زیرساخت پایدار برگزاری آزمون آنلاین
www.digiform.ir

آزمون تفکر و سواد رسانه ای / یازدهم گرافیک به صورت دیجی فرم

به نام خدا


digiform

استفاده از اپلیکیشن ها و پیامرسان ها، پاسخ به تماس ها و استفاده از کلید های پایین موبایل مجاز نیست

زمان تکمیل این آزمون 60 دقیقه میباشد



تایید و ادامه
نام و نام خانوادگی خود را وارد نمایید *



تایید

کد ملی خود را وارد نمایید *



تایید

نام پدر خود را وارد نمایید *



تایید

افراد در زندگی روزمره خود .........را انتخاب می کنند و بر مبنای آنها رفتارهای روزمره خود ( نوع و چگونگی غذا خوردن ، پوشش و آرایش ظاهری و...) را سازمان می دهند. (0.5 نمره)



تایید

برنامه های تلویزیون از نمایش تصویر چه کسانی برای فروش بیشتر محصولات خود استفاده می کنند ؟ چرا؟ (1 نمره)



تایید

چرا تصویر ستاره ها ( سلبریتی ها) در زندگی واقعی با تصاویر رسانه ای آنها متفاوت است؟ (1 نمره)



تایید

وابستگی بیش از حد به رسانه ها به ..........منجر می شود. (0.25 نمره)



تایید

به پیام های پنهان و غیر مستقیمی که تولید کننده پیام با بهره گیری هدفمند از فنون اثرگذاری بر مخاطب ( مانند کلام ، رنگ ، نور ، موسیقی و...) در تولید رسانه ای جاسازی کرده است ......می گویند. (0.5 نمره)



تایید

سرریز اطلاعات به چه معناست ؟ (2 نمره)



تایید

از نظر پژوهشگران با ظهور (( تلفن همراه )) چه فرهنگی شکل گرفت؟ (2 نمره)



تایید

کدام فن در ایجاد کلیشه نقش کلیدی دارد؟ (0.5 نمره)



تایید

یکی از فناوری های روز سامانه ای به نام .......... است که برای ..........چیزها به کار می رود. (0.5 نمره)



تایید

درباره مفهوم زندگی اول و دوم توضیح دهید. (1 نمره)



تایید

چرا به برخی اخبار و اطلاعات زرد گفته می شود؟ (2 نمره)



تایید

چهار مورد از مولفه های سبک زندگی را بنویسید. (1 نمره)



تایید

آرمان ها درباره زیبایی بر اساس ........ساخته می شود. (0.5 نمره)



تایید

سه دیدگاه تاثیر رسانه بر مخاطب را نام ببرید. (1.5 نمره)



تایید

اخلاق رسانه ای را تعریف کنید. (2 نمره)



تایید

برای ما انسان ها در دنیای ارتباطات چه چیزی بیش از همه هیجان انگیزتر است؟ (0.5 نمره)



تایید

پیام های رسانه ای با چه اهدافی تولید می شوند چه کسانی از آنها نفع می برند؟ (1 نمره)



تایید

با توجه به پاسخ های داده ، پاسخ مناسب گزینه های زیر را بنویسید.
الف) شیوه ای برای ترغیب کسی با به کارگیری مولفه هایی چون حراج ، تخفیف و... می باشد.
ب) روشی قدرتمند برای قانع کردن مخاطب به شمار می رود.
(0.5 نمره)
دریافت سوال 18



تایید

درستی یا نادرستی گزینه های زیر را مشخص نمایید.
الف) رسانه ها برای تشویق مخاطبان به تغییر رفتار ، نگرش ، و باور و... از سرریز اطلاعات استفاده می کنند.
ب) یکی از فنون رسانه ای که وانمود می کند همه در حال انجام کاری هستند ، فن ارابه یا واگن می باشد.
ج) یاد گرفتن زبان اقناع از مهم ترین مهارت های سواد رسانه ای است.
(0.75 نمره)



تایید

رژیم مصرف رسانه ای با رژیم مصرف مواد غذایی چه شباهتی دارد؟ (1 نمره)



تایید