زیرساخت پایدار برگزاری آزمون آنلاین
www.digiform.ir

آزمون امتحان تفکر به صورت دیجی فرم

سلام خدمت دانش آموزان عزیز
لطفا به نکات زیر توجه فرمایید:
1. امتحان ساعت 17 تا 18:30 خواهد بود.
2. پاسخ هر سوال را در کادر زیر آن بنویسید.

digiform

استفاده از اپلیکیشن ها و پیامرسان ها، پاسخ به تماس ها و استفاده از کلید های پایین موبایل مجاز نیست



تایید و ادامه
نام و نام خانوادگی خود را وارد نمایید *



تایید

در رسانه های ................................ امکان تعامل مستقیم و فوری با مخاطب وجود ندارد. (0.5 نمره)



تایید

تولید کنندگان پیام های رسانه ای با توجه به پیام مورد نظر و امکانات و محدودیت های هر رسانه، ....................... برای انتقال پیام انتخاب می کنند. (0.5 نمره)



تایید

سوال «چه سبک زندگی، ارزش ها و نظریاتی در این پیام ارائه شده یا از آن حذف شده است؟» مربوط به کدامیک از کلید واژه های زیر است؟
 الف) قالب پیام             ب)محتوای پیام                ج) انگیزه پیام                    د) گیرنده پیام
(0.5 نمره)



تایید

انتشار متن های طولانی در ............................ جالب نیست. (0.5 نمره)



تایید

منظور از اقناع چیست؟ (1.5 نمره)



تایید

.............................. جای سخنرانی کردن نیست. (0.25 نمره)



تایید

مخاطب خلاق برای رویارویی با هرپیام به پرسش های کلیدی روبه رو می شود. منظور از پرسش « چرا این پیام فرستاده شده است؟» کدام یک از گزینه های زیر است؟
 الف) قالب        ب) چهارچوب        ج) مخاطب                   د) هدف
(0.5 نمره)



تایید

فنون اقناع را نام ببرید. 6 مورد (1.5 نمره)



تایید

با ذکر کلیشه های( انگاره های) زیر چه مفاهیمی درذهن شما تداعی می شود:
 الف ) لوازم صوتی و تصویری ژاپنی             ب) اجناس چینی
(1 نمره)



تایید

برای اطلاع از آخرین اخبار ....................... و ......................... از کتاب مناسب تر است. (0.5 نمره)



تایید

کلیشه یا انگاره چیست؟ (1.5 نمره)



تایید

فن ارابه یا واگن چیست؟ (1.5 نمره)



تایید

اگر آب معدنی با نام تجاری الموت به کشورهای دیگر صادر شود یادآوری کلمه ی موت به معنای مرگ است. در این تبلیغ به کدام لایه (متن- زیرمتن- فرامتن ) توجه نشده است. (0.5 نمره)



تایید

آرفید چیست؟ (2 نمره)



تایید

به نظر شما ساختار(قالب ) برنامه خندوانه کدام یک از موارد زیر است؟ 
الف) مستند             ب) مجموعه تلویزیونی                 ج) کمدی و طنز        د)آموزشی
(0.5 نمره)



تایید

بازنمایی معتادین کثیف، بیمار و لاغر در رسانه ها یک نوع کلیشه سازی ................... است. (مثبت ، منفی) (0.25 نمره)



تایید

در مواجهه با رسانه ها چگونه باید رفتار کنیم؟
 الف) خوش بین باشیم                 ب) بدبین باشیم                ج) واقع بین باشیم            د) آنچه را از معلومات ما است، بپذیریم
(0.5 نمره)



تایید

عنصر ..................... در ایجاد کلیشه نقش کلیدی دارد. (0.5 نمره)



تایید

مطالعه موردی زیر مربوط به کدام مفهوم سواد رسانه ای مربوط می شود؟ 
الف) بازیگردانان بزرگ       ب) دروازه بانی با خبر              ج) مهندسی پیام      د) بزرگنمایی
 «در سپتامبر سال 2006، روزنامه نیویورک تایمز فاش کرد که دفتر پخش برنامه کوبا در دولت بوش با پرداخت پول به ده خبرنگار از آنها خواسته است تا در رادیو و تلویزیون مارتی از دولت فیدل کاسترو انتقاد کنند. رتدیو و تلویزیون مارتی، در سال 1980، توسط دولت آمریکا برای تضعیف دولت انقلابی فیدل کاسترو در کوبا و جلب حمایت کوبایی های مخالف کاسترو ایجاد شد.»
(0.5 نمره)



تایید