زیرساخت پایدار برگزاری آزمون آنلاین
www.digiform.ir

آزمون فلسفه دوازدهم انسانی نام دبیر: رئیسی به صورت دیجی فرم

نام و نام خانوادگی

digiform

استفاده از اپلیکیشن ها و پیامرسان ها، پاسخ به تماس ها و استفاده از کلید های پایین موبایل مجاز نیست

زمان تکمیل این آزمون 40 دقیقه میباشد

پس از پاسخ به هر سوال، امکان بازگشت و ویرایش پاسخ وجود ندارد



تایید و ادامه
۱- در قضایای منطقی آن چه «موضوع» و« محمول» قرار می گیرند به ترتیب چیست و بین آنها چه رابطه ای حاکم است؟ (0.5 نمره)



تایید

«واقعیت واحد» و «مفاهیم متعدد»به ترتیب  به کدام یک از موارد ریر صدق می کند؟ (0.5 نمره)



تایید

ذهن انسان با اتصال دو بخش ذهنی وجود و ماهیت درقالب یک قضیه منطقی، به چه نتیجه ای می رسد؟ (0.5 نمره)



تایید

ماهیت  و وجود اشیا در .......... از هم جداست و این یعنی ......... که از .......... ناشی می شود (0.5 نمره)



تایید

در قضیه « دماوند موجود است» تصور ما از موضوع عین تصور ما از محمول آن نیست، مؤید کدام مساله فلسفی است؟  (0.5 نمره)



تایید

« عینیت مفهوم وجود و‌ماهیت» ،«زیادت وجودبرماهیت»و«مغایرت وجود و ماهیت» به ترتیب موصوف به چه وصفی هستند؟  (0.5 نمره)



تایید

با توجه به این که فهم ما از قضیه «انسان انسان است» با قضیه « انسان موجود است» یکسان نیست کدام نتیجه گیری فلسفی  صحیح است؟ (0.5 نمره)



تایید

رابطه امکانی رابطه ای است که عقل ............ (0.5 نمره)



تایید

در بحث مواد ثلاثه ی فلسفه اسلامی رابطه حاکم میان « انسان و ده متر قد داشتن » کدام است؟ (0.5 نمره)



تایید

به رابطه موضوع و‌محمول در قضایای « هر معلولی علتی دارد» و « از علت واحد به غیر از معلول واحد صادر نمی شود» کدام رابطه صدق می کند؟ (0.5 نمره)



تایید

با توجه به بحث مواد ثلاث « تقسیمات وجود» کدام عبارت نادرست است؟ (0.5 نمره)



تایید

در ارتباط با رابطه « معلم با دانش آموز» کدام گزینه صحیح است؟ (0.5 نمره)



تایید

علت چیزی است که.......................... (0.5 نمره)



تایید

دیوید هیوم در باره علیت می گوید: آنچه ما از طریق حس و تجربه ادراک می کنیم ............است (0.5 نمره)



تایید

از نظر دکارت درباره اصل علیت کدام گزینه صحیح نیست ؟  (0.5 نمره)



تایید

از نظر  فیلسوفان مسلمان  اصل « امتناع ترجیح بلا مرجح » از اصل ................. به دست می آید (0.5 نمره)



تایید

کدام گزینه دیدگاه فیلسوفان مسلمان را درباره «اصل علیت»به درستی نشان می دهد؟ (0.5 نمره)



تایید

جمله« علت معین  را معلول های معینی است»بیانگر کدام اصل است؟ (0.5 نمره)



تایید

کدام گزینه« رابطه علیت» محسوب نمی شود؟ (0.5 نمره)



تایید

وجوب علی و معلولی با حضور چه چیز محقق می شود؟و در عرصه وجود و وجوب ، حق تقدم با چیست و انتظام  جهان برخاسته از چیست؟ (0.5 نمره)



تایید

دو اصلی که «نفس ارتباط و پیوستگی موجودات عالم »و « نظام حاکم بر روابط »را  معلوم  می سازد؟ (0.5 نمره)



تایید

با توجه به مباحث «علت و معلول»کدام نظر صحیح است؟ (0.5 نمره)



تایید

کدام یک از ابیات بر اصل سنخیت دلالت  می کند؟ (0.5 نمره)



تایید

نتیجه ی پذیرش « اصل علیت»..................است (0.5 نمره)



تایید

بی اعتباری همه علوم انکار اصل ........ است (0.5 نمره)



تایید

این معنای اتفاق به « نقص دانش انسان نسبت به امور »بر می گردد (0.5 نمره)



تایید

آیه شریفه« فلن تجد لسنت الله تبدیلا» و « لن تجد لسنت الله تحویلا» با توجه به معنای « سنت» بیش از هر چیز مؤید کدام اصل فلسفی است؟ (0.5 نمره)



تایید

کدام گزینه صحیح نیست؟ (0.5 نمره)



تایید

کدام مورد توصیف خدا از دیدگاه افلاطون نیست؟ (0.5 نمره)



تایید

کانت سعی می کند تا وجود خدا را از طریق استدلالی بر مبنای ............ اثبات کند (0.5 نمره)



تایید

آنچه افلاطون را از فیلسوفان پیش از او در مباحث خداشناسی جدا می کند چیست؟ (0.5 نمره)



تایید

مهم ترین نقد به برهان اثبات  «خدای کانت» چیست؟ (0.5 نمره)



تایید

منظور دقیق فیلسوفان معاصر از زندگی معنا دار چیست؟ (0.5 نمره)



تایید

بر اساس  قواعد فلسفی مربوط به رابطه علیت  می توان گفت برهان دکارت برای اثبات وجود خدا بر ...............  استوار است. (0.5 نمره)



تایید

کدام گزینه صحیح نیست؟ (0.5 نمره)



تایید

فارابی  در استدلال خود برای اثبات خدا به .............. تکیه کرد. (0.5 نمره)



تایید

کدام گزینه برای شرح تسلسل مناسب تر است؟ (0.5 نمره)



تایید

بر طبق دیدگاه فلاسفه مسلمان  کدام یک از معیارهای زندگی معنا دار نیست؟ (0.5 نمره)



تایید

کدام گزینه کمک ملاصدرا  در تکمیل کاری بود  که ابن سینا انجام داده بود؟ (0.5 نمره)



تایید

درباره استدلال ملاصدرا در اثبات خدا کدام گزینه صحیح نیست؟ (0.5 نمره)



تایید

نام و نام خانوادگی خود را وارد نمایید *



تایید