زیرساخت پایدار برگزاری آزمون آنلاین
www.digiform.ir

آزمون تفکر و سواد رسانه ای به صورت دیجی فرم

آزمون 18نمره می باشد .

digiform

استفاده از اپلیکیشن ها و پیامرسان ها، پاسخ به تماس ها و استفاده از کلید های پایین موبایل مجاز نیست



تایید و ادامه
نام و نام خانوادگی خود را وارد نمایید *



تایید

کد ملی خود را وارد نمایید *



تایید

برای تحلیل آینده ........ضروری است . (1 نمره)



تایید

کدام گزینه جز مزایای آموزش مجازی می باشد ؟ (1 نمره)



تایید

کدام گزینه جز  معایب آموزش مجازی می باشد ؟ (1 نمره)



تایید

لایه ای که دارای پیام آشکار و عناصر مستقیم ،و اصل تولید رسانه ای و محصول ملموس آن است را ........می نامند. (1 نمره)



تایید

...........در واقع همه اطلاعات ظاهری موجود در یک پیام هستند که می توانند به صورت کلمه،تصویر ،صدا ،نشانه،و یا هر چیز  دیگری برای انتقال معنا باشند . (1 نمره)



تایید

..........پیامهای پنهان و غیر مستقیمی است که تولید کننده پیام با بهره گیری هدفمند از فنون اثر گذاری بر مخاطب (مانند استفاده از کلام ،رنگ،نور،موسیقی ،تدوین و ...)در تولید رسانه ای جاسازی کرده است . (1 نمره)



تایید

خارج از متن پیام است و شامل شرایط محیطی ،فرهنگی و عوامل بیرونی حاکم بر درک و اثر گذاری پیام می شود ....... می گویند . (1 نمره)



تایید

رسانه ها دو نوع مخاطب دارند کدام گزینه هست . (1 نمره)



تایید

باز نمای یعنی نشان دادن .......ب شکلی خاص . (1 نمره)



تایید

کدام گزینه برای مثال زیر صحیح هست ؟

فیلم محمد رسول الله (ص)در عین خیال انگیز بودن بخشی از واقعیت های زندگی پیامبر را نشان می دهد .
(1 نمره)



تایید

مثالا جامعه ای پزشکی از مجموعه ای تلویزیونی که آنها را افرادی پول پرست به تصویر کشیده بود ،انتقاد،ودر عمل،از ادامه تولید آن جلوگیری کردند .
مربوط ب کدام گزینه هست ؟
(1 نمره)



تایید

بیشترین هدف از ارتباط با دیگران و فرستادن پیام ،تشویق گیرنده به تغییر رفتار ،نگرش،باور ،ارزش یا دیدگاه ،مطابق نظر فرستنده است که به آن .........می گویند . (1 نمره)



تایید

.........در لغت ب معنای دارا بودن صفت های ویژه و ممتاز و منحصر به فردی است که مورد پسند و ستایش تعدادی از دیگر انسان ها است . (1 نمره)



تایید

پیامهای رسانه ای با هدف خاص و با استفاده از فنون،ابزارها و غیره ساخته شده آمد و مواد سازنده آنها از تولیدی به تولید دیگر ...........است . (1 نمره)



تایید

بیشتر پیام های رسانه ای برای .............و........ساخته و فرستاده می شود  (1 نمره)



تایید

با ظهور .........استفاده از شیوه های اقناعی به طور چشمگیری تغییر یافته است . (1 نمره)



تایید