زیرساخت پایدار برگزاری آزمون آنلاین
www.digiform.ir

آزمون درس تفکر و سواد رسانه ای نوبت دوم پایه دهم انسانی آزادی به صورت دیجی فرم

دانش آموزان عزیز با دقت و حوصله به سوالات پاسخ دهید . سوالات بصورت متنوع تستی،جاخالی، توضیح کوتاه و تصویری می‌باشد. 
به زمان آزمون دربالا سمت چپ صفحه گوشی دقت نموده و زمان را مدیریت نمایید.

digiform

استفاده از اپلیکیشن ها و پیامرسان ها، پاسخ به تماس ها و استفاده از کلید های پایین موبایل مجاز نیست

زمان تکمیل این آزمون 25 دقیقه میباشد



تایید و ادامه
نام و نام خانوادگی خود را وارد نمایید *



تایید

۱/۱.  چارچوبی منظم به منظور تحلیل و ارزیابی و تولید پیام به شکل های مختلف برای مخاطبین (0.5 نمره)



تایید

۲/۵. فن تکرار در ایجاد کلیشه بسیار مهم است و گیرنده پیام اتوماتیک به تعمیم مورد تبلیغ می پردازد مانند............. (0.5 نمره)



تایید

۳/۱۸. پژوهشگران از حوزه تلفن همراه به چه فرهنگی نام می برند؟ (0.5 نمره)



تایید

۱/۱۸. محدودیت‌هایی که فناوری ارتباطی بر آنها غلبه کرده است. (0.5 نمره)



تایید

۳/۳. مهمترین عمل در تولید، طراحی و تبلیغات از نظر سواد رسانه ای کدام مورد می باشد. (0.5 نمره)



تایید

۲/۶. کدام گزینه هم در کلیشه سواد رسانه‌ای و هم در اقناع  پیام‌ رسانه ای مشترک است؟ (0.5 نمره)



تایید

۲/۱۰. بازی گردانان بزرگ در ساختن پیام‌های رسانه‌ای از فن آوری های گوناگونی استفاده می‌کنند این جمله بیانگر کدام سوالات است (0.5 نمره)



تایید

۴/۱. در برخورد با انواع رسانه و رقابت آنها در زندگی روزمره چگونه باید رفتار کنیم؟ (0.5 نمره)



تایید

۴/۴. کدام موارد با بقیه با توجه به تکرار و جنبه مثبت و منفی یک واقعیت متفاوت است؟ (0.5 نمره)



تایید

۲/۱۵. تصویر زیر بیانگر کدام واقعیت است؟

(0.5 نمره)
دریافت سوال 46



تایید

۴/۱۱. کدام یک از موارد زیر فنون برجسته سازی پیام در مطبوعات تلقی نمی گردد؟ (0.5 نمره)



تایید

۳/۴. کدام یک از ویژگی های زیر هنر مخاطب فعال در برخورد با بازنمایی واقعیت ها می باشد؟ (0.5 نمره)



تایید

۳/۶. کدام یک از فنون اقناع در عبارت زیر به کار رفته است «دوستدار محیط زیست» (0.5 نمره)



تایید

۱/۱۴. مسئله ورود رسانه ها به حریم خصوصی افراد یا عدم رعایت حق نشر توسط افراد به کدام یک از مفاهیم رسانه های زیر مربوط می شود؟ (0.5 نمره)



تایید

۲/۳. سواد رسانه‌ای اصرار  دارد که مخاطبان، ............. فعال شوند و مخاطبان فعال، ............. باشند. (0.5 نمره)



تایید

۳/۲. در تصویر زیر پیام آشکار تصویر فن نقاشی و کاریکاتور ای و برداشتی که از تصویر می‌شود به ترتیب کدام موارد را نشان می‌دهد

(0.5 نمره)
دریافت سوال 7



تایید

۲/۱ . کدام یک از ویژگی های زیر درباره سامانه آرفید درست نیست؟ (0.5 نمره)



تایید

۴/۶. کدام عبارت درباره فن ترس از فنون اقناع صحبت  می‌کند؟ (0.5 نمره)



تایید

۴/۲. معمولاً تولید کننده یک پیام رسانه‌ای ............ را و مخاطب با توجه به دانایی و توانایی خود ............. رمزگشایی می‌کند و ..............  نیز خارج از اراده تولیدکننده و مصرف‌کننده یا مخاطب می باشد. (0.5 نمره)



تایید

۶/۹. تبلیغ یک شامپو برای .............. مخاطبان .‌‌‌‌........است زیرا همه آن را می بینند و نیاز دارند.  (0.5 نمره)



تایید