زیرساخت پایدار برگزاری آزمون آنلاین
www.digiform.ir

آزمون تفکر و سواد رسانه ای به صورت دیجی فرم

digiform

استفاده از اپلیکیشن ها و پیامرسان ها، پاسخ به تماس ها و استفاده از کلید های پایین موبایل مجاز نیست

زمان تکمیل این آزمون 20 دقیقه میباشد

در هنگام شروع آزمون دوربین فعال میشود



مرحله بعد
نام و نام خانوادگی خود را وارد نمایید *



تایید

کد ملی خود را وارد نمایید *



تایید

رشته تحصیلی خود را وارد نمایید *



تایید

 در حوزه تولید رسانه ای .............................. فراتر از درخواست و اراده واختیار تولید کننده و مصرف کننده می باشد.  (1 نمره)



تایید

...................... لایه میانی است؟ (1 نمره)



تایید

 هر ارتباطی حداقل چند رکن دارد؟  (1 نمره)



تایید

کدام رسانه اجتماعی برای مخاطبین خود فقط به انتقال صدا معمولا می پردازد؟ (1 نمره)



تایید

 کدامیک از گزینه های زیر جزو حقوق رسانه ای افراد نیست؟ (1 نمره)



تایید

در فضای مجازی اگر مصادیق محرمانه رعایت نشده باشد باید از رسانه تولیدی و فرستنده به ...................... شکایت کرد. (1 نمره)



تایید

اولین بار در چه سالی از کلمه سواد رسانه ای در ارتباطات اجتماعی استفاده شد؟ (1 نمره)



تایید

 کدام یک از موارد زیر از مزایای آموزش مجازی در روابط رسانه ای محسوب نمی گردد؟ (1 نمره)



تایید

کدام یک از ویژگی های رسانه جمعی در ارتباط فرستنده با مخاطب نمی باشد؟ (1 نمره)



تایید

 بیشتر پیام های رسانه ای برای چه ساخته می شوند؟ (1 نمره)



تایید

 چارچوبی منظم به منظور تحلیل و ارزیابی و تولید پیام به شکل های مختلف برای مخاطبین است؟ (1 نمره)



تایید

برخلاف گذشته برای رسانه ها .......................... اطلاعات از ..................... آن مهم تر است.  (1 نمره)



تایید

 مسئله ورود رسانه ها به حریم خصوصی افراد یا عدم رعایت حق نشر توسط افراد به کدامیک از مفاهیم رسانه ای زیر مربوط می شود؟ (1 نمره)



تایید

تبلیغاتی که عکس از قبل و بعد عمل های زیبایی یا لاغری را نمایش می دهند از فنون اقناع ................... استفاده می کنند. (1 نمره)



تایید

اگر در زمینه ای بیش از اندازه اطلاعات موجود باشدبا چه پدیده ای مواجه شده ایم؟ (1 نمره)



تایید

 استفاده از قابلیت ............................... می تواند به برجسته سازی موضوعات در رسانه ها کمک کند. (1 نمره)



تایید

 مخاطب حق دارد که منابع رسانه ای متعدد و سالمی در دسترس داشته باشد تا بتواند آنچه را مناسب نیاز اوست انتخاب کند ، به کدام یک از حقوق مخاطب مربوط می شود؟ (1 نمره)



تایید

« تولیدکنندگان پیام های رسانه ای با توجه به پیام مورد نظر ، امکانات و محدودیت هر رسانه ، قالب مناسبی را برای انتقال پیام انتخاب می کنند » این عبارت مربوط به کدام یک از گزینه های زیر می باشد؟ (1 نمره)



تایید

تعریف «بازنمایی» را از گزینه های زیر پیدا کنید و علامت بزنید. (1 نمره)



تایید

این عبارت مربوط به کدام گزینه است؟ « مخاطب باید فعال ، خلاق ، زیرک ، هوشمند و انتخاب گر باشد» (1 نمره)



تایید