زیرساخت پایدار برگزاری آزمون آنلاین
www.digiform.ir

آزمون ازمون تستی تفکر و سواد رسانه ای هنرستان فنی کار افرین 1400/6/10 به صورت دیجی فرم

digiform

استفاده از اپلیکیشن ها و پیامرسان ها، پاسخ به تماس ها و استفاده از کلید های پایین موبایل مجاز نیست

زمان تکمیل این آزمون 40 دقیقه میباشد



تایید و ادامه
نام و نام خانوادگی خود را وارد نمایید *



تایید

فن ........در ایجاد ........ نقش کلیدی دارد. (1 نمره)



تایید

آیا فرستنده یک پیام رسانه‌ای می‌تواند خود سازنده آن پیام هم باشد؟ (1 نمره)



تایید

به کارگیری صفات عالی‌ترین در ...........از این دسته است. (1 نمره)



تایید

برای برجسته سازی یک پیام رسانه‌ای در «رادیو» از چه فنون، ابزار و چاشنی‌هایی استفاده می‌شود؟ (1 نمره)



تایید

انواع قاب‌های محتوا در مطبوعات عبارتند از.............................................. . (1 نمره)



تایید

کدام یک از معیارهای ارزش دادن به یک خبر به تعداد مخاطبان بستگی دارد؟ (1 نمره)



تایید

در یک پیام رسانه‌ای اگر مفهوم پنهان باشد و به کنایه گفته شود، آنرا .................... می‌گویند. (1 نمره)



تایید

در مرحله گزینش اخبار کار ............. و در مرحله چینش اخبار کار ............... انجام می‌شود. (1 نمره)



تایید

...............فرایند گسترده‌ای از کنترل اطلاعات، شامل تمام جنبه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های رمزگذاری پیام، نه فقط انتخاب، بلکه ممانعت از نشر، انتقال، شکل دهی، ارائه و عرضه، تکرار، زمان بندی در طول مسیر انتقال از منبع به گیرنده است. (1 نمره)



تایید

کدام مورد از ویژگی‌های مخاطب فعال است؟ (1 نمره)



تایید

معمولاً تولیدکننده یک پیام رسانه‌ای ................. را و مخاطب با توجه به دانایی و توانایی خود................. رمز گشایی می‌کند و ...................... نیز خارج از اراده تولید کننده و مصرف کننده یا مخاطب می‌باشد . (1 نمره)



تایید

کدام جمله صحیح‌تر است و در پیام رسانه‌ای کاربرد بیشتری دارد؟ (1 نمره)



تایید

کدام گزینه در مورد «زیرمتن» صحیح نمی‌باشد؟ (1 نمره)



تایید

 کدام مورد از جمله حقوق مخاطبان در برابر رسانه به شمار می‌رود؟

  (1 نمره)



تایید

به لایهٔ بالایی که خارج از متن یک پیام می‌باشد و شرایط محیطی و فرهنگی و آینده را نشان می‌دهد، چه می‌گویند ؟ (1 نمره)



تایید

کدام گزینه در مورد «زیرمتن» صحیح نمی‌باشد؟ (1 نمره)



تایید

هر سردبیری برای چگونگی انتخاب و چینش خبر‌ها، بر چه مبنایی عمل می‌کند؟ (1 نمره)



تایید

مخاطب فعال باید.................... و.................... را بشناسد تا دلایل جهت گیری‌های آن رسانه‌ها را درک کند. (1 نمره)



تایید

قابلیت‌های ............... یکی از راه‌های برجسته‌سازی رسانه‌ها است که در رسانه ......................پیاده نمی‌شود. (1 نمره)



تایید

بیشتر پیام‌های رسانه‌ای برای کسب ......... و ........... ساخته و فرستاده می‌شود. (1 نمره)



تایید