زیرساخت پایدار برگزاری آزمون آنلاین
www.digiform.ir

آزمون درس تفکر و سواد رسانه ای آموزشگاه امیر کبیر و باقرالعلوم- خرداد ماه 1400 به صورت دیجی فرم

digiform

استفاده از اپلیکیشن ها و پیامرسان ها، پاسخ به تماس ها و استفاده از کلید های پایین موبایل مجاز نیست

زمان تکمیل این آزمون 20 دقیقه میباشد

پس از پاسخ به هر سوال، امکان بازگشت و ویرایش پاسخ وجود ندارد

در هنگام شروع آزمون دوربین فعال میشود



مرحله بعد
نام و نام خانوادگی خود را وارد نمایید *



تایید

کد ملی خود را وارد نمایید *



تایید


  • کدام یک از گزینه های زیر به عنوان مهم ترین مصداق های حقوق مخاطب در برابر رسانه ها نمی باشد؟

(1 نمره)



تایید

کدام یک از گزینه های زیر در مورد کلیشه بدن صحیح نیست؟ (1 نمره)



تایید

فناوریهای نوین ارتباطی وضعیتی را فراهم ساخته اند که افراد در کمترین زمان هزینه پیام های تولیدی خود را به صورت جهانی انتشار می دهند. این امر ما را با پدیده ای به نام .................. روبرو ساخته است

(1 نمره)



تایید

به اخبار و اطلاعاتی که به همراه رنگ و لعاب زیاد و با استفاده از کلمات فریبنده و به صورت جذاب ارایه می شوند اما بر خلاف ظاهر فریبنده و جذابشان محتوایی توخالی دارند و ارزش اطلاعاتی چندانی ندارند ........... گفته می شود. 

(1 نمره)



تایید

در این فن اقناع سعی می شود تا پیوندی بین یک فکر -نظر - محصول یا هر چیز دیگری با آرزوها ،غرایز و احساسات مطلوب انسانی در ذهن مخاطب ایجاد شود . 

(1 نمره)



تایید

در ایجاد کلیشه نقش کلیدی دارد و باعث می شود گیرنده پیام به طور ناخود آگاه به تعمیم دست بزند .

(1 نمره)



تایید

به لایه بالایی که خارج از متن پیام است و شامل شرایط محیطی و فرهنگی و عوامل بیرونی حاکم بر درک و اثرگذاری پیام می شود .............. می گویند: 

(1 نمره)



تایید

 به پیام پنهان و غیر مستقیم که تولید کننده پیام با بهره گیری هدفمند از فنون اثرگذاری بر مخاطب در لایه زیرین تولید رسانه ای جاسازی کرده است............. می گویند. 

(1 نمره)



تایید

نشان دادن واقعیت به شکل خاص را ............. می گویند. 

(1 نمره)



تایید

 بازنمایی است که در آن هر بار به یاد یک مفهوم مشخص یا گروه می افتیم و در تصمیم گیری و قضاوت ما تاثیر می گذارد.

(1 نمره)



تایید