زیرساخت پایدار برگزاری آزمون آنلاین
www.digiform.ir

آزمون تفکر و سواد رسانه ای نوبت دوم به صورت دیجی فرم

آزمون نوبت دوم تفکر و سواد رسانه ای 
دبیرستان حجاب 
دبیر خانم محمدحسنی

digiform

استفاده از اپلیکیشن ها و پیامرسان ها، پاسخ به تماس ها و استفاده از کلید های پایین موبایل مجاز نیست

زمان تکمیل این آزمون 45 دقیقه میباشد



مرحله بعد
نام و نام خانوادگی خود را وارد نمایید *



تایید

کد ملی خود را وارد نمایید *



تایید

شماره کلاس خود را وارد نمایید *



تایید

ابزار انتقال پیام که محتوا از طریق آن به مخاطب منتقل میشود چه نام دارد؟ (0.5 نمره)



تایید

 مسئلۀ ورود رسانه ها به حریم خصوصی افراد یا عدم رعایت حق نشر( کپی رایت )توسط افراد، به کدام یک از مفاهیم رسانه ای زیر مربوط می شود؟ (0.5 نمره)



تایید

این سامانه برای باز شناسی به کار می رود و در آن از ریزتراشه برای دستیابی به هدف استفاده می گردد (0.5 نمره)



تایید

مسئله ورود رسانه‌ها به حریم خصوصی افراد یا عدم رعایت حقوق بشر توسط افراد به مفهوم رسانه‌ایِ ..........مربوط میشود. (0.5 نمره)



تایید

منظور از رژیم مصرف رسانه ای چیست ؟ (1 نمره)



تایید

5- وقتی والدین از مخارج بالای زندگی صحبت میکنند متن و زیر متن چیست؟ (0.5 نمره)



تایید

طرفین لوگوی یک روزنامه را .......................می گویند . (0.5 نمره)



تایید

مطا لعۀ مورد ی زیر به کدام مفهوم سواد رسانه ای مربوط می شود:



"در سال 2005 آشکار شد که ارتش امریکا، 30 ایستگاه رادیویی را در افغانستان اداره می کند که روابط خود را با ایاالت متحده آشکار نمی سازند .افزون بر این، دولت ایاالت متحده با پرداخت پول به برخی صاحب نظران افغان از آنها به عنوان منابع کارشناسانه درمقاله های تبلیغاتی خود بهره می گرفت.(سیلوربالت،1393 :48)" (0.5 نمره)



تایید

انواع رسانه را نام ببرید . (1 نمره)



تایید

چنانچه محتوای آموزشی داشتید با ذکر موضوع قید کنید .
فیلم 2 نمره
کارگروهی 1.5 نمره
گزارش فردی 1 نمره 
اگر تمایل دارید محتوا به صورت فیلم ارسال کنید که این نمره را کامل بگیرید با موضوع "حجاب و پوشش اسلامی "اعلام کرده و تا شنبه ارسال کنید . 
(2 نمره)



تایید

نشان دادن واقعیت به شکل خاصی ............... نام دارد (0.5 نمره)



تایید

با ذکر کلیشه های زیر چه مفاهیمی در ذهن شما تداعی می شود ؟
لوازم صوتی وتصویری ژاپنی 
خودروهای سواری آلمانی 
اجناس چینی
(1.5 نمره)



تایید

اخلاق فرهنگی می تواند از جامعه و فرهنگی به جامعه و فرهنگ دیگر متفاوت ومتغییر باشد .  (0.5 نمره)



تایید

خارج کردن یک پیام از پیام های دیگر به نحوی که پیام ها و موضوعات دیگر کم اهمیت جلوه کند را .............. می گویند .  (0.5 نمره)



تایید

کدام یک از گزینه ای زیر،جزء حقوق رسانه ای افراد نیست؟  (0.5 نمره)



تایید

مد الگوهای فرهنگی ای است که توسط بخشی از افراد جامعه، پذیرفته می شود و دارای یک دورۀ زمانی نسبتاً بلند است و  فراموش نمی شود. (0.5 نمره)



تایید

در رسانه‌های ........ امکان تعامل مستقیم و فوری با مخاطب وجود ندارد. (0.5 نمره)



تایید

تصویر زیر به کدام یک از گزینه های پیشنهادی مربوط می شود؟ (1 نمره)
دریافت سوال 6



تایید

ویژگی های مخاطب فعال را بنویسید . (0.5 نمره)



تایید

اینکه چه پیامی برای چه کسی و از کدام رسانه به مخاطبان برسد کار....................است. (0.5 نمره)



تایید

این جمله که (قبل از آنکه غذا به معده برسد به اینستاگرام می رسد) مرتبط با کدام گزینه است. (0.5 نمره)



تایید

مخاطب حق دارد که منابع رسانه ای متعدّد و سالمی در دسترس داشته باشد تا بتواند آنچه را مناسب نیاز و متناسب با علائق و سلائق اوست، انتخاب کند" به کدام یک از حقوق مخاطب مربوط می شود؟ (0.5 نمره)



تایید

در مواجهه با رسانه ها چگونه باید رفتار کنیم؟ (0.5 نمره)



تایید

برای اطلاع از آخرین اخبار ،...... یا ...... از کتاب مناسبتر است. (0.5 نمره)



تایید

حفظ حریم خصوصی از حقوق .................است. (0.5 نمره)



تایید

مهمترین عامل در تولید طراحی و تبلیغات از نظر سواد رسانه ای کدام است ؟ (0.5 نمره)



تایید

این تعریف مربوط به چه لایه ای است؟ توسط تولید کننده به کمک فنون رسانه ای رمزگذاری و توسط مخاطب بسته به دانایی و توانایی رمزگشایی می شود؟ (0.5 نمره)



تایید

انتشار متن‌های طولانی در شبکه های اجتماعی جالب نیست. (0.5 نمره)



تایید

12- لایه بالایی رسانه ها که خارج از پیام متن است...................نام دارد. (0.5 نمره)



تایید

در کدام فن اقناع ارائه تخفیفات و هدیه رایگان وجود دارد؟ (0.5 نمره)



تایید

تشویق گیرنده به تغییر رفتار نگرش و باور مطابق نظر فرستنده را ......................می گویند. (0.5 نمره)



تایید

در مصرف تولید محصولات رسانه‌ای ........نقش کلیدی دارد. (0.5 نمره)



تایید