زیرساخت پایدار برگزاری آزمون آنلاین
www.digiform.ir

آزمون امتحان تفکر و سواد رسانه ای، معماری و گرافیک، خرداد ماه به صورت دیجی فرم

امکان برگشت به سوالات وجود ندارد،لطفا با دقت به سوالات را خوانده و جواب دهید.

digiform

استفاده از اپلیکیشن ها و پیامرسان ها، پاسخ به تماس ها و استفاده از کلید های پایین موبایل مجاز نیست

زمان تکمیل این آزمون 50 دقیقه میباشد

پس از پاسخ به هر سوال، امکان بازگشت و ویرایش پاسخ وجود ندارد



تایید و ادامه
نام و نام خانوادگی خود را وارد نمایید *



تایید

رشته تحصیلی خود را وارد نمایید *



تایید

اخبار و اطلاعات زرد چیست؟ (1 نمره)



تایید

نشان دادن واقعیت به شکلی خاص ..................... نام دارد. (0.25 نمره)



تایید

فرض کنید شما عضو گروه تولید پیام های رسانه ای شرکتی هستید .برای سفارش های زیر چه رسانه ای را برای انتقال پیام پیشنهاد می کنید؟ چرا؟ (رسانه پیشنهادی می تواند از یکی بیشتر باشد)

 


  1. انتشار یک سخنرانی

  2. گزارش یک مسابقۀ ورزشی

  3. معرفی یک شخصیت ملی

  4. تبلیغ یک شامپو

  5. تشویق مردم به کتاب خوانی



 



 

  (2.5 نمره)



تایید

تحلیل خود را راجع به تصویر زیر بنویسید. (1 نمره)
دریافت سوال 17



تایید

اگر یک فیلمنامه بنویسید :

الف) موضوع فیلمتان چیست؟

ب) نام شخصیت اصلی فیلمتان را چه می گذارید؟

ج) پوشش و تغذیه و محل زندگی او را چگونه در نظر می گیرید؟

د) سرگرمی ها و تفریحات او چیست؟ (2 نمره)



تایید

پژوهشگران حوزه ی تلفن همراه، فرهنگ جدید را چه می نامند؟چرا؟ (1 نمره)



تایید

 پدیدۀ « سرریز شدن اطلاعات» را شرح دهید. (1 نمره)



تایید

چهار مورد از مصداق های بی اخلاقی در فضای رسانه ای را نام ببرید؟ (1 نمره)



تایید

اگر آب معدنی با نام تجاری الموت به کشورهای دیگر صادر شود یادآوری کلمۀ موت به معنای مرگ است. در این تبلیغ به کدام  لایه های (متن-زیرمتن-فرامتن) توجه نشده است؟ (0.5 نمره)



تایید

کدامیک از گزینه های زیر، جزء حقوق رسانه ای افراد نیست؟ (0.25 نمره)



تایید

در کدام فن اقناع ارائه تخفیفات مختلف و هدیه رایگان وجود دارد؟ (0.25 نمره)



تایید

تصویر زیر به کدام مفهوم سواد رسانه ای نزدیک تر است؟ (0.5 نمره)
دریافت سوال 15



تایید

با ذکر کلیشه های زیر چه مفاهیمی در ذهن شما تداعی می شود؟

الف) اجناس چینی

ب) لوازم صوتی و تصویری ژاپنی (1 نمره)



تایید

مخاطب حق دارد که منابع رسانه ای متعدد و سالمی در دسترس داشته باشد تا بتواند آنچه را مناسب نیاز اوست انتخاب کند، به کدامیک از حقوق مخاطب مربوط می شود؟ (0.25 نمره)



تایید

پنج مرحله استفاده از نوآوری را بنویسید. (1 نمره)



تایید

به سؤالات زیر در رابطه با مُد پاسخ دهید:


  1. چرا برخی افراد در سبک پوشش و آرایش خود به دنبال مُد می روند؟

  2. آفرینندگان و سازندگان مُد چه کسانی هستند؟

  3. یک مثال از نقش رسانه ها در ترویج مُدگرایی را بنویسید.

(3 نمره)



تایید

یکی از برنامه های تلویزیون که تماشا میکنید را در نظر گرفته و پنجگانه های سواد رسانه ای را در مورد آن بررسی کنید:

*ابتدا نام برنامه را بنویسید.*


  1. از چه فنونی برای جلب مخاطب استفاده شده است؟(قالب/ چهارچوب)

  2. چطور افراد مختلف این پیام را متفاوت درک می کنند؟(مخاطبان/ گیرنده)

  3. چه کسی این پیام را تولید کرده است؟ (هویت/فرستنده و مولف)

  4.  چرا این پیام فرستاده شده؟(هدف/انگیزه)

  5. چه سبک زندگی، ارزش ها و نظریاتی در این پیام ارائه شئه یا از آن حذف شده است؟(محتوا/پیام)

(2.5 نمره)



تایید

منظور از رژیم مصرف رسانه ای چیست؟ (1 نمره)



تایید