زیرساخت پایدار برگزاری آزمون آنلاین
www.digiform.ir

آزمون نوبت دوم تفکر و سواد رسانه ای به صورت دیجی فرم

با سلام و آرزوی سلامتی برای شما دانش آموزان گرامی آزمون شما شامل 20 سوال تستی است و زمان شما 40 دقیقه است. سایت سر ساعت مقرر بسته خواهد شد. لینکی که به شما در اخر ازمون داده میشود را برای دیدن نتیجه نگه دارید چون نمرات به صورت تکی اعلام نخواهد شد. موفق و پیروز باشید.

digiform

استفاده از اپلیکیشن ها و پیامرسان ها، پاسخ به تماس ها و استفاده از کلید های پایین موبایل مجاز نیست

زمان تکمیل این آزمون 40 دقیقه میباشد



تایید و ادامه
نام و نام خانوادگی خود را وارد نمایید *



تایید

7.   مخاطب و  مصرف کننده در برابر نواوری و تغییر در زندگی بعد از پذیرش نواوری تصمیم قبل خود را ممکن است تغییر دهد و تصمیم متفاوت بگیرد. این مرحله ............. را نشان میدهد. (1 نمره)



تایید

17. کدام یک از عبارت های زیر برای نکات دستوری تماشای تلویزیون نادرست است؟ (1 نمره)



تایید

15. کدام یک از اثرات مد به عنوان نتیجه ی رسانه های تبلیغاتی در زندگی مردم نمیباشد؟ (1 نمره)



تایید

13. اگر در یک جلسه یا مهمانی هر عضو سرش در موبایل و به یک کار مشغول باشد .............. ؟ (1 نمره)



تایید

19. اخلاق رسانه ای امری ............ است که اصول و اخلاق ان باید توسط ........... رعایت گردد. (1 نمره)



تایید

5. نیم تای بالای روزنامه- اخبار سیاسی و اقتصادی را بیان میکند. این همان .......... روزنامه است. (1 نمره)



تایید

11. دوسویه یعنی هم تولیدکننده هم مصرف کننده که به معنای ...... میباشد. (1 نمره)



تایید

1. امکان برداشت ارزش های متفاوت از یک پیام در مکان های مختلف را ............ و ساختار و گونه های ارائه پیام را ........... میگویند . (1 نمره)



تایید

20. کدام یک از گزینه های زیر در بازی های رایانه ای معمولا وجود ندارد؟ (1 نمره)



تایید

16. کدام عبارت برای فضای مجازی نادرست بیان شده است؟  (1 نمره)



تایید

12. اگر مخاطب همزمان با استفاده از رسانه به پردازش اطلاعات و تجارب دریافت شده بپردازد ویژگی زیر دارد (1 نمره)



تایید

6. اگر یک پیام در زمان حال و اینده تعداد زیادی از افراد جامعه را تحت تاثیر قرار دهد این همان ارزش خبری .......... است. (1 نمره)



تایید

2. با توجه به قالب یک پیام رسانه ای و ویژگی و جایگاه آن  در طراحی یک پیام رسانه ای کدام مورد زیر از ارکان ارتباط نمیباشد ؟  (1 نمره)



تایید

4. مهم ترین منبع تاثیر گذار در مسائل سیاسی کشور ها جهت کسب اطلاعات کدام است؟ (1 نمره)



تایید

10. معنی کلمه ی تزیین : زیبا جلوه دادن زشتی ها در رسانه ها برای وسوسه کردن کدام مخاطب به کار میرود؟ (1 نمره)



تایید

9. کدام یک از موضوعات زیر از مصداق های حقوق مخاطب در برابر رسانه ها نمیباشد؟ (1 نمره)



تایید

18.  اخباری که در ان رنگ و لعاب کلمات فریبنده به کار رفته ........... میباشد.  (1 نمره)



تایید

8. گذاشتن دوربین مخفی در مراکز خصوصی و پخش در رسانه ها نشان دهنده ی ............ است. (1 نمره)



تایید

14. نشان دادن افراد چاق یا لاغر یا پوست روشن و تیره در رسانه های تولیدی کدام عبارت بیشتر به چشم می اید؟  (1 نمره)



تایید

3. بازیگردانانی بزرگ در ساختن پیام های رسانه ای از فناوری های گوناگون استفاده میکنند این جمله بیانگر کدامیک از سوالات زیر است؟  (1 نمره)



تایید