زیرساخت پایدار برگزاری آزمون آنلاین
www.digiform.ir

آزمون فلسفه.درس8و9 به صورت دیجی فرم

با نام و یاد خدا و صلوات بر اهل بیت ع شروع کنید.

digiform

استفاده از اپلیکیشن ها و پیامرسان ها، پاسخ به تماس ها و استفاده از کلید های پایین موبایل مجاز نیست

زمان تکمیل این آزمون 20 دقیقه میباشد



مرحله بعد
نام و نام خانوادگی خود را وارد نمایید *



تایید

اهمیت شیخ اشراق بیشتر به خاطر چیست؟ (0.5 نمره)



تایید

ارسطو نظر استاد خود افلاطون را پذیرفت که قوّة نطق و قابلیت حیات مربوط نفس انسان است. (0.5 نمره)



تایید

کدام گزینه درباره نظرات صدرالمتالهین درست نیست؟ (0.5 نمره)



تایید

بعد از سهروردی....توانست راه شیخ اشراق را از جهت ....تکمیل کند. (0.5 نمره)



تایید

فیلسوفان دربارة حقیقت انسان نظرات یکسانی بیان کرده اند. (0.5 نمره)



تایید

از نظر ماتریالیست ها ذهن و روان انسان چیزی جز مغز و سلسلة اعصاب انسان نیست. (0.5 نمره)



تایید

ابن سینا معرفت شهودی را در کتاب......تبیین می کند و از میان ابزار های شناخت........را قبول میکند. (0.5 نمره)



تایید

یکی از مسائل مورد توجه فیلسوفان از ابتدای شکل گیری فلسفه تاکنون مسئله» حقیقت انسان« بوده است. (0.5 نمره)



تایید

دوجریان اصلی فلسفه در آغاز دوره جدید چه بود؟ (0.5 نمره)



تایید

از دیدگاه افلاطون نفس انسان گاهی قابل رؤیت است. (0.5 نمره)



تایید

از نظر افلاطون انسان علاوه بر بدن، دارای حقیقتی برتر است که محدودیت های بدن را ندارد. (0.5 نمره)



تایید

بیکن منتقد...بود و دکارت معتقد بود شناخت....بدون نیاز به حس و تجربه به دست می آید. (0.5 نمره)



تایید

مشکل واقع نمایی دانش تجربی به کدام مورد مربوط نمی شود؟ (0.5 نمره)



تایید

فارابی و ابن سینا علی رغم باور به ......آن را درفلسفه وارد نکردند. (0.5 نمره)



تایید

کانت انسان را یک موجود اخلاقی و برخوردار از وجدان اخلاقی دانست. (0.5 نمره)



تایید

دیدگاه ارسطو دربارة حقیقت انسان، به میزان زیادی منعکس کنندة دیدگاه استاد وی ، سقراط نیز هست. (0.5 نمره)



تایید

بیکن در گروه....قرار داشت و دکارت به....تعلق داشت. (0.5 نمره)



تایید

از نظر دکارت بدن، حقیقت من انسان را تشکیل می دهد. (0.5 نمره)



تایید

موضوع کدام رساله افلاطون معرفت شناسی نیست؟ (0.5 نمره)



تایید

به اعتقاد ارسطو بدن بدون نفس، یک موجود مرده است. (0.5 نمره)



تایید