1. انواع سطوح نظریه ها را بنویسید(1)
2.اهداف علم روانشناسی را بنویسید(1)
3.منابع کسب شناخت را بنویسید(1)
4.تغییر عملیاتی را تعریف کنید. (1)
5.انواع پردازش را تعریف کنید. (1)
6.روانشناسی رشد را تعریف کنید. (1)
7.رسش یا پختگی را تعریف کنید. (1)
8.یکی از ویژگیهای رشد در دوره ی نوجوانی ناگهانی بودن ان است، یعنی چه؟ (1)
9.مادر رامین مبلغی را به رامین سیزده ساله و برادرش امین هفت ساله میدهد و از انها میخواهد تا برای خرید نمک به مغازه ی نزدیک منزلشان بروند، هنگام خروج به مادرشان میگویند، امین:چشم مامان الان سریع میروم و خرید میکنم و برمیگردم. رامین:چشم مامان اگر بسته بود چکار کنم؟
تفاوت تفکر این دو برادر را از نگاه رشد شناختی بررسی کنید. (1)
10.برجسته ترین تغییرات مربوط به جنس در نوجوانی را می توان به دو دسته تقسیم کرد، انها را بنویسید(1)
11.ادراک و توجه را تعریف کنید. (1)
12.اگر یک موضوع را بتوان با چند حس دریافت کرد، دریافت ما قوی تر میشود. مثال بزنید(1)
13.خود واقعی و خود ارمانی را تعریف کنید و مثال بزنید(1.5)
جاهای خالی را پر کنید(هر قسمت0. 5 دارد.)
1.نمره یک درس مقادیر مختلفی را شامل می شود پس یک....... است.
2.وقتی نتوانیم موضوعی را به طور مستقیم از کسی بپرسیم از......... استفاده می کنیم.
3........ابزاری برای کمی کردن ویژگیهای روانشناختی هستند.
4.دوقلوهای همسان دارای ویژگیهای وراثتی یکسان هستند زیرا هر دو از........ به وجود امده اند.
5..........نقش تعیین کننده ای در رسش یا امادگی زیستی افراد برای تغییرات دارد.
6.رشد انسان از زمان..... شروع میشود.
7. از طریق..... صفات به ارث میرسد
8.یکی از ابتدایی ترین علائم رشد اجتماعی در کودکان....... است که در حدود....... ماهگی بروز می یابد
9.ترس از غریبه ها در........ ماهگی رخ میدهد.
10.جمله ی من صادق و مهربان هستم، مربوط به رشد...... است.
11.محرک هر چیزی است که...... را تحریک میکند.
12.تحریک هر یک از گیرنده های حسی تابع........ است.
(20 نمره)