زیرساخت پایدار برگزاری آزمون آنلاین
www.digiform.ir

آزمون امتحان نگارش(پایه دهم ) دبیرستان دکتر حسابی سردشت به صورت دیجی فرم

تصویر باید کاملا واضح باشد در غیر اینصورت تقلب و نمره شما صفر در نظر گرفته میشود.

با آرامش کامل  و با دقت به سوالات پاسخ دهید.

قبل از اتمام زمان  آزمون تایید نهایی را بزنید در غیر اینصورت آزمون شما ثبت نخواهد شد.

هر کاربر فقط یک بار اجازه ورود به آزمون را دارد.

فاصله آزمون دهندگان نباید کمتر از 50 متر باشد.

حین آزمون تحت هیچ شرایط نباید از لینک خارج شد.

digiform

استفاده از اپلیکیشن ها و پیامرسان ها، پاسخ به تماس ها و استفاده از کلید های پایین موبایل مجاز نیست

زمان تکمیل این آزمون 60 دقیقه میباشد

در هنگام شروع آزمون دوربین فعال میشود



مرحله بعد
نام و نام خانوادگی خود را وارد نمایید *



تایید

رشته تحصیلی خود را وارد نمایید *



تایید

 الف) بازشناسی: 
مشخص کنید پرسش های زیر با استفاده از چه شگردی (( بارش فکری ـ گزین گفته ـ اگر نویسی )) طرح شده است؟

 الف) برای چه دیوار بعضی ها کوتاه است ؟

 ب) اگر در دنیا دیواری وجود نداشت چه می شد ؟ 
(1 نمره)



تایید

از بین پرسش های زیر که درباره ی خیابان محل زندگی شماست ،کدامیک عینی وکدامیک ذهنی است ؟ 

 الف) عرض خیابان چند متر است ؟ 

ب) آیا با نگاه کردن به انتهای آن به یاد گذشته هایتان می افتید ؟ 

ج) عبور از این خیابان بهتر است یا عبور از مشکلات زندگی؟

 د) چند نفر از همسایه ها را در خیابان می بینید؟
(2 نمره)



تایید

برای موضوع (( بازدید از یک مکان تاریخی )) یک پرسش عینی طرح کنید ؟ (1 نمره)



تایید

ب)آفرینش وتولید متن:

 از میان موضوع های زیر یکی را به دلخواه انتخاب کنید و در مورد آن متنی بنویسید . 

الف)مدرســه
 ب) تلفن همراه
 ج)گزارش از یک اردوی دانش آموزی
(6 نمره)



تایید

 ج) سازه های نوشتار: از میان ضرب المثل های زیر یکی را انتخاب کرده وآن را گسترش دهید . 


الف) باد آورده را باد می برد.

 ب) از تو حرکت ازخدا برکت 
(5 نمره)



تایید

حکایت زیر را به زبان امروزی گسترش دهید .

صیادی ضعیف را ماهی قوی به دام اندر افتاد,طاقت حفظ آن  نداشت.ماهی بر او غالب آمد و دام از دستش در ربود  و برفت.دیگر صیادان دریغ(افسوس) خوردند و ملامتش کردند. او در پاسخ گفت: ای برادران چه توان کردن? مرا روزی نبود و ماهی همچنان روزی مانده بود.
(5 نمره)



تایید