زیرساخت پایدار برگزاری آزمون آنلاین
www.digiform.ir

آزمون تفکر و سواد رسانه ای یازدهم مدیریت به صورت دیجی فرم

طراح : شهناز عباسی                                                 زمان شروع آزمون: 17بعداز ظهر

مدت زمان آزمون: 55دقیقه

تاریخ آزمون: 1400/3/12

digiform

استفاده از اپلیکیشن ها و پیامرسان ها، پاسخ به تماس ها و استفاده از کلید های پایین موبایل مجاز نیست

زمان تکمیل این آزمون 55 دقیقه میباشد



تایید و ادامه
نام و نام خانوادگی خود را وارد نمایید *



تایید

نام پدر خود را وارد نمایید *



تایید

کد ملی خود را وارد نمایید *



تایید

نام مدرسه خود را وارد نمایید *



تایید

1-هرارتباطی دارای چند رکن است؟ (0.5 نمره)



تایید

2- سومین لایه که خارج ازمتن است وشامل شرایط محیطی و فرهنگی حاکم بر اثرگذاری پیام می شود چه نام دارد؟ (0.5 نمره)



تایید

3- سواد رسانه ای بر چه چیزی اصرار دارد؟ (0.5 نمره)



تایید

4- کدام گزینه از معایب آموزش مجازی نیست؟ (0.5 نمره)



تایید

5- کدام گزینه نشان دهنده بیشترین هدف از ارتباط است؟ (0.5 نمره)



تایید

6- محتوای مورد نظر فرستنده که قصد دارد به مخاطب منتقل کند چه نام دارد؟ (0.5 نمره)



تایید

7- مراحل دروازه بانی خبر به ترتیب کدام است؟ (0.5 نمره)



تایید

8- پرچم سه رنگ و سرود جمهوری اسلامی ایران به کدام یک از فنون اقناع اشاره دارد؟ (0.5 نمره)



تایید

9- وقتی تعمیرکار برای انجام  کار مراجعه کننده در تعمیر خودرو دائما به کیفیت نامناسب قطعات اشاره می کند و اشتباهات خود را به کیفیت نامناسب قطعات نسبت می دهد ، اشاره به کدام لایه تولید رسانه ای دارد؟ (0.5 نمره)



تایید

10- اینکه با شنیدن عبارت خودروهای سواری آلمانی عباراتی مانند : با کیفیت، سرعت بالا و.. در ذهن افراد تداعی می گردد اشاره به کدام گزینه دارد؟ (0.5 نمره)



تایید

11- کدام گزینه از مزایای آموزش مجازی نیست؟ (0.5 نمره)



تایید

12- این توضیح مربوط به کدام یک از حقوق مخاطب در برابر رسانه ها است؟
(رسانه مطلب نادرستی را بیان می کند و مخاطب حق دارد تصحیح آن مطلب کذب را مطالبه کند)
(0.5 نمره)



تایید

13- بافت تاریخی و زمینه اجتماعی که در آن پیام ارسالی فرستنده دارای معانی جدید و فرامتن می گردد چه نام دارد؟ (0.5 نمره)



تایید

14- کدام عامل در ایجاد کلیشه نقش کلیدی دارد؟ (0.5 نمره)



تایید

15- کدام گزینه درمورد بازنمایی صحیح نیست؟ (0.5 نمره)



تایید

16- تکرار چند باره پیام های بازرگانی تلویزیونی ، سایت ها وتابلوهای تبلیغاتی به کدام یک از فنون اقناع اشاره دارد؟ (0.5 نمره)



تایید

17- کدام مورد به نحو کاملتری معایب سرریز اطلاعات را بیان می کند؟ (0.5 نمره)



تایید

18- گذاشتن دوربین مخفی در مراکز خصوصی و پخش در رسانه های عمومی نمونه ای از نقض کدام حق مخاطب بر رسانه است؟ (0.5 نمره)



تایید

19- کلیشه را تعریف کنید. (1 نمره)



تایید

20- یکی از حقوق مخاطب در برابر رسانه ها را نام برده و توضیح دهید. (1 نمره)



تایید

21- اعتیاد رسانه ای را تعریف کنید. (1 نمره)



تایید

22- مد را تعریف کنید. (1 نمره)



تایید

23- رسانه ها چند نوع مخاطب دارند ؟ نام ببرید. (1 نمره)



تایید

24- اصطلاح "سرریز اطلاعات " را تعریف کنید. (1 نمره)



تایید