ابزار ایجاد پرونده الکترونیک
www.digiform.ir

اطلاعات به نام خدا به صورت دیجی فرم

ضمن سپاس از همکاری شما دراین پژوهش، پرسشنامه ای که تقدیم می گردد به منظور جمع آوری اطلاعات برای کار یک تحقیق دانشگاهی تنظیم شده است. امید است با همکاری و مساعدت شما،این امر مهم حاصلگردد. لذا از شما تقاضا می شود با قبول زحمت و صرف وقت خود صادقانه به سؤالات جواب بدهید. لازم به ذکر است که اطلاعات پرسشنامه فقط در جهت اهداف تحقیق استفاده خواهد شد و نیازی به ذکر نام نیست.

قبلا ازهمکاری صمیمانه شما تشکر می نمایم.




تایید و ادامه
به نام خدا

سلام دوستان

پرسشنامه جمعیت شناسی 

1.تحصیلات پدر شما در چه سطحی است؟



تایید

2.تحصیلات مادر شما در چه سطحی است؟



تایید

3.آیا در منزلتان اتاقی به کتابخانه و محل مطالعه اختصاص داده شده است؟



تایید

4.غیر از کتاب های درسی چند جلد کتاب دیگر در خانه دارید؟



تایید

5.آیا غیر از مدرسه از امکانات آموزشی و فرهنگی موسسات دیگر مثال کتابخانه یا کلاس خصوصی و... استفاده می کنید؟



تایید

6.خانواده ی شما چند نفراست؟



تایید

7.سیستم مجازی محبوب شما کدام است ؟



تایید

8.سرگرمی محبوب شما کدام است؟



تایید

ممنون که در پژوهش زیر با ما همکاری می فرمایید لطفا در تکمیل پرسش نامه های پیش رو حتما به نکات زیر توجه بفرمایید:



1. پرسش نامه ها ی پیش رو در سه جدول و با عناوین الف: مدیریت درکلاس  ب: روش تدریس معلم و ج: عملکرد تحصیلی تنظیم شده است.

2. سوالات را به دقت بخوانید و سپس پاسخ مورد نظر را انتخاب نمایید.

3. لطف می نمایید اگر به همه ی سوالات حتما پاسخ دهید.

4. نمره گذاری پرسش نامه ها بر اساس یک مقیاس پنج درجه ای انجام می گیرد، و شما باید یکی از این مقیاس ها را انتخاب نمایید .

5.حتما در پایان پاسخ گویی به سوالات ،کلید ثبت نهایی را بزنید.



پرسشنامه‌ ی روش های تدریس





1.واقعیت ها و اصول مهم ترین چیزهایی است که دانش آموزان باید بدانند.



تایید

2. استانداردهای بالای آموزشی برای دانش آموزان در کلاس تعیین می شود.



تایید

3.معلم در مورد آنچه می گوید و روش های مناسب برای دانش آموزان در مورد مسائل مربوط به محتوا، فکر می کند.



تایید

4. اهداف و روش های تدریس معلم به انواع مختلف سبک های یادگیری دانش آموزان اشاره می کند.



تایید

5.دانش آموزان به طور معمول در پروژه های دوره ای تنها با نظارت کمی از معلم کار می کنند.



تایید

6.معلم بازخورد منفی را به دانش آموزان می دهد وقتی که از عملکرد آنها ناراضی باشد.



تایید

7.فعالیت ها در این کلاس، دانش آموزان را تشویق می کنند تا ایده های خود درباره مسائل مربوط به محتوا را توسعه دهند.



تایید

8.معلم وقت خود را با دانش آموزان در مورد چگونگی بهبود کار خود در پروژه های فردی و یا گروهی صرف می کنم.



تایید

9.فعالیت ها در این کلاس، دانش آموزان را تشویق می کنند تا ایده های خود را درباره مسائل محتوا توسعه دهند.



تایید

10.دانش آموزان استانداردها و انتظارات معلم را تا حدودی قاطع و سختگیرانه توصیف می کنند.



