زیرساخت پایدار برگزاری آزمون آنلاین
www.digiform.ir

آزمون عربی دهم،خرداد1400 به صورت دیجی فرم

باسلام وآرزوی موفقیت برای تمامی شماعزیزان،لطفافقط ازاطلاعات خودتان استفاده کنید.ضمنا هرسؤال یک نمره دارد.

digiform

استفاده از اپلیکیشن ها و پیامرسان ها، پاسخ به تماس ها و استفاده از کلید های پایین موبایل مجاز نیست

زمان تکمیل این آزمون 60 دقیقه میباشد



تایید و ادامه
نام و نام خانوادگی خود را وارد نمایید *



تایید

شماره کلاس خود را وارد نمایید *



تایید

1- عَیِّنِ التَّرجِمَةَ الصَّحیحَةَ عَن هذِهِ العِبارَةِ: سَبعٌ یَجری لِلعَبدِ أجرُهُنَّ وَهُوَفِی قَبرِهِ بَعدَمَوتِهِ . الف) هفت چیزبرای بنده پاداش داردوآن پس ازمرگ درقبراوست. ب) هفت چیزاست که پاداش آنها برای بنده جاری می شود وآن پس ازمرگش درقبراوست. ج) هفت چیز که پاداشش برای بنده پس ازمرگش درقبراوست. د) هفت چیزبرای بندگان پاداش آنها جاری می شود وآن پس ازمرگ درقبراوست.



تایید

2- عَیِّنِ التَّرجِمَةَ الصَّحیحَةَ عَن هذِهِ العِبارَةِ: تَستَطیعُ الحِرباءُ أن تُدیرَ عَینیها فی اتِّجاهاتٍ مُختَلِفَةٍ. الف) آفتاب پرست می تواند چشمش رادرجهت های مختلف بچرخاند. ب) آفتاب پرست توانایی دارد چشمش رادرجهت های متفاوت بچرخاند. ج) آفتاب پرست توانسته دوچشمش رادرجهت های مختلف بچرخاند. د) آفتاب پرست می تواند دوچشمش رادرجهت های مختلف بچرخاند.



تایید

3- إنتَخِبِ التَّرجِمَةَ الصَّحیحَةَ: اَمَرَ ذوالقَرنَینِ قَومَهُ بِاَن یَأتوا بِالحَدیدِ وَ النُّحاسِ لِیَصنَعَ لَهُم سَدّاً مُستَحکَماً. الف) قوم از ذوالقرنین فرمان گرفتند که آهن و مس بیایند تا برایشان سدی محکم بسازد! ب) قوم از ذوالقرنین دستور گرفتند که آهن و مس بیاورند تا سدی محکم برای خویش بسازند! ج) ذو القرنین به قومش دستور داد آهن و مس بیاورند تا سدی محکم برای آنان بسازد! د) ذوالقرنین به مردم فرمان داد که بیایند با آهن و مس برای ساختن سدی محکم برای خود



تایید

4- إنتَخِبِ التَّرجِمَةَ الصَّحیحَةَ: بَعدَأن دَخَلنا غُرفَتَنا فِی الفُندُقِ شاهَدنا أنَّ المُکَیَّفَ لایَعمَلُ وَإتَّصَلنا بِالمُشرِفِ. الف) بعدازاینکه وارداتاق درهتلمان شدیم دیدیم که کولرکارنمی کندوبامسئول هتل تماس گرفتیم. ب) بامدیرداخلی تماس گرفتیم بعدازاینکه وارداتاق درهتل شدیم ومشاهده کردیم که کولرکارنمی کند.. ج) وارداتاقمان شدیم بعدازاینکه دیدیم کولر درهتل کارنمی کندپس بامسئول تماس گرفتیم. د) بعدازاینکه وارداتاقمان درهتل شدیم مشاهده کردیم که کولرکارنمی کندوبامدیرداخلی تماس گرفتیم



تایید

5- عَیِّنِ التَّرجِمَة الصَّحیحَة: هَل وَجَدتَ رائِحَة الوُدِّ مِن قَلبی؟ قَلبی یَرجو مِنکَ الصَّداقَة. الف) آیا بوی دوستی راازقلب من می یابی؟قلبم امیدوار راستگویی توست. ب) آیا بوی عشق راازقلبم یافتی؟قلبم به تو که راستگویی امیدواراست. ج) آیا بوی دوستی راازقلبم یافتی؟قلبم ازتوراستگویی را امید دارد. د) آیا بوی عشق راازقلب من یافته ای؟قلبم انتظار راستگویی دارد.



