زیرساخت پایدار برگزاری آزمون آنلاین
www.digiform.ir

آزمون نوبت دوم تفکر و سواد رسانه ای دهم انسانی به صورت دیجی فرم

                      بسم الله الرحمن الرحیم

     امتحان نوبت دوم خرداد ماه                                                                              سال تحصیلی 1399_1400

تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم           کلاس دهم انسانی 1

   طراح :فرج اللهی

digiform

استفاده از اپلیکیشن ها و پیامرسان ها، پاسخ به تماس ها و استفاده از کلید های پایین موبایل مجاز نیست

زمان تکمیل این آزمون 55 دقیقه میباشد



تایید و ادامه
نام و نام خانوادگی خود را وارد نمایید *



تایید

۱.کدام گزینه به ترتیب از چالش ها و مزایای آموزش مجازی می باشد.؟ (1 نمره)



تایید

۲.لایه ی متن در یک فیلم  و لایه ی زیر متن در یک شعر ، به ترتیب به چه شکلی می باشد.؟ (1 نمره)



تایید

۳..منظور از "کانال" و "بستر و فرهنگ" از ارکان ارتباط به ترتیب چیست.؟ (1 نمره)



تایید

۴.بیشترین هدف از فرستادن پیام ، تشویق گیرنده به تغییر رفتار ، نگرش، ،باور ،مطابق نظر فرستنده است."به کدام روش و فن رسانه اشاره میکند.؟ (1 نمره)



تایید

۵."در این روش سعی میشود تا پیوندی بین یک فکر ،نظر با آرزوها ، امیال و احساسات انسانی مانند زیبایی و امنیت ایجاد شود" این عبارت مربوط به کدام یک از فنون اقناع میشود.؟ (1 نمره)



تایید

۶..کدام یک از گزینه های زیر مربوط به عوامل بیرونی لایه فرا متن است.؟ (1 نمره)



تایید

۷.منظور از" دروازبانی خبر "چیست.؟ (1 نمره)



تایید

۸.تولید کنندگان پیام های رسانه ای با توجه به چه اصولی پیام را انتقال میدهند.؟ (1 نمره)



تایید

۹.استخراج یک پیام از میان دیگر پیام ها یا از میان عبارت های یک پیام .........میگویند. (0.5 نمره)



تایید

۱۰.چند مورد از جملات زیر صحیح است.؟
_رسانه ها میتوانند از برجسته سازی برای مهم جلوه دادن مطالب کم اهمیت یا پر اهمیت استفاده کنند.
_هر تولید کننده رسانه ای باید دست به انتخاب بزند.
_میزان کمی از پیام های رسانه ای برای کسب قدرت و ثروت ساخته میشوند.
(0.5 نمره)



تایید

۱۱.عبارت "در این مرحله ،نگرش مثبت و منفی نسبت به فناوری ،ایده و خدمات جدید در ذهن فرد شکل میگیرد."به کدام یک از مراحل فرایند انتشار یک نوآوری اشاره میکند؟ و مرحله ی چهارم از این فرایند کدام می باشد.؟ (1 نمره)



تایید

۱۲.منظور از "مخاطب فعال و مخاطب منفعل" به ترتیب چیست.؟ (1 نمره)



تایید

۱۳.در کدام یک از دیدگاه های تاثیر رسانه بر مخاطب، مخاطب فعال و در کدام یک ، مخاطب منفعل است.؟ (1 نمره)



تایید

۱۴.کدام گزینه از مصداق های حقوق مخاطب در برابر رسانه ها نیست.؟ (1 نمره)



تایید

۱۵.برای حفاظت بر خط (آنلاین) چه توصیه ای را باید عمل کنیم.؟ (1 نمره)



تایید

۱۶.افراد در رندگی خود الگوهایی را تنتخاب می کنند و بر مبنای آنها رفتارهای روز مره همچون نوع و چگوننگی پوشش و آرایش ظاهری خود را سازمان می دهند که به آن......... میگویند و تاثیر رسانه ها بر زندگی افراد منحصر به پیام های رسانه ای ....... (1 نمره)



تایید

۱۷.برای مثال تولید کنندگان تبلیغات ،از چه ترفندهایی ،لاغری را ترویج میکنند.؟ (1 نمره)



تایید

۱۸.کدام یک از از معیارهای ارزشیابی یک منبع اینترنتی نمی باشد.؟ (0.5 نمره)



تایید

۱۹.با ظهور اینترنت ،دنیای جدیدی پدیدار شد که آن را ...... نامیدند. (0.5 نمره)



تایید

۲۰.اگر اخبار و اطلاعات  نتواند به سواد ما بیفزاید و ارزش چندانی نداشته باشد به آن.......میگویند و .........وضعیتی است که در آن ،در زمینه ی یک موضوع بیش از اندازه اطلاعات موجود است که موجب اضطراب و افسردگی میشود . (1 نمره)



تایید

۲۱.اگر کسی بیش از سه ساعت پشت سرهم و بدون داشتن هدف خاص از اینترنت استفاده کند،به چه آسیبی دچار میشود.؟ (0.5 نمره)



تایید

۲۲.اخلاق رسانه ای ،امری ...... و با .........مرتبط است. (1 نمره)



تایید

۲۳.برای اینکه رسانه ها وسیله رشد و اعتلای ما باشند،چه باید کنیم؟ (0.5 نمره)



تایید