زیرساخت پایدار برگزاری آزمون آنلاین
www.digiform.ir

آزمون سوالات آزمون تفکر و سواد رسانه ای به صورت دیجی فرم

با توکل به خدا سوالات را آغاز کنید

digiform

استفاده از اپلیکیشن ها و پیامرسان ها، پاسخ به تماس ها و استفاده از کلید های پایین موبایل مجاز نیست

زمان تکمیل این آزمون 60 دقیقه میباشد



تایید و ادامه
نام و نام خانوادگی خود را وارد نمایید *



تایید

رشته تحصیلی خود را وارد نمایید *



تایید

جاهای خالی را با کلمات مناسب پر کنید.۳/۵ الف) اولین بار ....... در سال .....از واژه سواد رسانه استفاده کرد. ب) تولید کنندگان پیام های رسانه ای با توجه به پیام مورد نظر و امکانات و محدودیت های هر رسانه ......برای انتقال انتخاب می کنند. ج) انتشار متن های طولانی در .......جالب نیست. د) در رسانه‌های....... امکان تعامل مستقیم و فوری با مخاطب وجود ندارد. ه_ فن...... در ایجاد کلیشه نقش کلیدی دارد. و_ فناوری های نوین ارتباطی وضعیتی را فراهم ساخته اند که افراد در کمترین زمان و هزینه پیام های تولیدی را به صورت جهانی انتشار می‌دهند این امر...... نام دارد.



تایید

عبارات درست و نادرست را مشخص کنید دلیل نادرستی را بنویسید.۱/۵ الف) در مواجهه با رسانه ها باید خوش بین باشیم. ب) هدف تولید کنندگان رسانه مصرف کننده منفعل ساده و خام برای پیام‌های رسانه‌ای آنهاست. ج) اصطلاح گلوله جادویی برای رسانه های یک سویه به کار می‌رفت.



تایید

پاسخ سوالات را از گزینه های زیر پیدا کرده و جلوی هر سوال بنویسید.۱/۷۵ ۱_ خارج از اراده تولید کننده و مصرف کننده پیام است و به فرهنگ پیام برمی‌گردد. ۲_ توسط تولید کننده به کمک فنون رسانه های رمزگذاری و توسط مخاطب رمزگشایی می‌شود. ۳_ تولید کننده پیام به شکلی صریح و بی واسطه می سازد. ۴_ ایجاد پیوند بین یک فکر نظر محصول خدمت با آرزوها و احساسات مطلوب انسانی. ۵_ ایجاد احساس نشاط هنگام خرید آن محصول. ۶_ پیام‌های رسانه‌ای مستقیم و با سند و مدرک آشکار. ۷_ این روش محصول آرایا نظریاتی را در ذهن مخاطب جا می اندازد. گزینه ها الف_ زیر متن ب_ تداعی معانی ج_ طنز د_ ادعای آشکار ه_ متن و_ فرامتن ر_ مقایسه ز_ ترس ژ_ نماد ها



تایید




تایید

مسئله ورود رسانه ها به حریم خصوصی افراد یا عدم رعایت حق نشر توسط افراد به کدام یک از مفاهیم رسانه ای زیر مربوط می شود؟



تایید

مخاطب حق دارد که منابع رسانه‌ای متعدد و سالمی در دسترس داشته باشد تا بتواند آن چه را مناسب نیاز اوست انتخاب کند به کدام یک از حقوق مخاطب مربوط میشود؟



تایید

کدام یک از گزینه های زیر جزء حقوق رسانه ای افراد نیست؟



تایید

به سوالات زیر جواب کامل بدهید.



تایید

۱. فرامتن را تعریف کنید و یک مثال بزنید.۱/۵



تایید

۲. پنجگانه سواد رسانه ای را نام ببرید؟ ۱/۲۵



تایید

۳. کلیشه را تعریف کنید و با ذکر مثالی توضیح دهید که کلیشه سازی مثبت چیست؟ ۲



تایید

۴_ اخبار و اطلاعات زرد را تعریف کنید؟۱/۵



تایید

۵_ سه دیدگاه تاثیر رسانه بر مخاطب را نام ببرید؟۱/۵



تایید

۶_ از مزایا و چالش های رسانه هر کدام دو مورد را بنویسید؟۱



تایید

۷_ رسانه ها چند نوع مخاطب دارند نام ببرید؟ ۲



تایید

۸_ فنون اقناع را نام ببرید؟( ۴ مورد) ۱



تایید