زیرساخت پایدار برگزاری آزمون آنلاین
www.digiform.ir

آزمون تفکر و سواد رسانه‌ای فصل اول و دوم از درس 1 تا 8 به صورت دیجی فرم

با آرزوی موفقیت و پیروزی 

digiform

استفاده از اپلیکیشن ها و پیامرسان ها، پاسخ به تماس ها و استفاده از کلید های پایین موبایل مجاز نیست

زمان تکمیل این آزمون 35 دقیقه میباشد



تایید و ادامه
نام و نام خانوادگی خود را وارد نمایید *



تایید

نام پدر خود را وارد نمایید *



تایید

رشته تحصیلی خود را وارد نمایید *



تایید

کدام گزینه مفهوم کلمه بازنمایی را نشان نمی‌دهد؟ (1 نمره)



تایید

وقتی در یک پیام رسانه‌ای از یک محیط گرم و آرام‌بخش و کلمات خودمانی استفاده می‌گردد، یعنی دو فن اقناع بکار رفته است؟ (1 نمره)



تایید

فرامتنِ عبارتِ «بشنو و باور نکن» در کدام گزینه به وضوح نشان می‌دهد؟ (1 نمره)



تایید

چارچوبی منظم به منظور تحلیل و ارزیابی و تولید پیام به شکل‌های مختلف برای مخاطبین است؟ (1 نمره)



تایید

اگر یک پیام رسانه‌ای برای تغییر فکر و عقیده مخاطب از نخبگان کمک بگیرد. او از زبان .......... استفاده کرده است. (1 نمره)



تایید

قدیمی‌ترین و ریشه‌دار‌ترین نهاد انسانی و اجتماعی از نظر جامعه‌شناسان چیست؟ (1 نمره)



تایید

مفهوم بازنمایی گاهی اوقات به خودی خود مثبت و یا منفی می‌باشد مانند.................................. (1 نمره)



تایید

جاهای خالی با چه کلماتی کامل می‌شوند؟

............. باعث می‌شود گیرندۀ پیام به طور ناخودآگاه به تعمیم دست بزند. رسانه‌ها با تکرار و ایجاد ............ در ذهن مخاطب، همۀ اعضای هر جمع را به یک گونه در ذهن گیرندگان پیام، قالب می‌زنند. (1 نمره)



تایید

این تصویر نشان‌دهندهٔ کدام یک از بخش‌های سواد رسانه‌ای است؟ (1 نمره)
دریافت سوال 1



تایید

هریک از عبارت‌های زیر کدام یک از فنون اقناع را به‌ترتیب نشان می‌دهد؟ «کوه دماوند - ماندلا - علی دایی - آهنگ خاطره انگیز قدیمی» (1 نمره)



تایید

همان واژه و کلماتی که شاعر یا نویسنده در زبان خود استفاده می‌کند، .............. می‌گویند. (1 نمره)



تایید

عوامل امتیازآور و ویژگی‌های قهرمانان و ضد قهرمانان در بازی‌های رایانه‌ای و سبک زندگی آن‌ها از چه طریقی بر ذهن مخاطب اثر می‌گذارد؟ (1 نمره)



تایید

در تولید یک پیام رسانه‌ای و اجتماعی کدام عناصر زیر در کانال ارتباطی تاثیر گذار نیست؟ (1 نمره)



تایید

سواد رسانه‌ای اصرار دارد که مخاطبان ،.................. فعال شوند و مخاطبان فعال ،.................باشند. (1 نمره)



تایید

کدام یک از فنون اقناع در عبارت «دوستدار محیط زیست» به کار رفته است؟ (1 نمره)



تایید

سازنده یک مواد غذایی میزان قند و انرژی آن را روی بسته‌بندی نمایش می‌دهد این همان ............ در تولید رسانه‌ای است. (1 نمره)



تایید

حراج و تخفیف در زمان عرضهٔ یک محصول به بازار از نظر سواد رسانه‌ای کدام زبان اقناع به کار گرفته شده؟ (1 نمره)



تایید

کدام رسانه اجتماعی معمولاً برای مخاطبین خود فقط به انتقال صدا می‌پردازد؟ (1 نمره)



