زیرساخت پایدار برگزاری آزمون آنلاین
www.digiform.ir

آزمون درس تفکر و سواد رسانه ای به صورت دیجی فرم

آزمون دارای 30 سوال چهار گزینه ای می باشد در پاسخگویی به سوالات و انتخاب گزینه درست، صحیح ترین گزینه را انتخاب نمایید.

digiform

استفاده از اپلیکیشن ها و پیامرسان ها، پاسخ به تماس ها و استفاده از کلید های پایین موبایل مجاز نیست

زمان تکمیل این آزمون 25 دقیقه میباشد



تایید و ادامه
نام و نام خانوادگی خود را وارد نمایید *



تایید

رشته و شماره کلاس خود را وارد نمایید *



تایید

نام معلم درس تفکر و سواد رسانه ی خود را وارد نمایید *



تایید

نام مدرسه خود را وارد نمایید *



تایید

شماره موبایل خود را (شماره حضور در شاد) وارد نمایید *



تایید

در دنیای اینترنتی افراد در کمترین زمان و با کمترین هزینه به تولید پیام می پردازند. زمانی که ما به جستجوی اطلاعات درباره موضوعی می‌پردازیم اصطلاحا با .......... روبرو می‌شویم.



تایید

در تولید پیام رسانه‌ای باید اول مخاطب شناسی دقیق و عمیق انجام شود تا بتوان علایق و سلایق و نیازهای مخاطب را به درستی شناخت. فرآیند فوق را ......... می نامند.



تایید

رسانه ها در ارائه اخبار به گزینش، چینش و پردازش چند خبر از بین تعداد زیادی از اخبار می پردازند. به این موضوع ............ می گویند.



تایید

ابزاری که فرستنده به کمک آن معنا و مفهوم مورد نظر را به گیرنده منتقل می‌کند ............. نام دارد.



تایید

در تبلیغ کالاهای وطنی و ترغیب مردم برای استفاده از آن کدام فن اقناع به کار گرفته می‌شود.



تایید

وقتی یک خبر در رسانه‌های مختلف با روایت های متفاوت بیان می‌شود.



تایید

در تصویر زیر چه فنی جهت اقناع مخاطب به کار گرفته شده است.
دریافت سوال 12



تایید

کدام گزینه از ویژگیهای معتاد رسانه‌ای است؟



تایید

تشویق گیرنده به تغییر رفتار، نگرش، باور، ارزش یا دیدگاه مطابق نظر فرستنده را .......... می‌گویند.



تایید

کدام گزینه از آداب و قوانین اجتماعی و اخلاقی در دنیای رسانه ای نیست؟



تایید

کدام یک از ارکان ارتباط نیست؟



تایید

خصوصیات انتقال متن، انتقال صدا و تعاملی بودن بین کدام گروه از رسانه های زیر بیشتر مشاهده می شود.



تایید

بازنمایی یعنی.......



تایید

بسیاری از اخبار و اطلاعات بر خلاف ظاهر فریبنده و جذابشان، محتوای سطحی و توخالی دارند. به این خبرها .......... می گویند.



تایید

در نگاه کارشناسان کدام دیدگاه در حوزه تاثیر رسانه بر مخاطب وجود دارد.



تایید

در بحث اخلاق رسانه ای روی سخن با ............. است.



تایید

در رسانه ها هدف از ساختن کلیشه بدن و ترویج آن ........... است.



تایید

مهمترین عنصر موثر در افزایش سرعت فروش محصولات سواد رسانه ای چیست؟



تایید

کلیشه سازی یعنی ........



تایید

پیام اصلی در تصویر زیر چیست؟
دریافت سوال 8



تایید

با ورود ابزارهای رسانه ای مانند تلویزیون، تلفن همراه، اینترنت و ...... به خانه‌ها، میزان تعامل رو در رو بین اعضای خانواده کاهش یافته و افراد به جای توجه و ارتباط با همدیگر هر کدام با ابزارهای اشاره شده در تعامل هستند به این پدیده ............. می گویند.



تایید

طراحان پیام‌های رسانه‌ای در زمان طراحی به مولفه های زمان، هزینه، نوع متن، امکان جستجو، تنظیمات و ....... فکر می‌کنند. حاصل فکر آنان به صورت پیام‌های رسانه‌ای ارائه می‌شود. فرآیند فوق را ........... می نامند.



تایید

با ظهور اینترنت، دنیای جدید پدیدار شد که آن را ........... می نامند.



تایید

پاسخ به سوالات، چه کسی آن را پخش می‌کند؟ کسی از آن حمایت می‌کند؟ چه کسی از آن سود می‌برد؟ ما را به کدام پرسش از پنج پرسش کلیدی از هر پیام رسانی می رساند؟



تایید

کدام گزینه ضرورت انتخاب رژیم مصرف رسانه ای را بیان می کند؟



تایید

کدام گزینه منشا ارزش ها و اخلاق رسانه ای نیست؟



تایید

تصویر زیر بیانگر کدام پدیده است؟
دریافت سوال 23



تایید

کدام گزینه از مزایای آموزش مجازی نیست؟



تایید

به اطلاعات ظاهری موجود در یک پیام رسانه ای چه می گویند؟



تایید

............ الگوهای فرهنگی است که توسط بخشی از افراد جامعه پذیرفته می‌شود و دارای یک دوره زمانی نسبتاً کوتاه است و سپس فراموش می شود.



تایید