زیرساخت پایدار برگزاری آزمون آنلاین
www.digiform.ir

آزمون امتحان نوبت دوم عربی 10 انسانی دبیرستان امام خمینی 12 / 3 / 1400 به صورت دیجی فرم

دانش آموز عزیز سلام به روی ماهت.
امیدوارم بادقت به همه پرسش ها پاسخ درست بدی.

digiform

استفاده از اپلیکیشن ها و پیامرسان ها، پاسخ به تماس ها و استفاده از کلید های پایین موبایل مجاز نیست

زمان تکمیل این آزمون 40 دقیقه میباشد



مرحله بعد
نام و نام خانوادگی خود را وارد نمایید *



تایید

کد ملی خود را وارد نمایید *



تایید

عیِّن الکلمة المناسبة لکُلِّ جملة. « الصِّیانة، النُّحاس، الاستِهلاک، المیناء، البِئر، السُرُور » (واژه مرتبط با هر جمله را مشخص کن.)

أ. مکانٌ علی ساحل البحرِ تُشاهَدُ السُّفُنُ إلی جَنبِها.

ب. حُفرةٌ یُستخرَجُ الماءُ أو النِّفطُ مُنها.

ج. الاستعمالُ و الاستفادة.

د.الحِفاظُ عَلَی الأشیاء.

(1 نمره)



تایید

عَيِّن الکلمة الغريبة في المعني. (واژه ناهماهنگ را مشخص کن.)



أ. « الحِرباء، القِطّ، الذَّنب، البُومَة»



ب. « النَّملة، البَطّاریة، الحَقیبة، الفُرشاة » (0.5 نمره)



تایید

عَيّن إسمَ الفاعل، اسمَ المفعول و اسمَ المُبالغة. (اسم فاعل، اسم مفعول و اسم مبالغه را مشخص کن.)


یا غَفّارَ الذنوبِ. یا مَنْ بابُهُ مَفتُوحٌ للطّالِبینَ. یا مَنْ یُحِبُّ المُحسِنِینَ.

(1 نمره)



تایید

تَرجِم الأفعال المُعیّنة. (فعل­های مشخص شده را ترجمه کن.)


1. ( ما کَتَبتُمْ ) تَمارینَکُم.

2. ( کانُوا یَکتُبونَ ) بِدِقَّةٍ. 


(1 نمره)



تایید


ترجم هذه الجُمَلِ إلي الفارِسية. (این جمله ­ها را به فارسی ترجمه کن.)


أ. یُشجِّعُ السّائحینَ إلی السّفر إلیها لرُؤیةِ طبیعتها الخلّابة.

ب. نقلُ النِّفطِ عَبرَ الأنابیبِ أقلُّ خطراً و نفقةً مِن نقلِهِ  بناقلاتِ النِّفط.


ج. تَحسبُ الدّلافینُ سمکةَ القِرشِ عدُوّاً لَها.



(3 نمره)



تایید

عیِّن الفعلَ المجهولَ و تَرجمهُ. (فعل مجهول را مشخص و ترجمه کن.)


أ فلا یَنظُرُونَ إلی الجِبلِ کیفَ خُلِقَتْ.

(0.5 نمره)



تایید

 

عین إعراب الکلمات المعینة. (نقش کلمه های مشخص شده را بنویس)

 

أغلَقَ ( السّائقُ ) بابَ ( المدرسة ). ( مُجالسة ) العُلماءِ ( عبادةٌ ).

  (1 نمره)



تایید

تَرجِم الکلماتِ المعینة. (کلمات مشخص شده را ترجمه کن)


ذاتِ الغُصونِ النَّضرِة. جَذوتُـها مُستعرَة. (0.5 نمره)



تایید

اُکتُب المفردَ أو الجمعَ للکلمتينِ. (برای واژه مفرد؛ جمع بنویس و برای واژه جمع؛ مفرد بنویس.)

بهیمة: ------------         کُهُوف: ------------
(0.5 نمره)



تایید

عَیِّن الکلمتینِ المُترادفتینِ و الکَلمتینِ المتضادّتینِ. (مترادف­ها و متضادها را مشخص کن.)

« جاهِز، فارغ، سَحاب، ظلام، فرِح، غَیم، مملوء، »
(0.5 نمره)



تایید

أجب عن الأسئلة. (به عربی به پرسش­ها پاسخ بده.)


أ. کیفَ الحالُ؟                              ب. ما اسمُکَ الکریمُ؟                    

(0.5 نمره)



تایید

عیِّن الجملة الصحیحة و غیر الصحیحة حسبَ الحقیقة و الواقع.


1. الثّلجُ نوعٌ مِن أنواعِ نُزولِ الماءِ مِن السّماءِ یَنزِلُ علی الجِبالِ فقطّ.


2.  الخُفّاشُ طائرٌ مِن اللَّبوناتِ.

(0.5 نمره)



تایید

کَمِّل الفَراغاتِ في التَرجَمَةِ الفارِسيةِ. (جاهای خالی در ترجمه را کامل کن.)


أ. . و عِبادُ الرَّحمنِ الّذینَ یَمشونَ عَلَی الأرضِ هوناً و إذا خاطبَهم الجاهلونَ قالوا سلاماً.


و بندگان خدای بخشاینده کسانی­اند که با آرامش و فروتنی ----------گام برمی­دارند و هرگاه----------ایشان را خطاب کنند، سخن آرام می­گویند.



ب. الحمدُ لله الّذی هدانا لهذا و ما کُنّا لِنَهتدِیَ لَولا أن هدانا اللهُ.


ستایش از آنِ خدایی است که ما را به این نعمت­ها--------؛و---------خدا راهنمایی­مان نکرده بود، راه نمی­یافتیم. (1 نمره)



تایید

إنتَخِب التَرَجَمَةَ الصحيحَة. (ترجمه درست را مشخص کن.)


أ. قامَ بِتوزیع الهدایا. 
   1. برای پخش نمودن هدیه­ ها برخاست.      2. به پخش کردن هدیه­ ها پرداخت.



ب. لَها ما کَسَبَتْ و عَلیها ما کَسَبَتْ. هر کس آنچه را کسب کرده، به «----------------» است، و آنچه را کسب کرده «---------------» است.

 1. سودش، زیانش                                2زیانش، سودش (0.5 نمره)



تایید