شما نیز میتوانیدبه سادگی نظرسنجی جامع برگزار کنید
www.digiform.ir

نظرسنجی جایگاه تقلید در آموزش فرآیند طراحی معماری به صورت دیجی فرم

استاد گرانقدر
با سلام، ضمن تشکر از همکاری جنابعالی ، پرسشنامه ای که در پیش رو دارید با هدف سنجش جایگاه تقلید در آموزش فرآیند طراحی معماری تهیه شده است .خواهشمنداست با ثبت نظریات و تجربیات خود در پرسشنامه زیر ما را یاری نمائید . ثبت دقیق و شرح موارد خواسته شده ، موجب امتنان خواهد بود.



تایید و ادامه
جنسیت خود را انتخاب کنید *



تایید

محدوده سنی شما کدام است؟ *



تایید

همکاری شما با دانشگاه به چه صورت است؟(هر تعداد گزینه را می‌توانید انتخاب کنید). *



تایید

در صورتیکه که عضو هیات علمی هستید مرتبه علمی شما کدام است؟



تایید

سابقه تدریس شما به عنوان عضو هیات علمی و یا حق التدریس در دانشگاه چند سال می‌باشد؟ *



تایید

دارای سابقه عضو هیات علمی و یا حق التدریس در کدام نوع از دانشگاه‌ها و یا موسسات آموزش عالي دارای رشته معماري هستید؟( هر تعداد گزینه را می‌توانید انتخاب کنید). *



تایید

به نظر شما تا چه میزان "  تقلید به عنوان  یکی از فعالیت‌های یادگیری " در ارتقای آموزش معماری موثر است؟ (تقلید نوعی الگو برداری از یک طرح طبیعی یا مصنوع و یا یک عمل است که درآن طرح یا فعل مطلوب  بازتولید  می شود). *



تایید

شما تا چه میزان "تقلید را به عنوان یک روش موثر و مفید" در آموزش دانشجویان خود به کار می برید؟ *



تایید

به نظر شما تا چه میزان " تقلید در روش طراحی معماری سیستماتیک " دارای کاربرد مطلوب در آموزش است؟ (روش سیستماتیک فرآیندی سلسله مراتبی و منطقی است که دارای قاعده و همراه با مراحل مشخص می باشد). *



تایید

به نظر شما " تقلید در روش طراحی معماری سیستماتیک " در کدام مرحله یا گام طراحی،کارایی بیشتری دارد؟ ( هر تعداد گزینه را می‌توانید انتخاب کنید). *



تایید

به نظر شما تا چه میزان " تقلید در روش طراحی معماری شهودی " دارای کاربرد مطلوب در آموزش است؟( روش شهودی فرآیندی نامنظم ولی جهت دار  و غیر خطی که بیشتر معمار محور بوده و فرآیندی بی قاعده که غالباً بر الهام شخصی معمار استوار می باشد). *



تایید

به نظر شما " تقلید در روش طراحی معماری شهودی " در کدام مرحله یا گام طراحی ،کارایی بیشتری دارد؟ ( هر تعداد گزینه را می‌توانید انتخاب کنید). *



تایید

به نظر شما تا چه میزان " تقلید در روش طراحی معماری مشارکتی " دارای کاربرد مطلوب در آموزش است؟ (روش مشارکتی فرآیندی غالباً منظم و هدف دار که بیشتر مخاطب محور بوده و با مشارکت نظری ذینفعان و ذینفوذان همراه است). *



تایید

به نظر شما " تقلید در روش طراحی معماری مشارکتی " در کدام مرحله یا گام طراحی، کارایی بیشتری دارد؟ ( هر تعداد گزینه را می‌توانید انتخاب کنید). *



تایید

به نظر شما " تقلید در کدام وجه از طراحی معماری " کاربرد بیشتری دارد ؟ ( هر تعداد گزینه را می‌توانید انتخاب کنید.) *



تایید

به نظر شما تا چه میزان " تقلید در طراحی معماری " می تواند در بروز خلاقیت موثر باشد؟ ( در نزد بسیاری از صاحب نظران، اثر خلاق علاوه بر نوآوری می بایست تابع اصول و قابل اجرا باشد). *



تایید

به نظر شما تا چه میزان " تقلید در کار حرفه ای" معماری جایز است؟ *



تایید

تا چه میزان تقلید می تواند منجر به ارتقا ارزش ها و توسعه معماری شود؟ ( در نزد برخی صاحب نظران، تقلید از ارزش های آثار معماری موفق در آثار دیگر معماری می تواند منجر به بسط ارزش های معماری شود، همچنین معتقدند که  بسیاری از اصول و استانداردهای طراحی به این روش تدوین شده اند). *



تایید

کدام نوع تقلید در آموزش معماری را بیشتر از بقیه قبول دارید و توصیه می کنید در آموزش معماری از آن استفاده شود؟ ( هر تعداد گزینه را می‌توانید انتخاب کنید). *



تایید

به نظر شما در چه مقطعی " یادگیری به روش تقلید" در ارتقای آموزش معماری موثرتر است؟ *



تایید



  • خواهشمندم نظر و توضیحات تکمیلی خود در زمینه تقلید در آموزش فرآیند طراحی معماری و میزان تاثیر آن در خلاقیت را بیان کنید .





  •  


 



تایید