زیرساخت پایدار برگزاری آزمون آنلاین
www.digiform.ir

آزمون تفکر وسواد رسانه ای به صورت دیجی فرم

به نام نامی حق
ازمون تفکر وسواد رسانه ای
طراح:آقای عباسی نیا
زمان:30دقیقه

digiform

استفاده از اپلیکیشن ها و پیامرسان ها، پاسخ به تماس ها و استفاده از کلید های پایین موبایل مجاز نیست

زمان تکمیل این آزمون 30 دقیقه میباشد



تایید و ادامه
نام و نام خانوادگی خود را وارد نمایید *



تایید

شماره کلاس خود را وارد نمایید *



تایید

شماره موبایل خود را وارد نمایید *



تایید

پاسخ های صحیح را انتخاب کنید:
۱- یک خبر علاوه بر بهره‌مندی از ارزش‌های خبری از عناصر خبری نیز برخوردار است.



تایید

۲- یکی از چالش های آموزش مجازی فردگرایی و تک بعدی شدن را کاهش می دهد.



تایید

۳- به بافت تاریخی و زمینه اجتماعی که در آن پیام ارسالی از سوی فرستنده ممکن است دارای معانی جدید شود کانال یا مجرا گویند.



تایید

۴- نشان دادن واقعیت به شکلی خاص را کلیشه می گویند.



تایید

۵- حامیان مالی تبلیغات پول خود را بر مبنای زمانی می پردازند که پیش بینی شده بیشترین افراد برنامه را تماشا نمیکنند.



تایید

۶- یادگرفتن زبان اقناع از مهمترین مهارت های سواد رسانه‌ای است.



تایید

۷- پیام‌های رسانه‌ای با اهداف اقتصادی ،سیاسی و فرهنگی تولید نمی شوند.



تایید

گزینه صحیح را انتخاب کنید:
۸- فن تکرار در ایجاد کلیشه نقشی ................دارد.



تایید

۹- در مواجهه با رسانه ها چگونه باید رفتار کنیم؟



تایید

۱۰- در این روش سعی می شود تا پیوند بین یک فکر، نظر ،محصول، خدمت یا هر چیز دیگر با آرزوهای مطلوب انسانی مانند زیبایی و.....‌‌... در مخاطب ایجاد شود.



تایید

۱۱- کدام فن مفاهیمی بزرگ تر را به ذهن ما می آورند این مفاهیم به طور معمول ، محتوایی احساسی و قوی دارند مانند: خانواده و ملت



تایید

۱۲- مشاهده اجناس چینی  کدام یک از موارد زیر را در ذهن ما تداعی می کند؟



تایید

۱۳- در کدام رسانه، برجسته سازی خبر با اولویت دادن به خبر و استفاده از خلاصه خبر و استفاده از عکس و فیلم صورت می گیرد



تایید

۱۴- کدام یک از فنون زیر وانمود می کند که همه در حال انجام کاری واحد هستند و برای شما بهتر است به آن بپیوندید؟



تایید

۱۵- این بیان کدام یک از افراد زیر می می‌باشد: ما جامعه ای را که بدون خانواده باشد، سراغ نداریم.



تایید

۱۶- مجاورت جزء کدام یک از موارد زیر است؟



تایید

۱۷- استفاده از قابلیت گرافیک در کدام رسانه کاربرد ندارد؟



تایید

۱۸- وقتی ما از بین اخبار مختلف چند خبر را انتخاب می کنیم در حقیقت کدام یک از موارد زیر را انجام می‌دهیم؟



تایید

۱۹- کدام یک از رسانه های زیر برای سخنرانی مناسب نیست؟



تایید

۲۰- در کدام یک از رسانه های  زیر برجسته سازی خبر با اولویت دهی در، ترتیب شنیدن خبر و تغییر در لحن و صوت گوینده ایجاد می شود؟



تایید