تایید

6- عَیِّن مایَختَلِفُ عَنِ الباقی : (کدام گزینه بابقیه متفاوت است.) الف) خَمسَة ب) خامِس ج) خَمسین د) خَمیس



تایید

7- ماهُوَالصَّحیحُ عَن کَلِمَةِ (مُصلِح) : الف) اسم فاعل ازمصدرتفعیل ب) اسم مفعول ازمصدرإفعال ج) اسم فاعل ازمصدرإفعال د) اسم مفعول ازمصدرتفعیل



تایید

8- عَیِّنِ الصَّحیحَ فی الفِعلِ الماضی مِن ( إجلاس ) الف) أجلِسنَ ب) أجلَسا ج) أجلِسُ د) جَلَستُ



تایید

9- عَیِّنِ الصَّحیحَ فی الفِعلِ الأمرِ مِن ( تَعَلُّم ) الف) تَعَلَّم ب) عَلِّم ج) عَلَّم د) إعلَم



تایید

10- عَیِّن الخَطَاَ فِی المَحَلِ الاِعرابِیِّ لِلکَلِماتِ المُعَیَّنَةِ: (گزینه ای که نقش کلمات مشخص شده درآن اشتباه است رامشخص کن) الف) اَلحِرباءُ تُدیرُ عَینَیها (ضمیر(ها)مضاف الیه) ب) اَلغَواصّونَ ذَهَبوا اِلَی اَعماقِ البَحرِ( کلمه اَلغَواصّونَ فاعل)

ج) صَوتُهُ یُحَذِّرُ الحَیَواناتِ ( کلمه حیوانات مفعول ) د) جَمالُ المَرءِ فَصاحَةُ لِسانِهِ (کلمه فصاحة خبر)



تایید

11- عَیِّن ما لَیسَ فیه فِعلٌ مَبنِیٌّ لِلمَجهولِ: ( گزینه ای رامشخص کن که فعل مجهول درآن نیست) الف) قَد کُتِبَت فِی دَفتَری اَبیاتٌ جَمیلَةٌ فِی وَصفِ المَطَرِ! ب) یُشاهِدُ اَخی کُرَتَهُ فِی الشّارِعِ الخامِسِ! ج) اُنزِلَت آیاتُ القُرآنِ لِهِدایَةِ اَبناءِ البَشَرِ! د) یُحفَظُ الأمنُ بِالکِلابِ!



تایید

12- ماهُوَالصَّحیحُ فِی مَعنَی الکَلِماتِ: الف) مُرسِل:ارسال کننده ب) مُبَشِّر:بشارت داده شده ج) مُحسَن:احسان کننده د) مُطَهِّر:پاک شده



تایید

13- عَیِّن مافِیهِ المَجرورُ بِحَرفِ الجَرِّ: (گزینه ای که درآن جارومجرور هست را انتخاب کن.) الف) إنتَخَبتُ کِتاباً یُناسِبُ سِعرَهُ. ب) وَالعِلمُ مُفیدٌ فَأنَا أکتَسِبُهُ. ج) نُشاهِدُ فِلماً حِماسِیّاً بِواسِطَةِ الإنتِرنِتِ. د) تَکونُ الاُمُّ مُشفِقَةَ الطِّفلِ دائِماً.



