زیرساخت پایدار برگزاری آزمون آنلاین
www.digiform.ir

آزمون امتحان فصل چهارم تفکر و سواد رسانه ای دهم انسانی به صورت دیجی فرم

سلام لطفا با دقت به سوالات پاسخ دهید.

digiform

استفاده از اپلیکیشن ها و پیامرسان ها، پاسخ به تماس ها و استفاده از کلید های پایین موبایل مجاز نیست

زمان تکمیل این آزمون 70 دقیقه میباشد

پس از پاسخ به هر سوال، امکان بازگشت و ویرایش پاسخ وجود ندارد



تایید و ادامه
نام و نام خانوادگی خود را وارد نمایید *



تایید

برداشت خود را از تصویر زیر بنویسید. (1 نمره)
دریافت سوال 15



تایید

دیدگاه قدرت نامحدود رسانه ها را توضیح دهید. (1 نمره)



تایید

مفهوم و توضیح حقوق زیر را بنویسید.
الف) حق محرمانگی 
ب) حق رعایت بهداشت روانی
(2 نمره)



تایید

برداشت خود را از تصویر داده شده را بنویسید. (1 نمره)
دریافت سوال 16



تایید

در بخش مصرف رسانه ها، هدف سواد رسانه ای چیست؟ (1 نمره)



تایید

برداشت خود را از تصویر داده شده را بنویسید. (1 نمره)
دریافت سوال 19



تایید

ارتباط تصویر زیر با سواد رسانه ای را توضیح دهید. (1 نمره)
دریافت سوال 18



تایید

مهندسی معکوس در بخش تولید رسانه ای به چه معناست؟ (2 نمره)



تایید

4 مورد از توصیه های حفاظت برخط را بنویسید. (2 نمره)



تایید

کدام گزینه زیر از موارد ویژگیهای مخاطب فعال نیست ؟ (0.5 نمره)



تایید

برداشت خود را از تصویر داده شده را بنویسید. (1 نمره)
دریافت سوال 17



تایید

کدام یک از گزینه‌های زیر از دیدگاه‌های تأثیر رسانه بر مخاطب نیست؟ (0.5 نمره)



تایید

اختصاص دادن زمان بیشتر به یک نامزد انتخاباتی در رسانه نسبت به دیگرنامزدها ، مثال نقض کدام یک از حقوق مخاطبین است ؟ (0.5 نمره)



تایید

کدام یک مرحلهٔ دوم فرایند انتشار هر نوع نوآوری و تصمیم فرد را نشان می‌دهد؟ (0.5 نمره)



تایید

تصویرمقابل رسانه ................... و مخاطب ................... رانشان می دهد ؟ (1 نمره)
دریافت سوال 4



تایید

مرحله چهارم فرآیند انتشار هر نوآوری چیست؟ آن را توضیح دهید. (1 نمره)



تایید

جمله زیر کدام مخاطب را به درستی تعریف می کند ؟ 
« مخاطبی که بی برنامه ، بی قاعده و بیش از حد از یک رسانه استفاده کند به طوری که او اسیررسانه باشد نه امیر رسانه »
(0.5 نمره)



تایید

نظریه گلوله جادویی چیست؟ (1 نمره)



تایید

جملات زیر در باره تعریف از کدام ویژگی مخاطب فعال صادق است ؟ 
« به سادگی تحت تاثیر پیامهای رسانه ای قرار نمی گیرم و پیام های رسانه ای نمی تواند در عقیده من تغییری ایجاد کندمگر اینکه هم راستا با عقایدمن باشد. »
(0.5 نمره)



تایید

چرا مخاطبان از رسانه‌های مختلفی استفاده می‌کنند؟ (1 نمره)



تایید