تایید

11.به طور معمول دانش آموزان چگونگی انجام کار را برای محتوای درس می خوانند.



تایید

12.معلم می خواهد دانش آموزان این دوره را به خوبی آماده کرده و برای کار بیشتر در این زمینه آماده شوند.



تایید

13.مسئولیت معلم این است که تعریف کند که دانش آموزان باید یاد بگیرند و چگونه باید آن را یاد بگیرند.



تایید

14.معلم کار دانش آموزان را در پروژه های دوره ای هدایت می کند، با سوالات، بررسی پیشنهادات و راه های جایگزین برای انجام کارها.



تایید

15.سخنرانی بخش مهمی از نحوه آموزش هر جلسه کلاس است.



تایید

16.اغلب دانش آموزان نشان می دهند چگونه می توانند از اصول و مفاهیم مختلف استفاده کنند.



تایید

17.دانش آموزان مسئولیت تدریس در بخشی از جلسات کلاس را بر عهده دارند.



تایید

18.تخصص معلم معمولابرای حل اختلاف نظر در مورد مسائل مربوط به محتوای درسی استفاده می شود.



تایید

19.معلم از دانش آموزان در مورد چگونگی تدریس مشاوره می گیرد.



تایید

20.دانش آموزان ممکن است معلم را به عنوان یک 《انبار دانش》 توصیف کنند، که واقعیت، اصول و مفاهیمی را که نیاز دارند را می داند.



تایید

21.انتظارات معلم برای آنچه که معلم می خواهد دانش آموزان در این کلاس انجام دهند، به وضوح در برنامه درسی او تعریف شده است.



تایید

22.در نهایت، بسیاری از دانش آموزان مانندمعلم هر درس درباره محتوای درس فکر می کنند.



تایید

23.روش معلم در تدریس ، شبیه مدیر یک گروه کاری است که وظایف و مسئولیت ها را به زیردستان منتقل می کند.



تایید

24.دانش آموزان ممکن است معلم را "مربی" توصیف کنند که بااو کار می کند تا مشکلات را در نحوه فکر کردن و رفتار آنها اصلاح کند.



تایید

25.معلم نقش منابع شخصی را در نظر می گیرد و در صورت نیاز در جهت کمک به دانش آموزان همیشه در دسترس است.



تایید

پرسشنامه ی عملکرد تحصیلی  

                     

1.دقیقا مشخص کرده ام که برای امتحان چه مدت باید مطالعه کنم.



تایید

2.از ابتدای ترم برنامه مشخصی برای آمادگی در امتحانات دارم.



تایید

3.هر زمان که فرصتی پیش می آید مطالب درسی را مطالعه می کنم.



تایید

4.برای موفقیت در امتحان، فعالیت های کلاسی را منظم و با دقت انجام می دهم.



تایید

5.در طول سال کتابهای درسی را مطالعه می کنم.



تایید

6.در شروع امتحانات دچار اضطراب می شوم.



تایید

7.هنگامی که خود را به خوبی برای امتحانات آماده کرده ام باز هم احساس اضطراب شدید می کنم.



تایید

8.به دلیل اینکه بی قرارو بی حوصله هستم، نمی توانم در امتحانات تمرکز داشته باشم.



تایید

9.هنگامی که یک امتحان مهم در پیش دارم، وحشت زده می شوم.



تایید

10.وقتی در جلسه امتحان قرارمی گیرم آنقدرعصبی و سردرگم می شوم که نمی توانم با حداکثر توانائی ام به سوالات پاسخ دهم.



تایید

11.انگیزه اصلی من در امتحان صرفا مطالعه برای امتحانات است.



تایید

12.حتی اگر مطالب امتحان مبهم و ملال آور باشد تا به پایان رساندن آن به کارم ادامه می دهم.



تایید

13.من فقط موضوعاتی را که دوست دارم، مطالعه می کنم.



تایید

14.در رسیدن به پاسخ سوالات امتحانی پشتکار لازم را دارم.



