زیرساخت پایدار برگزاری آزمون آنلاین
www.digiform.ir

آزمون درس یکم فنون 1 به صورت دیجی فرم

digiform

استفاده از اپلیکیشن ها و پیامرسان ها، پاسخ به تماس ها و استفاده از کلید های پایین موبایل مجاز نیست

زمان تکمیل این آزمون 45 دقیقه میباشد



تایید و ادامه
نام و نام خانوادگی خود را وارد نمایید *



تایید

رشته  و پایه تحصیلی خود را وارد نمایید:



تایید


۱- متن را تعریف کنید؟ برای متن بویایی و شنیداری مثال بنویسید؟
(1.25 نمره)



تایید

۲- آسان ترین و کاربردی ترین شیوه بررسی و تحلیل متن چیست؟ (1 نمره)



تایید

۳- نخستین گام موثر در رویارویی با متن چیست؟  (0.5 نمره)



تایید

۴- لازمه ی کشف لحن و آهنگ متن چیست؟  (1 نمره)



تایید

۵- شعر 《 روباه شکارچی》 با چه لحنی خوانده می شود؟ (0.5 نمره)



تایید

۶- کدام تحلیل در سطح ادبی می گنجد؟ (0.25 نمره)



تایید

۷- 《بهره گیری از تمثیل برای بیان مفهوم غفلت انسان》 و 《 تعلیمی یا اندرزی بودن اثر》 به ترتیب مربوط به کدام مراحل از تحلیل متن است؟ (0.25 نمره)



تایید

۸- قدیمی ترین طبقه بندی ادبی در ...... صورت گرفته است . این تقسیم بندی مبتنی بر ......
.و جنبه ی ......... داشت.
(0.75 نمره)



تایید

۹- در یونان باستان انواع ادبی را به چند نوع تقسیم بندی می کردند؟ (1 نمره)



تایید

۱۰- با توجه به شعر 《 روباه و شکارچی 》کدام گزینه تکمیل کننده عبارت زیر است؟ 
《 شعر ظاهری ساده ، ..........دارد ؛ اما نتیجه گیری پایانی مفهومی....‌.‌............است》
(0.25 نمره)



تایید

۱۱- با توجه به شعر زیر ، کدام گزینه از حیث قلمروی فکری نادرست است؟
《آب را گل نکنیم/ در فرو دست انگار، کفتری می خورد آب/ یا که در بیشه ی دور سیره ای پر می شوید  یا در آبادی کوزه ای پر می گردد/ آب را گل نکنیم》
(0.25 نمره)



تایید

۱۲- دوبیت زیر را از نظر قلمرو زبانی ، ادبی و فکری بررسی کنید.
 صبر بر جور فلک کن تا بر آیی رو سفید
 دانه چون در آسیاب افتد تحمل بایدش
قطره ی آبی که دارد در نظر گوهر شدن  
از کنار ابر تا دریا تنزّل بایدش
(2 نمره)



تایید

۱۳- ابیات زیر در چه قالبی سروده شده؛ و در بردارنده چه پیامی است؟
نهنگی بچه ی خود را چه خوش گفت 
به دین ما حرام آمد کرانه
 به موج آویز و از ساحل بپرهیز
 همه دریاست ما را آشیانه
(1 نمره)



تایید