زیرساخت پایدار برگزاری آزمون آنلاین
www.digiform.ir

آزمون فارسی 10 خرداد 1400 به صورت دیجی فرم

به نام خداوند جان آفرین
حکیم سخن در زبان آفرین 

digiform

استفاده از اپلیکیشن ها و پیامرسان ها، پاسخ به تماس ها و استفاده از کلید های پایین موبایل مجاز نیست

زمان تکمیل این آزمون 25 دقیقه میباشد

در هنگام شروع آزمون دوربین فعال میشود



مرحله بعد
نام و نام خانوادگی خود را وارد نمایید *



تایید

نام معلم خود را وارد نمایید *



تایید

رشته تحصیلی خود را وارد نمایید *



تایید

1.معنی کدام گزینه نادرست است؟  (0.5 نمره)



تایید

2.معنی عبارت های  «در ریاضی کمیتش لنگ بود و لاجرم سپر بینداخت» در کدام گزینه آمده است؟  (0.5 نمره)



تایید

3.معنی کدام گزینه نادرست است؟  (0.5 نمره)



تایید

4.مفهوم کدام عبارت نادرست است؟  (0.5 نمره)



تایید

5. در عبارت «همه کس را به سزا حق شناس باش» معنی کلمات «به سزا و حق شناس» در کدام گزینه آمده است؟  (0.5 نمره)



تایید

6. معنی لغات  « گبر، کوس، خروش، تیغ» در کدام گزینه آمده است؟  (0.5 نمره)



تایید

7. در بیت  «گفتم که بوی زلفت گمراه عالمم کرد /گفتا اگر بدانی هم اوت رهبر آید» واژه ی بوی چه آرایه ای دارد؟  (0.5 نمره)



تایید

8. در کدام گزینه یک متمم با دو حرف اضافه به کار نرفته است؟  (0.5 نمره)



تایید

9.آوردن بخشی از آیه، حدیث، مصراع یا بیتی از شاعری دیگر را درمیان کلام چه می گویند؟  (0.5 نمره)



تایید

10.نقش دستوری واژه ی  « خسرو» در جمله  « روزی خسرو را در خیابان دیدم» چیست؟  (0.5 نمره)



تایید

11.فعل امر و مضارع اخباری از  «شنیده بودی» کدام گزینه است؟  (0.5 نمره)



تایید

12.در کدام گزینه جمله مرکب آمده است؟  (0.5 نمره)



تایید

13.کتاب  «مائده های زمینی» اثر کیست؟  (0.5 نمره)



تایید

14.در کدام گزینه غلط املایی وجود دارد؟  (0.5 نمره)



تایید

15.در کدام گزینه دو غلط املایی وجود دارد؟ (0.5 نمره)



تایید

16.کدام گزینه درست معنی شده است؟  (0.5 نمره)



تایید

17.معنی کدام گزینه درست است؟ (0.5 نمره)



تایید

18.مفهوم جمله  «او در همه جا هست و هر جا و نایافتنی است» کدام گزینه است؟  (0.5 نمره)



تایید

19.کدام گزینه با جمله  «ای کاش عظمت در نگاه تو باشد» ارتباط مفهومی ندارد؟  (0.5 نمره)



تایید

20.در مورد داستان رستم و اشکبوس کدام گزینه غلط است؟  (0.5 نمره)



تایید