تایید

15.اهداف امتحانی برایم بسیار با ارزش هستند.



تایید

16.اطمینان دارم که توانایی های من به اندازه ای بالاتر از سطح امتحانات است.



تایید

17.شایستگی و اعتماد لازم برای امتحان را دارم.



تایید

18.من توانایی آن را دارم که در انجام کلیه امتحاناتم موفق شوم.



تایید

19.شکست قبلی ام به دلیل عدم آمادگی برای امتحان بود.



تایید

20.اطمینان دارم که تلاش من در امتحان نتیجه مورد نظر را خواهد داشت.



تایید

21.دو هفته مانده به امتحانات درسهایم روی هم انباشته می شود و فرصت کمی برای مطالعه آنها دارم.



تایید

22.از ابتدای سال تصمیم می گیرم طبق یک برنامه منظم مطالعه کنم ولی تصمیمم عملی نمی شود.



تایید

23.هر چقدر هم که خوب درس بخوانی باز هم گرفتن نمره خوب را تضمین نمی کند.



تایید

24.گرفتن نمره خوب تا حد زیادی به شانس بستگی دارد.



تایید

پرسشنامه مدیریت کلاس

1.تا چه اندازه معلم، دانش آموزان را در تصمیمات کلاسی شرکت نمی دهد؟



تایید

2.تا چه اندازه معلم، دانش آموزان را با ترس وادار به کار می کنند؟



تایید

3.تا چه اندازه معلم با دانش آموزان مشورت نمی کند؟



تایید

4.تا چه اندازه معلم، دانش آموزانی را که نمی توانند کاری که به آنها محول شده را درست انجام دهند، مجازات می کنند؟



تایید

5.تا چه اندازه معلم، نظرات و عقاید دانش آموزان را نمی پرسد؟



تایید

6.تا چه اندازه دانش آموزان ، آزادی مختصری در اظهار نظر درباره دستورهای معلم دارند؟



تایید

7.تا چه اندازه دانش آموزان تحت شرایط تجویز شده ای تا حدودی در انجام دادن وظایف خود انعطاف پذیری دارند؟



تایید

8.تاچه اندازه معلم، به دانش آموزانی که به اهداف تعیین شده از سوی معلم می رسند، پاداش می دهد؟



تایید

9.تا چه اندازه معلم نسبت به دانش آموزان نظری خیر خواهانه و پدرانه دارد؟



تایید

10.تا چه اندازه معلم به دانش آموزان اعتماد نسبی دارد؟



تایید

11.تا چه اندازه دانش آموزان در اتخاذ بعضی تصمیم گیری ها شرکت داده می شوند؟



تایید

12.تا چه اندازه دانش آموزان می توانند درباره اینکه چگونه وظایف خود را انجام دهند تصمیم بگیرند؟



تایید

13.تا چه اندازه معلم اطمینان دارد که دانش آموزان کارشان را درست انجام می دهند؟



تایید

14.تا چه اندازه اعتماد و اطمینان متقابل میان معلم و دانش آموزان در سطح نسبتا بالایی قرار دارد؟



تایید

15.تا چه اندازه معلم برای ایجاد انگیزه در دانش آموزان بیشتر به تشویق و اعطای پاداش اتکاء می شود تا تنبیه و مجازات؟



تایید

16.تا چه اندازه معلم از نقطه نظرات و پیشنهادات دانش آموزان برای تصمیم گیری ها و انتخاب راه حل ها بهره می گیرد؟



تایید

17.تا چه اندازه معلم اطمینان کاملی به دانش آموزان خود دارد؟



تایید

18.تا چه اندازه دانش آموزان به راحتی می توانند عقاید خود را بیان کنند؟



تایید

19.تا چه اندازه کنش و واکنش متقابل معلم و دانش آموزان گسترده و دوستانه است؟



تایید

20.تا چه اندازه معلم به دانش آموزان از طریق اعطای پاداش های کلاسی و شرکت در تصمیم گیری ها، انگیزه می دهد؟



تایید