زیرساخت پایدار برگزاری آزمون آنلاین
www.digiform.ir

آزمون تفکر و سواد رسانه ای به صورت دیجی فرم

digiform

استفاده از اپلیکیشن ها و پیامرسان ها، پاسخ به تماس ها و استفاده از کلید های پایین موبایل مجاز نیست

زمان تکمیل این آزمون 45 دقیقه میباشد



تایید و ادامه
نام و نام خانوادگی:
نام کلاس:



تایید

زمانی که مخاطب فعال از خود از سوال می‌کند 《چه ارزش ها و نظریاتی در این پیام ارائه شده 》 به کدام گزینه توجه دارد؟ (1 نمره)



تایید

بازنمایی عبارت است از: (1 نمره)



تایید

چه موقع رساله یک بازنمایی را به کلیشه تبدیل می نماید؟ (1 نمره)



تایید

بازنمایی اعتیاد در رسانه ها را........ می گویند. (1 نمره)



تایید

به کارگیری صفات عالی(ترین) در تبلیغات یک کالا به کدام روش اقناع اشاره دارد؟ (1 نمره)



تایید

برای انتقال یک پیام به مخاطب به چه مواردی از مخاطب باید توجه کنیم؟ (1 نمره)



تایید

پنجگانه سواد رسانه ای به ترتیب عبارت است از: (1 نمره)



تایید

هدف رسانه‌ها از عرضه تبلیغات چیست؟ (1 نمره)



تایید

دروازه بانی خبر عبارت است از: (1 نمره)



تایید

برجسته سازی خبر یعنی... (1 نمره)



تایید

مجاورت و شهرت از: (1 نمره)



تایید

خبر عبارت است از: (1 نمره)



تایید

تازگی یکی از ارزش‌های خبری است به معنی: (1 نمره)



تایید

این ارزش خبری بیشتر به اعداد و ارقام خبر مربوط می شود کدام گزینه است؟ (1 نمره)



تایید

عبارتهای  (کجا، چه کسی، چه وقت مربوط به کدام گزینه است؟ (1 نمره)



تایید

فرهنگ نسل انگشت شست عبارت است از: (1 نمره)



تایید

به چه دلیل افراد سلبریتی ها با تیپ ها یه رسانه‌ای خودشو شباهتی ندارند؟ (1 نمره)



تایید

حق شکایت از رسانه خطاکار و حق دسترسی به اطلاعات، مربوط به کدام گزینه است؟ (1 نمره)



تایید

سه دیدگاه تاثیر رسانه بر مخاطب به ترتیب عبارتند از: (1 نمره)



تایید

مراحل آگاهی و ترغیب و تصمیم و اجرا و تثبیت مربوط به کدام گزینه است؟ (1 نمره)



تایید