زیرساخت پایدار برگزاری آزمون آنلاین
www.digiform.ir

آزمون درس تفکر و سواد رسانه ای به صورت دیجی فرم

دانش آموز گرامی به هیچ وجه از صفحه ی آزمون خارج نشوید، اجازه ی خاموش شدن صفحه ی نمایش موبایل یا کامپیوتر را ندهید که به منزله ی خروج از آزمون به حساب نیاید. در صورتی که اینترنت قطع شد یا به هر دلیلی از صفحه خارج شدید زمان آزمون برای شما حفظ می شود. 

digiform

استفاده از اپلیکیشن ها و پیامرسان ها، پاسخ به تماس ها و استفاده از کلید های پایین موبایل مجاز نیست

زمان تکمیل این آزمون 40 دقیقه میباشد



تایید و ادامه
نام و نام خانوادگی خود را وارد نمایید *



تایید

1- انتشار متن های طولانی در ................... جالب نیست

  (1 نمره)



تایید

2- مطا لعۀ مورد ی زیر به کدام مفهوم سواد رسانه ای مربوط می شود

در سال 2005آشکار شد که ارتش امریکا، 30ایستگاه رادیویی را در افغانستان اداره می کند که روابط خود را با ایالات متحده آشکار نمی سازند .افزون بر این، دولت ایالات متحده با پرداخت پول به برخی صاحب نظران افغان از آنها به عنوان منابع کارشناسانه در مقاله های تبلیغاتی خود بهره می گرفت.

  (1 نمره)



تایید

3- دشواری مخاطب شناسی در چه چیزی است؟  (1 نمره)



تایید

4- هدف تولیدکنندگان رسانه، مصرف کننده ای منفعل، ساده و خام برای پیام های رسانه ای آنهاست.  (1 نمره)



تایید

5- اصطلاح گلولۀ جادویی برای کدام رسانه ها به کار می رفت؟

  (1 نمره)



تایید

6- این تعاریف به ترتیب مربوط به کدام کلمات است.

 استخراج یک پیام، از میان دیگر پیا م ها یا از میان عبارت های یک پیام



به کارگیری عالی ترین صفات در تبلیغات

 



  (1 نمره)



تایید

7- چرا یاد گرفتن زبان اقناع از مهم ترین مهارت های سواد رسانه ای است (1 نمره)



تایید

8- کدامیک از گزینه های زیر از فنون اقناع نیست؟  (1 نمره)



تایید

9- کدام گزینه از قالب های بده-بستان نیست. (1 نمره)



تایید

10- استکبار از نظر قرآن به چه معناست؟ (1 نمره)



تایید

11- کدامیک از موارد زیر در مورد فضای مجازی صحیح نیست؟  (1 نمره)



تایید

12- اخلاق رسانه ای می تواند از جامعه و فرهنگی به جامعه و فرهنگی دیگر، متفاوت باشد  (1 نمره)



تایید

13- پژوهشگران تلفن همراه، فرهنگ جدید را چه می نامند؟  (1 نمره)



تایید

14- تعریف زیر مربوط به کدام گزینه است؟

باید مخاطب شناسی دقیق، عمیق، جامع و مانعی داشت تا بتوان علائق، سلائق و نیازهای او ( مخاطب)  را به درستی شناخت. 

  (1 نمره)



تایید

15- مسئله ی ورود رسانه ها به حریم خصوصی افراد یا عدم رعایت حق نشر ( کپی رایت) توسط افراد، به کدام یک از مفاهیم رسانه ای زیر مربوط می شود:



  (1 نمره)



تایید

16- مخاطب حق دارد که منابع رسانه ای متعدّد و سالمی در دسترس داشته باشد تا بتواند آنچه را مناسب نیاز و متناسب با علائق و سلائق اوست، انتخاب کند" به کدام یک از حقوق مخاطب مربوط می شود:  (1 نمره)



تایید

17- افراد زیبا در تکنیک های اقناع به چه معناست؟  (1 نمره)



تایید

18- کدام گزینه ، ویژگی مد نیست؟

مُد چیست؟ پاسخ:  که توسط بخشی از افراد جامعه، پذیرفته می شود و  و سپس

فراموش می شود

  (1 نمره)



تایید

19- کدام گزینه از مصداق های بی اخلاقی در فضای رسانه ای نیست.

  (1 نمره)



تایید

20- مقایسه از فنون اقناع چیست؟ (1 نمره)



تایید