تایید

کدام جزء ابزار انتقال پیام رسانه‌ای در رسانه‌های اجتماعی که پیام از طریق آن‌ها به مخاطب منتقل می‌گردد نیست؟ (1 نمره)



تایید

کدام یک از موارد زیر معنای بازنمایی را درست نشان نمی‌دهد؟ (1 نمره)



تایید

کدام عبارت با بقیه با توجه به تکرار و جنبهٔ مثبت و منفی یک واقعیت متفاوت است؟ (1 نمره)



تایید

چند مورد از موارد زیر از نظر شما یک کلیشه محسوب می‌شود؟ - اجناس چینی - لوازم خانگی آلمانی - لوازم تصویری ژاپنی (1 نمره)



تایید

هدف مباحث ارائه شده در کتاب تفکر و سواد رسانه‌ای چیست؟ (1 نمره)



تایید

زمانی که یک شرکت محصولات معیوب خود را در سطح بازار جمع می‌کند یا خدمات جدید ارائه می‌کند .............. (1 نمره)



تایید

اگر مجرا و کانال یک ارتباط هوا باشد آن ارتباط ............... و اگر یک وسیله و رسانه باشد ................می‌گویند. (1 نمره)



تایید

هر یک از موارد زیر نماده‌هایی هستند که مفاهیمی را در ذهن شما تداعی می‌نمایند.لوازم صوتی و تصویری ژاپنی؟ (1 نمره)



تایید

به لایهٔ بالایی که خارج از متن یک پیام می‌باشد و شرایط محیطی و فرهنگی و آینده را نشان می‌دهد، چه می‌گویند؟ (1 نمره)



تایید

زندگی بدون ارتباط با دیگران و احترام گذاشتن به آن‌ها معنا ندارد. این جمله ............... را نشان می‌دهد. (1 نمره)



تایید

کدام یک از موارد زیر معمولا بین بازنمایی و کلیشه‌سازی مشترک است؟ (1 نمره)



تایید

نمای معرف در فیلم ، عکس و طبیعت یک اثر چه نامیده می‌شود؟ (1 نمره)



تایید

فن تکرار در ایجاد کلیشه بسیار مهم است و گیرندهٔ پیام اتوماتیک به تعمیم مورد تبلیغ می‌پردازد مانند.............. (1 نمره)



تایید

«مخفی کردن آلودگی هوا» و «انجام شدن هر چه هست در عصر حاضر» به ترتیب کدام یک از گزینه‌های زیر در مورد تصویر داده شده نشان می‌دهد؟ (1 نمره)
دریافت سوال 2



تایید

در حوزه تولید رسانه‌ای، .............. فراتر از درخواست و اراده و اختیار تولید کننده و مصرف کننده می‌باشد. (1 نمره)



تایید

اگر آب معدنی الموت، به کشورهای عربی صادر شود به کدام پیام همبرگری توجه نشده است؟ (1 نمره)



تایید

نوعی بازنمایی که در آن هر بار به یاد یک مفهوم، شخص یا گروه می‌افتیم؟ (1 نمره)



تایید

چند مورد از موارد زیر نتیجهٔ زبان اقناعی یک تولید رسانه‌ای است؟

1- جلب توجه و نظر مخاطب2- جلب اعتماد و اعتبار مخاطب3 - شبیه‌سازی ارزیابی خودشان در مخاطب (1 نمره)



تایید

در یک پیام رسانه‌ای اگر مفهوم پنهان باشد و به کنایه گفته شود، آنرا .................... می‌گویند. (1 نمره)



تایید

از کدام ویژگی پرسش‌های معلوم الجواب برای اثرگذاری در دنیای پیام‌های رسانه‌ای استفاده می‌شود؟ (1 نمره)



تایید

کدام یک از فنون خلق جلب توجه مخاطبان، چیزی بیش از اغراق است که با چنان اعتماد یا کاریزمایی گفته می‌شود که مخاطب بدون تعقل آن را می‌پذیرد؟ (1 نمره)



تایید

کدام گزینه هم در کلیشهٔ سواد رسانه‌ای و هم در اقناع پیام رسانه‌ای مشترک است؟ (1 نمره)



تایید