زیرساخت پایدار برگزاری آزمون آنلاین
www.digiform.ir

آزمون میان ترم2سطح 1تخصصی -خانم صالحی-شهریور 1400 به صورت دیجی فرم

digiform

استفاده از اپلیکیشن ها و پیامرسان ها، پاسخ به تماس ها و استفاده از کلید های پایین موبایل مجاز نیست

زمان تکمیل این آزمون 90 دقیقه میباشد



تایید و ادامه
نام |پدرخود را وارد نمایید *



تایید

نام و نام خانوادگی خود را وارد نمایید *



تایید

روزکلاس خود را وارد نمایید *



تایید

نام مربی را وارد نمایید *



تایید

نام همیارخود را وارد نمایید *



تایید

شماره موبایل خود را وارد نمایید *



تایید

1. فضای سخن سیاق دوم سوره فجر(۶_۱۴:«الم تر کیف..»)کدام گزینه است؟ الف) در گذشته ،قوم ثمود ،اهل طغیان و فساد بودند. ب) در گذشته ،فرعون ،اهل طغیان و فساد بود. ج) در زمان پیامبر ص، دشمنان پیامبرص طغیان و فساد میکنند.



تایید

2. بر اساس سوره فجر کدام گزینه ریشه فکری طغیان است؟ الف) عدم اکرام یتیم ب) عدم تشویق به اطعام مساکین ج) توهم غلط انسان در مورد دادن‌ها و گرفتن‌های خدا



تایید

3. جهت هدایتی سوره فجر کدام گزینه است؟ الف) توبیخ و انذار در مورد دنیاگرایی ب) دعوت به اکرام یتیم و تشویق به اطعام مساکین ج) بشارت به نفس مطمئنه



تایید

4. قرینه فضای سخن سیاق اول سوره بلد کدام گزینه است؟ الف) آیه 2 : وَأنت حِلٌ بِهذا البلدِ. ب) آیه ۶: یَقولُ أهلکتُ مالا لبداً . ج) آیه ۱۱: فَلااقتَحمَ العقبةَ.



تایید

5. براساس سوره بلد ،عقبه چیست؟ الف)دو چشم و زبان ودو لب ب‌) رهانیدن گردنی واطعام در قحطی ج) صرف بیهوده مال و افتخار به آن



تایید

6. بر اساس سوره شمس کدام گزینه در مورد « دس نفس»صحیح است؟ الف)دفن نمودنی که مذموم است اما قابل برگشت به قابلیت اصلی است. ب)نابود شدن و هلاکت نفس که قابل برگشت نباشد. ج) دفن کردنی که قابل بازیابی به قابلیت اصلی را نداشته باشد.



تایید

7. کدام گزینه در مورد ترجمه تدبری عبارت« فَکَذبوه فَعقَروها» در آیه ۱۴ سوره شمس صحیح است؟ الف) پس ناقه الهی را تکذیب کرد و اورا پی کرد. ب) پس رسول الله زمانشان را تکذیب کردند و ناقه الهی را پی کردند ج) پس رسول الله زمانشان را تکذیب کرد و ناقه الهی را پی کرد.



تایید

8. در سیاق اول سوره لیل چه چیزی مورد غفلت انسان واقع شده است؟ الف) تفاوت زن و مرد ب) تفاوت بخل و انفاق و تفاوت نتیجه های آنها ج) تفاوت شب و روز



تایید

9. آیه ۱۸ سوره لیل«الذی کذب و تولی» بیانگر چه مطلبی است؟ الف) عاقبت نیکو را تکذیب کرد- از دادن مال به جهت پاک شدن رویگردان شد. ب) رسول ص را تکذیب کرد – از انفاق خالصانه رویگردان شد. ج)قیامت را تکدیب کرد- ازآتش رویگردان شد.



تایید

10. ترجمه تدبری «و ما لاحد عنده من نعمه تجزی» در سوره لیل کدام گزینه است؟ الف) هیچ کس را نزد او هیچ نعمتی نیست که جزا داده شود. ب) برای احدی نزد او نعمتی است که جزا داده شود ج) درنزد اوازدیگران نعمتی است که جزاداده شود



تایید

11. جهت هدایتی سوره لیل کدام گزینه است؟ الف) آسان سازی راه رسیدن به دشوارترین وآسانترین عاقبت توسط پروردگار‌. ب) تاکید بر گوناگون بودن سعی انسانها. ج) تشویق به انفاق و هشدار درباره بخل .



تایید

12. براساس سوره شرح چه ارتباطی بین «عسر» و «یسر» برقرار است؟ الف ) بعد از سختی هیچ آسانی نخواهد بود. ب)آسانی از دل سختی بیرون می‌آید و همزاد یکدیگرند. ج)ممکن است بعد از سختی آسانی نیاید.



تایید

13. جهت هدایتی سوره شرح کدام گزینه است؟ الف) تقویت پیامبر برای ادامه راه خدا و رویایی با دشمنان ب) شرح صدر مقدمه ی قبول بار مسئولیت. ج) تاکید بر همراهی عسر و یسر.



تایید

14. در آیات ابتدایی سوره علق تکرار کلمه «إقرأ» نشانه چیست؟ الف) نیاز پیامبر(ص) به تثبیت قلب و دلگرمی از سوی خدا ب) نیاز شدید انسان به تعالیم وحیانی ج) عدم توانایی رسول(ص) بر قرائت



تایید

15. گزینه در مورد سوره مبارکه علق صحیح است ؟ الف) نهی رسول (ص) از نماز توسط ناهی، نهی از تعالیم الهی قرآن در نماز است. ب) آیه آخرسوره علق نشانه تبعیت رسول (ص) از ناهی و ترک نماز است. ج) جهت هدایتی سوره مقابله با طغیان است.



تایید

16. در سوره علق، فرد ناهی چه چیزی را تکذیب می‌کند؟ الف)خالقیت خدا ب) هدایت الهی ج) تقوی



تایید

17. بر اساس سوره همزه کدام گزینه شرح «ویل» است؟ الف) الذی جمع مالا و عدده ب) یحسب ان ماله اخلده ج) نارالله الموقده



تایید

18. در سوره همزه ریشه «همز» و «لمز» کدام گزینه است؟ الف) ترس از حطمه ب) حسادت ج) مال اندوزی



تایید

19. در سوره ماعون مراد از دین در آیه اول « أرَایتَ الذی یُکذِبُ بِالدین » چیست؟ الف) روز جزا ب) آیین و برنامه ای که ضامن سعادت بشر است. ج) اصل جزا



تایید

20. جهت هدایتی سوره ماعون با محوریت کدام آیات به دست می آید؟ الف) آیه 1 : أرأیتَ الذی یُکَذِبُ بالدینِ و آیه ۴: فَویلٌ للمصلین ب) آیات 1 تا 3 : أرأیتَ الذی‌‌ یُکَذِبُ بِالدینِ ... ج) آیات 4 تا 7 : فَویلٌ للمصلین..



تایید