شما نیز میتوانیدبه سادگی نظرسنجی جامع برگزار کنید
www.digiform.ir

نظرسنجی تحلیل وضعیت آموزشی درس عربی در امتحانات نهایی خرداد 1402 در شهرستان های خراسان جنوبی به صورت دیجی فرم

عرض سلام و ادب و احترام خدمت سرگروه های محترم شهرستان ها و مناطق استان خراسان جنوبی
این فرم به منظور تحلیل وضعیت آموزشی درس عربی در امتحانات نهایی خرداد 1402 طراحی شده و هدف این است که ضمن جمع آوری داده ها و تحلیل وضعیت، به چشم انداز کلی از درس عربی در شهرستان ها دست یابیم و ان شاءالله بتوانیم با انتقال نقاط ضعف و ارائه ی راهکارهای پیشنهادی، تدابیری را برای امتحان نهایی خرداد 1403 بیاندیشیم. 
پیشاپیش از حسن توجه و همکاری همه ی شما بزرگواران کمال تشکر را دارم.



تایید و ادامه
نام درس *



تایید

نام شهرستان یا منطقه: *



تایید

میانگین نمره درس در خرداد 1402 در شهرستان *



تایید

فاصله میانگین نمره ی درس در خرداد 1402در شهرستان با میانگین استان در خرداد همان سال { بر حسب نمره}: *



تایید

میزان افت میانگین شهرستان نسبت به میانگین  سال قبل شهرستان {بر حسب نمره} (اگر افتی ندارد، صفر قید شود) *



تایید

میزان رشد میانگین شهرستان نسبت به میانگین  سال قبل شهرستان {بر حسب نمره}(اگر رشدی ندارد، صفر قید شود) *



تایید

 تعداد مدارس متوسطه دوم نظری شهرستان *



تایید

 تعداد مدارس متوسطه دوم نظری شهرستان که  رشته ی مورد تحلیل را دارند. *



تایید

تعداد دبیران عربی متوسطه دوم نظری شهرستان *



تایید

تعداد دبیران عربی منطقه یا شهرستان با رشته ی تحصیلی مرتبط (رشته عربی)  *



تایید

تعداد دبیران عربی شهرستان یا منطقه با رشته تحصیلی نیمه مرتبط یا غیرمرتبط (رشته های جز عربی) 
 {توجه: رشته هایی مثل الهیات، علوم و قرآن و ..... رشته های نیمه مرتبط محسوب می شوند)
*



تایید

تعداد دبیران عربی متوسطه نظری زیر ۶ سال سابقه کار *



تایید

تعداد دبیران عربی متوسطه دوم نظری با سمت معاون: *



تایید

به طور متوسط ، کلاس های درس دوازدهم این رشته  تا چه موقع از سال دایر بوده است؟ *



تایید

میانگین تعداد ساعات آموزشی اضافی که مدارس برای این درس در سال تحصیلی 1401-1402 درنظر گرفته است، چند است ؟ (منظور ساعات فوق برنامه ی عربی یا ساعاتی که در ساعات دروس دیگر، به عربی اختصاص می یابد) *



تایید

روش جدید تصحیح برگه های امتحان (الکترونیکی) در نمرات نهایی دانش‌آموزان چه تأثیری داشته است؟ *



تایید

در خصوص سوال قبل(تأثیر روش جدید تصحیح)  چه تحلیلی ارائه می دهید؟ *



تایید

سبک طراحی سؤالات خرداد 1402، نسبت به سال قبل، در نمرات نهایی دانش‌آموزان چه تأثیری
داشته است؟
*



تایید

در خصوص سوال قبل(تأثیر سبک طراحی سوالات .....)  چه تحلیلی ارائه می دهید؟ *



تایید

برگزاری امتحانات شبه نهایی استان ها، در نمرات نهایی دانش‌آموزان چه تأثیری داشته است؟ *



تایید

در خصوص سوال قبل(تأثیر برگزاری امتحانات شبه نهایی)  چه تحلیلی ارائه می دهید؟ *



تایید

تأثیر قطعی معدل نهایی در نتیجه ی کنکور، در نمرات نهایی دانش‌آموزان چه تأثیری داشته است؟ *



تایید

در خصوص سوال قبل(بررسی تأثیر مطرح شدن موضوع تأثیر قطعی امتحان نهایی در کنکور )  چه تحلیلی ارائه می دهید؟ *



تایید

موارد دیگری که به نظر شما در افت یا رشد نمرات مؤثر بوده است را بیان و تحلیل خود را ارائه نمایید. *



تایید

راهکارهای
پیشنهادی شما برای افزایش نمرات نهایی
چیست؟     *  توجه: همکاران بزرگوار توجه بفرمایند برخی موارد از قبیل بی‌انگیزگی معلم، عدم علاقۀ دانش‌آموز به درس عربی، وضعیت کتاب درسی و ... کلی است. از سرگروه‌های محترم این انتظار می‌رود که در بررسی ریشۀ آسیب‌ها علاوه بر موارد عمومی به علل موردی پرداخته شود. ریشۀ آسیب‌ها علاوه بر موارد عمومی در هر ناحیه متفاوت از سایر نواحی می‌باشد. قطعاً علل موردی با درایت و همکاری سرگروه‌های محترم آموزشی سریع‌تر و بهتر قابل درمان است.



* توجه: راهکارهای رفع چالش‌ها و تقویت نقاط قوت به گونه‌ای انتخاب
شود که قابلیت اجرایی داشته باشد. 
*



تایید