زیرساخت پایدار برگزاری آزمون آنلاین
www.digiform.ir

آزمون نوبت اول تفکر و سواد رسانه ای به صورت دیجی فرم

دبیرستان شهید دکتر مفتح زرین آباد 
معلم : بهروز ملکی

digiform

استفاده از اپلیکیشن ها و پیامرسان ها، پاسخ به تماس ها و استفاده از کلید های پایین موبایل مجاز نیست



تایید و ادامه
نام و نام خانوادگی خود را وارد نمایید *



تایید

این سامانه برای بازشناسی بکار می رود و در آن از ریز تراشه برای دستیابی به اهداف استفاده می‌گردد

 الف رایانه       ب سامانه      ج ارفید        د رسانه

(1 نمره)



تایید

کدام رسانه اجتماعی برای مخاطبین خود فقط به انتقال صدا معمولا می پردازد  ؟

الف تلویزیون       ب رادیو       ج کتاب         د اینترنت
(1 نمره)



تایید

نشان دادن واقعیت به شکلی خاص را............................ می گویند 

الف تبلیغ             ب بازنمایی              ج رسانه               د بازتاب
(1 نمره)



تایید

قدیمی ترین وریشه دار ترین نهاد انسانی و اجتماعی از نظر جامعه شناسان چیست؟ 

الف گروه              ب خانه               ج جامعه                 د خانواده
(1 نمره)



تایید

فن تکرار در ایجاد کلیشه بسیار مهم است و گیرنده پیام اتوماتیک به تعمیم مورد تبلیغ می پردازد مانند.............

 الف فیلم 300            ب باب اسفنجی             ج فیلم ستایش               د الف و ب
(1 نمره)



تایید

مفهوم بازنمایی گاهی اوقات به خودی خود مثبت و یا منفی می باشد مانند..................................

 الف بازنمایی اعتیاد در رسانه ها             ب آشپزخانه باز               ج پدر به عنوان شخصیت دیکتاتور            د مادر فردی مهربان وعاطفی
(1 نمره)



تایید

تولید کننده یک پیام رسانه ای با توجه به چه شرایطی قالب مناسب پیام را انتخاب می نماید؟ 

الف نوع پیام           ب امکانات ومحدودیت ها              ج افراد مخاطب و فن جذب             د همه موارد
(1 نمره)



تایید

اگر پیام شما گزارش یک مسابقه ورزشی باشد مخاطب شما............ باشد. رسانه پیشنهادی شما........ می باشد چرا که بیشتر وبا علاقه موضوع را دنبال میکنند؟ (بهترین پاسخ)

الف جوانان _ تلویزیون              ب همه جامعه _رادیو              ج بزرگسالان _روزنامه              د زنان خانه دار _ نشریات
(1 نمره)



تایید

کدام یک از جملات صحیح است ؟

 الف پیام رسانه ای برای کسب قدرت است                ب پیام رسانه ای برای کسب ثروت است                 ج پیام رسانه ای برای جذب مخاطب و عرضه به تبلیغ کننده است           د هر سه مورد
(1 نمره)



تایید

پیام های رسانه ای که با اهداف اقتصادی ، سیاسی ، فرهنگی تولید می شوند به نفع چه گروه هایی می باشد ؟ ( جواب کامل )
 
الف سرمایه داران _ موسسات دولتی            ب گاهی مردم و گاهی دولت ها و سرمایه داران خصوصی             ج گاهی مردم و گاهی  دولت ها                           د فقط دولت ها
(1 نمره)



تایید

متن ، زیر متن ، فرامتن تصویر ارائه شده را بنویسید ؟ (2.5 نمره)
دریافت سوال 11



تایید

تصویر زیر را با توجه به 5 پرسش کلیدی سواد رسانه ای بررسی و تحلیل کنید. الف فرستنده : ب هدف : ج قالب : د مخاطب : و محتوا : (2.5 نمره)
دریافت سوال 12



تایید

در تصویر زیر از کدام فنون اقناع استفاده شده است ؟ (1 نمره)
دریافت سوال 13



تایید

در تصویر زیر از کدام فنون اقناع استفاده شده است ؟ (1 نمره)
دریافت سوال 14



تایید

در تصویر زیر از کدام فنون اقناع استفاده شده است ؟
دریافت سوال 15



تایید

در تصویر زیر از کدام فنون اقناع استفاده شده است ؟ (1 نمره)
دریافت سوال 16



تایید

در تصویر زیر از کدام فنون اقناع استفاده شده است ؟ (1 نمره)
دریافت سوال 17



تایید