زیرساخت پایدار برگزاری آزمون آنلاین
www.digiform.ir

آزمون تفکر و سواد رسانه ایی پایه دهم به صورت دیجی فرم

دانش آموزان باهوش من شاد و موفق باشید.🌹😍💖

digiform

استفاده از اپلیکیشن ها و پیامرسان ها، پاسخ به تماس ها و استفاده از کلید های پایین موبایل مجاز نیست

زمان تکمیل این آزمون 30 دقیقه میباشد

پس از پاسخ به هر سوال، امکان بازگشت و ویرایش پاسخ وجود ندارد



مرحله بعد
نام و نام خانوادگی خود را وارد نمایید *



تایید

۷. انتشار متن های طولانی در ........... جالب نیست.  (1 نمره)



تایید

۱۴. کدام گزینه زیر مجموعه اینترنت نیست؟ (1 نمره)



تایید

۱. پیام های پنهان و غیر مستقیم را ........... می نامند. (1 نمره)



تایید

۲. ................ روشی قدرتمند برای قانع کردن مخاطب به شمار می رود و پیام آن با احساس خوب و مفرح در ذهن ما همراه می شود. (1 نمره)



تایید

۱۵. اگر رسانه ها در بازنمایی واقعیت به شکل خاص اصرار کنند و در طول زرمان آن را تکرار کنند ،آن بازنمایی به........ تبدیل می شود.  (1 نمره)



تایید

۱۳. کدام یک از گزینه های زیر مربوط به چالش ها و مضرات رسانه های مجازی است؟ (1 نمره)



تایید

4.کدام یک از موارد زیر مربوط به تقسیم بندی سواد نیست؟ (1 نمره)



تایید

۱۲. هدف بازنمایی چیست؟ (1 نمره)



تایید

۹. کدام یک از موارد زیر جز پنج گانه سواد رسانه ایی محسوب نمی شود. (1 نمره)



تایید

۸. در رسانه های ............. امکان تعامل مستقیم و فوری با مخاطب وجود ندارد. (1 نمره)



تایید

۶. مخاطبی که تاثیر پذیر و مصرف کننده بدون تفکر و گول خوانده خوراک رسانه می شود را مخاطب ......... می نامند. (1 نمره)



تایید

۵. کدام یک از موارد زیر ،از مزایای رسانه های مجازی نیست. (1 نمره)



تایید

۱۱. بیشترین هدف زندگی اجتماعی تفهیم و تفاهم با دیگران و فرستادن پیام یا تشویق گیرنده به تغییر رفتار ،نگرش و باور مطابق نظر فرستنده است که به آن .......... می گویند. (1 نمره)



تایید

۱۰. کدامیک از موارد زیر مربوط به شبکه های مجازی است؟ (1 نمره)



تایید

۳. در مواجهه با رسانه ها چگونه باید رفتار کنیم؟ (1 نمره)



تایید