زیرساخت پایدار برگزاری آزمون آنلاین
www.digiform.ir

آزمون تفکر و سواد رسانه ای به صورت دیجی فرم

امتحان تفکر و سواد رسانه ای دهم انسانی بامداد
و دهم تجربی یک  بامداد 
20 تا سوال زمان 30 دقیقه 


digiform

استفاده از اپلیکیشن ها و پیامرسان ها، پاسخ به تماس ها و استفاده از کلید های پایین موبایل مجاز نیست

زمان تکمیل این آزمون 30 دقیقه میباشد



تایید و ادامه
هدف رسانه ها از عرضه تبلیغات چیست؟  (1 نمره)



تایید

عبارتهای کجا ، چه کسی ، چه وقت مربوط به کدام گزینه است ؟ (1 نمره)



تایید

خبر عبارتست از :  (1 نمره)



تایید

مجاورت و شهرت از :  (1 نمره)



تایید

به کار گیری صفات عالی (ترین) در تبلیغات یک کالا به کدام روش اقناع اشاره دارد؟  (1 نمره)



تایید

بازنمایی اعتیاد در رسانه ها را...........میگویند. (1 نمره)



تایید

تازگی یکی از ارزشهای خبری است به معنی: (1 نمره)



تایید

چه موقع رسانه یک بازنمایی را به کلیشه تبدیل می نماید؟ (1 نمره)



تایید

در وازه بانی خبر عبارتست از: (1 نمره)



تایید

در سال ۲۰۰۷ روپرت مرداک یهودی از انتشار مطالب انتقادی درباره چین جلوگیری کرد چرا؟  (1 نمره)



تایید

نظریه دهکده جهانی از کیست ؟
(1 نمره)



تایید

برجسته سازی خبر یعنی........ (1 نمره)



تایید

نام و نام خانوادگی:
نام کلاس:



تایید

زمانی که مخاطب فعال از خودش سوال میکند .(چه ارزشها و نظریاتی در این پیام ارائه شده) به کدام گزینه توجه دارد؟  (1 نمره)



تایید

پنجگانه سواد رسانه ای به ترتیب عبارتست از : (1 نمره)



تایید

بازنمایی عبارتست از: (1 نمره)



تایید

این ارزش خبری بیشتر به اعداد و ارقام خبر مربوط میشود . کدام گزینه است؟  (1 نمره)



تایید

لوگو یا سرلوحه عبارتست از :  (1 نمره)



تایید

نمایش کدامیک از فیلم های زیر کلیشه سازی منفی را بیان میکند ؟  (1 نمره)



تایید

دعوت تعدادی از افراد برای شرکت در یک مراسم مذهبی از کدام رسانه استفاده شود بهتر است؟ (1 نمره)



تایید

برای انتقال یک پیام به مخاطب به چه مواردی از مخاطب باید توجه کنیم؟ (1 نمره)



تایید