تایید

14- عَیِّن ماجاءَ فِیهِ الإسمُ الفاعِلُ وَالإسمُ المَفعولُ مَعاً: (درکدام گزینه اسم فاعل واسم مفعول هردو هستند.) الف) إنَّ اللهَ رَحیمٌ وَلکِن لایُحِبُّ الظّالِمینَ. ب) إنَّ المُؤمِنَ هُوَالَّذی یَنصُرُ المَظلومَ. ج) دَخَلَ السّارِقُ فِی البَیتِ وَشاهَدَصاحِبَ البَیتِ نائِماً. د) أنَا مَخلوقٌ فِی هذِهِ الدُّنیا.أنَا مَخلوقٌ مَغمومٌ.



تایید

15- عَیِّن ماجاءَ فِیهِ الفِعلُ المُضارِعُ ثُمَّ الإسمُ الفاعِلُ مِنهُ: (گزینه ای راانتخاب کن که درآن فعل مضارع آمده وپس ازآن اسم فاعل ازهمان فعل درجمله وجوددارد.) الف) شَی ءٌ یُجَرَّبُ فِی حَیاةِ الإنسانِ إسمُهُ المُجَرَّبُ. ب) هذَا الشّاعِرُ لایُقَلِّدُ الآخَرینَ بَل هُوَ مُقَلَّدٌ. ج)اَلمُفَتِّشُونَ یُفَتِّشونَ حَقائِبَ المُسافِرینَ فی المَطارِ. د) هُوَ یُنقِذُ صَدیقِی مِنَ الغَرَقِ وَمُنقِذی مِنَ الغَمِّ.



تایید

16- إنتَخِبِ الجُملَة الصَّحیحَة: الف) کلمه (( إجتَهَدوا)) فعل ماضی است. ب) اسم فاعل از فعل (( شاهَدَ)) می شود: شاهِد. ج) (( مُتَعَلِّم)) یک اسم مفعول است. د) ازفعل ((یَسمَعُ)) اسم فاعل می شود: مُسمِع.



تایید

17- عَیِّنِ المُتَضادَّفِی هذِهِ العِبارَةِ: اَلصَّبرُ ثَلاثَةٌ.صَبرٌعِندَالمُصیبَةِ وَصَبرٌعَلَی الطّاعَةِ وَصَبرٌعَنِ المَعصِیَةِ.
الف) اَلصَّبرُ،المُصیبَةِ ب) المُصیبَةِ، المَعصِیَةِ ج) المَعصِیَةِ ، الطّاعَةِ د) الطّاعَةِ، المُصیبَةِ



تایید

18- عَیِّن ما لَیسَ فیهِ فاعِلٌ: (گزینه ای که فاعل درآن نیست رامشخص کن) الف) ما قَسَمَ اللهُ لِلعِبادِ شَیئاً اَفضَلَ مِنَ العَقلِ . ب) یُریدُ اللهُ بِکُم الیُسرَ . ج) یَأ کُلُ اَلحَسَدُ الحَسَناتِ . د) اُمِرَ ذوالقَرنَینِ بِالمُساعَدَةِ .



تایید

19- اَیُّ جَوابٍ ما جاءَ فیهِ المُتَضادُّ؟ (کدام گزینه متضاددرآن نیامده است) الف) نَومٌ عَلَی عِلمٍ خَیرٌ مِن صَلاةٍ عَلَی جَهلٍ! ب) حُسنُ الاَدَبِ یَستُرُ قُبحَ النَّسَبِ! ج) دَخَلتُ غُرفَةً جَنبَ حُجرَةِ مُدیرِ الفُندُقِ! د) اَلبَطَّةُ طائِرٌ یَعیشُ فِی البَرِّ وَ فِی البَحرِ



تایید

20- عَیِّن ما فِیهِ نونُ الوِقایَةِ : (گزینه ای که درآن نون وقایة هست رامشخص کن.) الف) سامِحینی .أنتِ عَلَی الحَقِّ.عَفواً. ب) اَلشَّجَرَةُ تَقولُ: غُصونی فِی الرَّبیعِ جَمیلَةٌ. ج)هُوَ یَقولُ فِی إمتِحانی سُؤالاتٌ سَهلَةٌ. د) عَفواً فِی شَحنی إشکالٌ.



تایید