زیرساخت پایدار برگزاری آزمون آنلاین
www.digiform.ir

آزمون آنلاین شماره 10 - دین وزندگی 3 - پایه دوازدهم انسانی - دبیرستان فاطمیه به صورت دیجی فرم

1 - مشخصات کامل خود رو وارد نمایید به برگه‌های بدون مشخصات ترتیب اثر داده نخواهد. 
2 - شماره هر سوال را در پاسخ حتما قید کنید. 
3 - پذیرش در سایت فقط در دقایق ابتدای آزمون ممکن است، و هر کاربر فقط یکبار امکان شرکت در آزمون را دارد. 
4 - پس از پاسخ به هر سوال ،امکان بازگشت مجدد و ویرایش سوال وجود ندارد.

digiform

استفاده از اپلیکیشن ها و پیامرسان ها، پاسخ به تماس ها و استفاده از کلید های پایین موبایل مجاز نیست

زمان تکمیل این آزمون 40 دقیقه میباشد

پس از پاسخ به هر سوال، امکان بازگشت و ویرایش پاسخ وجود ندارد



تایید و ادامه
نام : 
نام خانوادگی: 

پایه دوازدهم انسانی: 
شماره لیست کلاسی:
*



تایید

الف - آیات و روایات ۱ - آیه شریفه ۰/۷۵ نمره (من آمن بالله و الیوم الاخر و عمل صالحا فلهم اجرهم عند ربهم و لاخوف علیهم و لا هم یحزنون ) الف - ترجمه کنید؟ ب - دو معیار تمدن اسلامی را در آیه بیان کنید؟ ج - این معیارها چگونه در شکل گیری یک تمدن اثر می‌گذارند؟ (0.75 نمره)



تایید

۲ - حدیث شریف پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم که فرمود: ۰/۲۵ نمره (برترین جهاد سخن حقی است که انسان در مقابل سلطانی ستمگر بر زبان آورد ) به چه معیاری در تمدن اسلامی اشاره دارد؟ (0.25 نمره)



تایید

۳ - آیه شریفه ۰/۵ نمره ( قل هل یستوی الذین یعلمون و الذین لا یعلمون ) الف - ترجمه کنید؟ ب - به چه معیاری در تمدن اسلامی اشاره دارد؟ (0.5 نمره)



تایید

۴ - حدیث شریف ۰/۲۵نمره (طلب علم بر هر مرد و زن مسلمانی واجب است ) به کدام موضوع در باب خرد ورزی میان مسلمانان اشاره دارد؟ (0.25 نمره)



تایید

۵ - با توجه به آیه شریفه ۰/۷۵نمره (محمد رسول‌الله و الذین معه اشداء علی الکفار رحماء بینهم ) الف - ترجمه کنید؟ ب - کدام معیار تمدن اسلامی است؟ ج - اگر جوامع اسلامی به این آیه عمل کنند،چه آثاری دارد؟ (0.75 نمره)



تایید

ب - ص و غ را مشخص کنید: ۱/۵ نمره ۱ - رسول خدا صلی الله علیه وآله و سلم صف بندی‌ها و جبهه‌گیری های زمان جاهلیت را مردود شناخت. (0.25 نمره)



تایید

۲ - در جاهلیت مردم عرب شعر می سرودند و در آن مطالب علمی خود را منتقل میکردند. (0.25 نمره)



تایید

۳ - با اسلام آوردن مردم ، زن استقلال مالی بدست آورد. (0.25 نمره)



تایید

۴ - احیای منزلت زن و ارزش‌های اصیل خانواده از مهمترین برنامه های پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم بود. (0.25 نمره)



تایید

۵ - رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم از همان آغاز دعوت در مکه جامعه دینی خود را بنیان نهاد. (0.25 نمره)



تایید

۶ - رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم در کنار توحید ،افق نگاه انسان ها را از محدوده زندگی دنیایی فراتر برد، (0.25 نمره)



تایید

ج - جاهای خالی را با کلمات مناسب پر کنید: ۲/۵ نمره 
 ۱ - گذر از عصر جاهلیت به عصر اسلام نیازمند تغییر............ انسان‌ها و تحولی بنیادین در..........فردی و اجتماعی مردم بود.
(0.5 نمره)



تایید

۲ - بنی امیه و بنی عباس از دایره............ خارج شدند و بر اساس ......... خود حکومت کردند. (0.5 نمره)



تایید

۳ - یکی از اهداف پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم ارتقای جایگاه............ به عنوان کانون رشد و تربیت انسان ها و........... فساد و تباهی بود. (0.5 نمره)



تایید

۴ - رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم در جامعه ای دعوت خود را آغاز کرد که نشانه‌هایی اندک، از........ و.......... و دانایی داشت . (0.5 نمره)



تایید

۵ - رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم دو جبهه را در مقابل هم اعلام فرمود: جبهه ....... و جبهه......... (0.5 نمره)



تایید

د - کوتاه پاسخ: ۱ - عناصر اصلی برنامه پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم برای ارتقاء جایگاه خانواده چیست؟ ۰/۵ نمره (0.5 نمره)



تایید

۲ - یکی از ویژگی های نمازگزاران از نظر قرآن کریم چیست؟ ۰/۵نمره (0.5 نمره)



تایید

۳ - چه چیزهایی سد جاهلیت و خرافه گرایی را شکست؟
 ۰/۵ نمره 
 ۱ - ................. 

۲ - ..................
(0.5 نمره)



تایید

ه - گزینه صحیح را مشخص کنید: ۱ - در جامعه اسلامی .............جایگاه ممتازی دارد، و کانون رشد انسان های با فضیلت میباشد و آیه شریفه............ موید آن است. ۰/۵ نمره (0.5 نمره)



تایید

ه - ۲ - یکی از جنبه های عدالت خواهی رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم مبارزه با........... بود. که این اقدام پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم برگرفته از آیه شریفه.......... میباشد. ۰/۵نمره (0.5 نمره)



تایید

و - سوال تشریحی ۱ نمره تلاش پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم در مورد دیدگاه انسان‌ها به دنیا و آخرت چه بود؟ توضیح دهید. (1 نمره)



تایید