زیرساخت پایدار برگزاری آزمون آنلاین
www.digiform.ir

آزمون تفکر و سواد رسانه‌ای به صورت دیجی فرم

توجه فرمایید: الف) پاسخ ها باید در چارچوب آموخته های درس تفکر و سواد رسانه ای باشد. یعنی اگر نظر شخصی شما به عنوان پاسخ، مرتبط با مطالب کتاب نباشد نمره ندارد) ب) جواب هر سوال حداکثر در 2 خط باشد. ج) زمان امتحان را مدیریت کنید.

digiform

استفاده از اپلیکیشن ها و پیامرسان ها، پاسخ به تماس ها و استفاده از کلید های پایین موبایل مجاز نیست

زمان تکمیل این آزمون 20 دقیقه میباشد

پس از پاسخ به هر سوال، امکان بازگشت و ویرایش پاسخ وجود ندارد



مرحله بعد
اول نام خانوادگی بعد نام *



تایید

به نظر شما تفریح و سبک زندگی دهه هفتادی ها چه تفاوتی با تفریح و سبک زندگی شما دهه هشتادی ها دارد؟ مثالی بزنید. (2 نمره)



تایید

به نظر شما آیا در رسانه های امروزی «صحت اطلاعات» قربانی «سرعت اطلاعات» شده است؟ دلیل بیاورید. (2 نمره)



تایید

مثالی بزنید که در آن ،عملکرد رسانه ای «بازنمایی» به کار رفته باشد، بازنمایی مثال تان را تعیین کنید. (2 نمره)



تایید

برای سه لایه پیام، مثالی بزنید و لایه های پیام را تعیین کنید. (2 نمره)



تایید

به نظر شما فنون اقناع ، به چه منظور و هدفی در رسانه ها استفاده می شود؟ (2 نمره)



تایید

به نظر خودتان ، در مواجه با رسانه ها، شما مخاطب فعال هستید یا مخاطب منفعل؟ چرا (دلیل ) (2 نمره)



تایید

یکی از موثرترین پیام هایی را که دریافت کرده اید ، که به اقناع و تغییر جدی در شما منجر شده است، بیان کنید و علت تاثیر گذاری را ذکر کنید . (2 نمره)



تایید

مثالی بزنید که در آن مثال پنج رکن اصلی ارتباط به کار رفته باشد. (2 نمره)



تایید

از فنون اقناع ، برای فن «طنز» مثالی بزنید. (2 نمره)



تایید

چگونه بازنمایی به کلیشه تبدیل می شود ؟ مثال بزنید. (2 نمره)



تایید