زیرساخت پایدار برگزاری آزمون آنلاین
www.digiform.ir

آزمون نوبت اول تفکر و سواد رسانه‌ای - یازدهم تجربی - دبیرستان شهید رجایی به صورت دیجی فرم

دانش‌آموزان عزیز توجه نمایید، سؤالات به‌صورت تصادفی برای هر شخص، جابجا می‌شوند و تنها یک‌بار می‌توانید در آزمون شرکت نمایید؛ در غیر این‌صورت، متقلب شناخته خواهید شد. در هنگام برگزاری آزمون، به هیچ عنوان از مرورگر خارج نشوید.

digiform

استفاده از اپلیکیشن ها و پیامرسان ها، پاسخ به تماس ها و استفاده از کلید های پایین موبایل مجاز نیست

زمان تکمیل این آزمون 30 دقیقه میباشد

پس از پاسخ به هر سوال، امکان بازگشت و ویرایش پاسخ وجود ندارد



تایید و ادامه
نام و نام خانوادگی خود را وارد نمایید: *



تایید

کد ملی خود را وارد نمایید: *



تایید

تفاوت رسانه‌های عصر امروز و گذشته در چیست؟ (1 نمره)



تایید

.................................، فرایند گسترده‌ای از کنترل اطلاعات، شامل تمام جنبه‌های رمزگذاری پیام، نه فقط انتخاب، بلکه ممانعت از نشر، انتقال، شکل‌دهی، ارائه و عرضه، تکرار، زمان‌بندی در طول مسیر انتقال از منبع به گیرنده است. (1 نمره)



تایید

پیام تصویر زیر که مربوط به تبلیغ یک بانک است، چیست؟ (1 نمره)
دریافت سوال 15



تایید

کدام مورد جزء «زبان اقناع» نیست؟ (1 نمره)



تایید

...................... ممکن است شعر احساسی یا حماسی را، به نماد جنبش اعتراضی یا یک حرکت سازنده اجتماعی تبدیل کند. (1 نمره)



تایید

اگر رسانه یا رسانه‌ها در بازنمایی واقعیت به شکل خاص اصرار بورزند و در طول زمان و به اشکال مختلف آن را تکرار نمایند، می‌توانند آن بازنمایی را به ....................... تبدیل کنند. (1 نمره)



تایید

چالش‌های اینستاگرام و پیروی از رژیم‌های غذایی از اثر کدام فن اقناعی است؟ (1 نمره)



تایید

حراج، تخفیف، قرعه‌کشی، یکی بخر چندتا ببر و ... نمونه هایی از فن ................ هستند. (1 نمره)



تایید

زیرمتن کدام است؟ (1 نمره)
دریافت سوال 12



تایید

در سیاست‌های کنترل جمعیت در دهه 60 با شعار «فرزند کم‌تر، زندگی بهتر»، از کدام فن اقناعی استفاده می‌شد؟ (1 نمره)



تایید

چالش‌های اینستاگرام از اثرات کدام فن اقناعی است؟ (1 نمره)



تایید

عبارت‌های «همه دارن می‌گن! ... لابد چیزی هست که این همه می‌گویند. تا نباشد چیزکی، مردم نگویند چیزها! مگر می‌شود مطلبی که همه می‌گویند و این میزان هم تکرار شده، غلط باشد!»، به کدام فن اقناعی مربوط است؟ (1 نمره)



تایید

در فن اقناعی ..................... سعی می شود تا پیوندی بین یک فکر، نظر، محصول، خدمت، یا هر چیز دیگری با آرزوها، امیال، غرایز و احساسات مطلوب انسانی مانند زیبایی، امنیت، حریم خصوصی، موفّقیت، سلامت، تفریح، شادی و... در ذهن مخاطب ایجاد شود. (1 نمره)



تایید

بیشترین هدف از ارتباط با دیگران و فرستادن پیام، تشویق گیرنده به تغییر رفتار، نگرش، باور، ارزش یا دیدگاه، مطابق نظر فرستنده است که به آن، .................... گویند. (1 نمره)



تایید

کدام گزینه نادرست است؟ (1 نمره)



تایید

در .............................، برجسته‌سازی خبر با اولویت دادن به خبر، استفاده از خلاصه‌ی خبر، میزان زمان اختصاص‌داده‌شده، استفاده از عکس، اسلاید، فیلم و ... صورت می‌گیرد. (1 نمره)



تایید

در تبلیغ زیر از کدام فن اقناعی استفاده شده است؟ (1 نمره)
دریافت سوال 13



تایید

تصویر زیر به چه موضوعی اشاره می‌کند؟ (1 نمره)
دریافت سوال 16



تایید

...................... باعث می‌شود گیرنده پیام به‌طور ناخودآگاه، به تعمیم دست بزند. (1 نمره)



تایید

کدام گزینه در مورد سامانه آر اف آی دی (RFID) نادرست است؟ (1 نمره)



تایید