زیرساخت پایدار برگزاری آزمون آنلاین
www.digiform.ir

آزمون تفکر وسواد رسانه ای 99/4/8 ساعت به صورت دیجی فرم

دانش آموزان گرامی به تمام سولات پاسخ دهید

digiform

استفاده از اپلیکیشن ها و پیامرسان ها، پاسخ به تماس ها و استفاده از کلید های پایین موبایل مجاز نیست

زمان تکمیل این آزمون 45 دقیقه میباشد



تایید و ادامه
نام و نام خانوادگی خود را وارد نمایید *



تایید

نام معلم خود را وارد نمایید *



تایید

نام مدرسه خود را وارد نمایید *



تایید

پایه رشته تحصیلی خود را وارد نمایید *



تایید

کد ملی خود را وارد نمایید *



تایید

6- کدامیک از عوامل زیر فراتر از ساختار رسانه و خارج از خواست و ارادۀ تولیدکننده و مصرف کنندۀ پیام بوده و به فرهنگ، شرایط زمانی و مکانی و عناصر بیرونی پیام برمی گردد؟



تایید

38-شکل گیری نسل انگشت شست مربوط به کدام یکا ز وسایل ارتباطی زیر است؟ الف- رایانه



تایید

11- در مجموعۀ تلویزیونی پزشک دهکده و انیمیشن خانوادۀ دکتر ارِنست شاه چگونه روابطی هستیم؟



تایید

34-در کدامیک مراحل فرایند انتشار، فرد به جست و جوی اطلاعاتی می پردازد که تصمیم او را تأییدو تقویت کند. بنابراین ممکن است بر اثر تضاد پیام های دریافت شده دربارۀ نوآوری، فرد تصمیم قبلی خود را تغییر دهد و تصمیم متفاوت را اتخاذ کند.؟



تایید

2- درگذشته چه عاملی برای رسانه ها مهم تلقی می شد؟



تایید

7-به بافت تاریخی و زمینۀ اجتماعی که در آن پیام ارسالی از سوی فرستندهممکن است دارای معانی جدید و فرامتن شود چه می گویند؟



تایید

16-مفهوم کلیشه سازی چیست؟1



تایید

37-یک پیام در بستر مجموعه ای از چه عواملی قابل فهم وتفسیر است؟



تایید

25-بیشتر پیامهای رسانه ای برای کسب چه اموری ساخته می شوند؟



تایید

39-چرا تصویر ستاره با تصویراصلی شان در زندگی واقعی متفاوت است؟



تایید

17-رسانه ها نیز با استفاده از شیوه های اقناعی سعی در ایجاد چه اموری را دارند؟



تایید

1-درباره تگنولوزی آرفید کدام یک از موارد زیر نادرست است؟



تایید

15-تکرار باعث ایجاد چه امری می شود؟



تایید

21-یکی از فنون رسانه ای آن است که رسانه چنین وانمود می کند که همه در حال انجام کاری واحد هستند، یا به چیزی خاص عقیده دارند و برای شما بهتر است که به آنها بپیوندید. برای مثال، همه با عجله در یک بانک حساب باز می کنند نا این فن رسانه ای چیست؟



تایید

35-امّا با ظهور رسانه های دوسویه مفهوم خطیِ فرستنده گیرنده به چه نوع مفهومی تبدیل شده است؟



تایید

5-تعریف زیر متن چیست؟



تایید

3-انتقال صدا وانتقال تصویر متحرک خصو صیات کدام یک از رسانه های زیر نیست



تایید

27-کدامیک از موارد زیر درست است؟



تایید

19-حراج،تخفیف، قرعه کشی، هدیۀ رایگان نمونه ای از کدامیک از فنونها روش اقناع محسوب ِشود؟ حراج،تخفیف، قرعه کشی، هدیۀ رایگان نمونه ای از کدامیک از فنونها روش اقناع محسوب ِشود؟ ب – تطمیع



تایید

13-اگر رسانه یا رسانه ها در بازنمایی واقعیت به شکل خاص اصرار بورزند و در طول زمان و به اشکال مختلف آن را تکرار نمایند، می توانند آن بازنمایی را به چه چیزی تبد یل کند؟



تایید

30-چرا هر رسانۀ ارتباط جمعی، اعم از روزنامه، رادیو، تلویزیون و... باید در بین حوزۀ گسترده ای از داده های خبری و اطلاعاتی که دنیای امروز درگیر آن است، دست به گزینش بزند؟



تایید

18-درکدام یک از روش های وفنون اقناع سعی می شود تا پیوندی بین یک فکر، نظر، محصول، خدمت، یا هر چیزدیگری با آرزوها، امیال، غرایز و احساسات مطلوب انسانی مانند زیبایی، امنیت، حریم خصوصی،موفّقیت، سلامت، تفریح، شادی و... در ذهن مخاطب ایجاد شود



تایید

12- نظردکتر دیوید السون در زمینۀ بازنمایی خانواده در آثار هالیوودی چگونه است؟



تایید

4- متن یگ فیلم شامل چه مواردی است؟



تایید

31-ه فرایند گسترده ای از کنترل اطلاعات، شامل تمام جنبه های رمزگذاری پیام، نه فقط انتخاب،بلکه ممانعت از نشر، انتقال، شکل دهی، ارائه و عرضه، تکرار، زمان بندی در طول مسیر انتقال از منبع به گیرنده است چه می گویند



تایید

26-تولید و مصرف رسانه ای (روزنامه ها، مجلات، برنامه های رادیو و تلویزیون، سینما و... )، مانند هر کالای دیگری با پیروی از چه قوانینی انجام می گیرد؟ الف -قوانین اقتصادی



تایید

9-ارکان اصلی ارتبا ط را نام ببرید؟



تایید

36--نمونه سوالات ، به سادگی تحت تأثیر پیام های رسانه ای قرار نمی گیرم، با اختیار و اراده در برابر پیام های متعدد رسانه ای مقاومت می کنم که برایم فرستاده می شود.فرستاده می شود. مربوط کدامیک از ویژگی های مخاطبان است؟



تایید

33-میزان رغبت فرد به یک نوآوری به چه عواملی بستکی دارد



تایید

22-کدامیک از موارد زیر نادرست است؟



تایید

14-لوازم صوتی و تصویری ژاپنی ،خودرو های سواری آلمانی، اجناس چینی به ترتیب کدام یک از مفا هیم زیر را ذهن شما تداعی می کند؟



تایید

29-هرکسی برچه اساسی به چینش وانتخاب خبرها می پردازد؟



تایید

23-درکدام رسانه های زیر امکان تعامل مستقیم و فوری با مخاطب وجود ندارد؟



تایید

28-با ظهور کدام رسانه استفاده از شیوه های اقناعی به طوری چشمگیر تغییر یافته است.



تایید

20-نمادها چه امور ی هستند و دارای چه مفاهیمی هستند؟



تایید

32-برجسته سازی یک خبر در مطبوعات چگونه انجام می شود؟



تایید

8-سواد رسانه ای بر روی کدام یک ازموارد زیر تاکید دارد؟



تایید

24-نوع متون زیر را به ترتیب از راست به چپ مشخص کنید چراغ قرمز راهنمایی و رانندگی ، هنگامی که سخن می گوییم، انواع کتابها ال



تایید

40-آرمان ها دربارۀ زیبایی برچه اساساسی ساخته می شوند؟



تایید

10-هنر مخاطب فعّال دربازنمایی چیست؟



تایید