زیرساخت پایدار برگزاری آزمون آنلاین
www.digiform.ir

آزمون تفکر و سواد رسانه به صورت دیجی فرم

به سوالات با دقت پاسخ دهید.

digiform

استفاده از اپلیکیشن ها و پیامرسان ها، پاسخ به تماس ها و استفاده از کلید های پایین موبایل مجاز نیست

زمان تکمیل این آزمون 20 دقیقه میباشد



تایید و ادامه
بده و بستان پیام چه در زندگی عادی و چه فضای رسانه ای فقط به گفتگو و نگارش منحصر است. (0.25 نمره)



تایید

لایه ای که خارج از متن پیام است و شامل شرایط محیطی و فرهنگی و ......را زیر متن می گویند. (0.25 نمره)



تایید

هر کس برای چگونگی انتخاب و چینش خبرها براساس ...................و ....................خود عمل کرده است. (0.5 نمره)



تایید

.....................نوعی بازنمایی است که در آن هر بار به یاد یک مفهوم ،شخص یا گروه می افتیم. (0.5 نمره)



تایید

برای انتقال پیام های زیر شما چه رسانه ای را پیشنهاد میکنید.علت انتخاب آن را بنویسید.
پیام  
الف: تبلیغ یک شامپو
ب: تبلیغ یک نامزد انتخابات 
رسانه مورد نظر
الف:
ب:
 دلیل انتخاب رسانه 
الف :
ب:
(2 نمره)



تایید

رسانه ها دو نوع مخاطب دارند: مخاطب ....................... و مخاطب ......................... (0.5 نمره)



تایید

نام و نام خانوادگی و رشته خود را وارد کنید. 



تایید

در حراج ،قرعه کشی ،هدیه رایگان از کدام فن اقنا استفاده می شود. (0.5 نمره)



تایید

 بیشتر پیامهای رسانه ای برای کسب ...................و .......................ساخته و فرستاده می شود‌. (0.5 نمره)



تایید

کدام یک از موارد نام برده زیر جزو پنج رکن اصلی ارتباط نمی باشد. (0.5 نمره)



تایید

انتشار متن های طولانی در ...................جالب نیست. (0.5 نمره)



تایید

فن ........................در ایجاد کلیشه نقش کلیدی دارد. (0.5 نمره)



تایید

محتوای مد نظر فرستنده را که قصد دارد به مخاطب منتقل کند پیام می گویند. (0.25 نمره)



تایید

رسانه ها می توانند از برجسته سازی برای مهم جلوه دادن مطالب کم اهمیت استفاده کنند (0.25 نمره)



تایید

یعنی نشان دادن واقعیت به شکلی خاص. (0.5 نمره)



تایید

طنز روشی ........................ برای قانع کردن مخاطب به شمار می رود. (0.5 نمره)



تایید

متن در یک شعر دقیقا همان واژنی است که شاعر از آنها استفاده کرده است. (0.25 نمره)



تایید

به بافت تاریخی و زمینه ی اجتماعی که در آن پیام ممکن است دارای معانی جدید شود ..............‌‌........... می گویند. (0.5 نمره)



تایید

زیر متن شامل شرایط محیطی،فرهنگی و عوامل بیرونی حاکم بر درک و اثرگذاری پیام می باشد. (0.25 نمره)



تایید

اعتقاد اکثریت به موضوعی دلیل حقانیت آن موضوع می شود. (0.25 نمره)



تایید

پیام را پیگیری نکرده و به تجزیه و تحلیل آن نمی پردازد. (0.5 نمره)



تایید

روشها و فنون قانع کردن ...................... نامیده می شود. (0.5 نمره)



تایید

انتقال صدا در کدام یک صورت نمی گیرد. (0.5 نمره)



تایید

دوست شما فرد زیبایی است که برای شرکت تولیدی لباس تبلیغ می کند او از روش فن افراد زیبا استفاده می کند. (0.25 نمره)



تایید

.........................در ذهن مخاطب هدف اصلی رسانه در کلیشه ساز است. (0.5 نمره)



تایید

وقتی فروشگاهی محصولات خود را ارزانترین بهترین و پرفروش ترین بیان می کند از فن اقناع ...................... استفاده می کند . (0.5 نمره)



تایید

سواد رسانه ای اصرار دارد که مخاطب منفعل ،فعال و مخاطب فعال ،خلاق شود. (0.25 نمره)



تایید

با ظهور ........................... استفاده از شیوه های اقناعی بطور چشمگیری تغییر یافته است. (0.5 نمره)



تایید

در رسانه های .........................امکان تعامل مستقیم و فوری با مخاطب وجود ندارد. (0.5 نمره)



تایید

رسانه ها در بازنمایی اعتیاد مراحل ابتدایی آن را نشان می دهند. (0.25 نمره)



تایید

برای اطلاع از آخرین اخبار ..................یا .....‌‌‌‌‌..............از کتاب مهم تر است. (0.5 نمره)



تایید

لایه ای که در آن پیام آشکار و عناصر مستقیم و اصل تولید رسانه ای است را .......................... می گویند. (0.5 نمره)



تایید

مفهوم بازنمایی به خودی خود نه مثبت است و نه منفی. (0.25 نمره)



تایید

................ جای سخنرانی کردن نیست. (0.5 نمره)



تایید

وقتی روی قوطی محصول ماده غذایی اجزا و عناصر سازنده و میزان دقیق کالری و درصد آنها مشخص شده است از کدام نوع فن اقنا استفاده شده است. (0.5 نمره)



تایید

امروزه تبلیغات تجاری بخش زیادی از برنامه های تلویزیونی را تشکیل می دهد. (0.25 نمره)



تایید

دومزیت و دوچالش برای آموزش مجازی بنویسید. (2 نمره)



تایید