زیرساخت پایدار برگزاری آزمون آنلاین
www.digiform.ir

آزمون آنلاین تفکر و سواد رسانه‌ای پایه دهم(علوم تجربی_ علوم انسانی( به صورت دیجی فرم

فقط یک بار می‌توانید در این آزمون شرکت کنید. 

digiform

استفاده از اپلیکیشن ها و پیامرسان ها، پاسخ به تماس ها و استفاده از کلید های پایین موبایل مجاز نیست

زمان تکمیل این آزمون 25 دقیقه میباشد



تایید و ادامه
نام و نام خانوادگی خود را وارد نمایید *



تایید

1_ اخلاق رسانه‌ای می‌تواند از جامعه و فرهنگی به جامعه و فرهنگ دیگر متفاوت و متغیر باشد.  (1 نمره)



تایید

2_ اخلاق رسانه‌ای، امری درونی و ارزشی است یعنی مجموعه‌ی قواعد و اصول اخلاق باید توسط فرستنده‌ی پیام رسانه‌ای رعایت شود.  (1 نمره)



تایید

3_ هدف تولیدکنندگان رسانه، مصرف کننده‌ای منفعل، ساده و خام برای پیام‌های رسانه‌ای آنها است.  (1 نمره)



تایید

4_ شخصی جلوی آیینه در حال سشوار زدن موهای خود است و پشت آیینه ماهواره‌ای قرار دارد، این صحنه به کدام یک از گزینه‌های پیشنهادی زیر مربوط است؟  (1 نمره)



تایید

5_ کدام یک از گزینه‌های زیر جزء حقوق رسانه‌ای افراد نیست؟  (1 نمره)



تایید

6_ در مواجهه با رسانه‌ها چگونه باید رفتار کنیم؟  (1 نمره)



تایید

7_ اولین بار........ در سال........ از واژه‌ی سواد رسانه‌ای استفاده کرد.  (1 نمره)



تایید

8_ مسئله‌ی ورود رسانه‌ها به حریم خصوصی افراد یا عدم رعایت حق نشر(کپی رایت) توسط افراد، به کدام یک از مفاهیم رسانه‌ای زیر مربوط می‌شود؟  (1 نمره)



تایید

9_ گزینه‌ی مناسب را انتخاب کنید.
تولیدکننده‌ی پیام به شکلی صریح و بی واسطه می‌سازد. 
(1 نمره)



تایید

10_در رابطه با مهندسی پیام، جاهای خالی را پر کنید.
برای اطلاع از آخرین اخبار،...... یا........ از کتاب مناسبتر است. 
(1 نمره)



تایید

11_ چهار مورد از مصداق‌های بی اخلاقی در فضای رسانه‌ای را نام ببرید؟  (2 نمره)



تایید

12_ پژوهشگران حوزه‌ی تلفن همراه، فرهنگ جدید را چه می‌نامند؟ چرا؟  (1 نمره)



تایید

13_اگر یک می‌خواهید یک فیلمنامه بنویسید :(پاسخ آزاد) 
الف_ موضوع فیلمتان چیست؟ 
ب_ نام شخصیت اصلی فیلمتان را چه می‌گذارید؟ 
ج_ او را چند ساله، از چه شهر و کشوری، شهری یا روستایی، ثروتمند یا فقیر انتخاب می‌کنید؟ 
د_ او را با چه ارزش‌هایی و اعتقاداتی توصیف می‌کنید؟ 
(2 نمره)



تایید

14_ دو مفهوم قرآنی(استکبار) و (تزئین (که رسانه‌ها برای وسوسه‌ی مخاطب منفعل استفاده می‌کنند به مفهوم :
الف_استکبار:
ب_ تزئین :
(2 نمره)



تایید

15_ مخاطب چگونه در جریان رسانه‌ای دستکاری می‌کند؟  (1 نمره)



تایید

16_ منظور از اقناع چیست؟  (1 نمره)



تایید

17_ کلیشه یا انگاره چیست؟  (1 نمره)



تایید