زیرساخت پایدار برگزاری آزمون آنلاین
www.digiform.ir

آزمون کپی از تفکر و سواد رسانه ای - پایه دهم ، کلاس 10/1 به صورت دیجی فرم

با سلام و آرزوی سلامتی برای شما، لطفا به نکات زیر توجه کنید: 1- سؤالات به صورت تشریحی طراحی شده و سؤالات تشریحی به صورت پاسخ کوتاه می باشند. بنابر این برای استفاده بهتر از وقت از توضیحات اضافی خودداری نمایید. 2- زمان آزمون را به گونه ای مدیریت کنید تا بتوانید به تمام سؤالات پاسخ دهید. 3- در پایان آزمون زدن کلید ثبت یا پایان الزامی است. در غیر این صورت پاسخ ها ثبت و ارسال نخواهد شد. 4- حتما در پایان آزمون کد پیگیری ارسالی از سوی سیستم را نزد خود نگه دارید. نیاز به ارسال کد به معلم نیست.

digiform

استفاده از اپلیکیشن ها و پیامرسان ها، پاسخ به تماس ها و استفاده از کلید های پایین موبایل مجاز نیست

زمان تکمیل این آزمون 20 دقیقه میباشد

پس از پاسخ به هر سوال، امکان بازگشت و ویرایش پاسخ وجود ندارد



مرحله بعد
نام و نام خانوادگی خود را وارد نمایید *



تایید

شماره کلاس خود را وارد نمایید *



تایید

1- مخاطب از آن رسانه یا محصول رسانه ای استفاده می کند که برایش . . . . . . . . . ایجاد می کند. (1 نمره)



تایید

2- واژه مخاطب از گذشته ثابت مانده است اما . . . . . . . . آن به طور مستمر و متنوع در حال دگرگونی است. (1 نمره)



تایید

3- انتخاب و چینش خبرها بر اساس . . . . . . . . . صورت می گیرد. (1 نمره)



تایید

4- با ظهور رسانه های دو سویه (تعاملی) مفهوم خطّی فرستنده – گیرنده به مفهوم . . . . . . . . تبدیل شده است. (1 نمره)



تایید

5- دیدگاه " قدرت نامحدود رسانه ها " مخاطب را . . . . . . . . . می داند. (1 نمره)



تایید

6- ویژگی مشترک همه ی متون رسانه ای چیست؟ (1 نمره)



تایید

7- مثل معروف " هیچ گربه ای برای رضای خدا موش نمی گیرد" در رابطه با تولید محصولات رسانه ای بیانگر چیست؟ (1 نمره)



تایید

8- " روزنامه ای که برای افزایش مخاطبان خود، عناوین جنجالی و دروغین می زند و مخاطب را فریب می دهد"، مصداق نقض کدام یک از حقوق مخاطبان محسوب می شود؟ (1 نمره)



تایید

9- حامیان مالی تبلیغات شبکه های تلویزیونی پول خود را بر چه مبنایی می پردازند؟ (1 نمره)



تایید

10- اگر سواد رسانه ای را در سطح " تولید" در نظر بگیریم، چرا مخاطب نقش کلیدی دارد؟



تایید