زیرساخت پایدار برگزاری آزمون آنلاین
www.digiform.ir

آزمون تفکر و سواد رسانه ای خواجه نصیر به صورت دیجی فرم

باسمه تعالی هنرستان خوجه نصیرالدین طوسی شهریور 99

digiform

استفاده از اپلیکیشن ها و پیامرسان ها، پاسخ به تماس ها و استفاده از کلید های پایین موبایل مجاز نیست

زمان تکمیل این آزمون 60 دقیقه میباشد

پس از پاسخ به هر سوال، امکان بازگشت و ویرایش پاسخ وجود ندارد



تایید و ادامه
نام و نام خانوادگی خود را وارد نمایید *



تایید

رشته تحصیلی خود را وارد نمایید *



تایید

نام کلاس خود را وارد نمایید *



تایید

کدام گزینه همه ی ارکان یک ارتباط را شامل می شود ؟ الف : فرستنده – پیام - گیرنده – بستر – فرهنگ ب : فرستنده – پیام - رسانه – کانال – بستر ج : فرستنده – پیام – گیرنده د: فرستنده – رسانه – گیرنده – بستر



تایید

پیام های پنهان و غیر مستقیمی را که تولید کننده ی پیام با بهره گیری هدفمند از فنون اثر گذار بر مخاطب در لایه ی زیرین تولید رسانه ای جا سازی کرده ، در سواد رسانه ای چه می نامند ؟ الف : فرامتن ب : زیر متن ج : متن د : مفهوم



تایید

در اقناع برای تشویق مخاطبان چه راه حل هایی را در نظر گرفته اند ؟



تایید

طنز روشی ........................ برای ............................مخاطب بشمار می رود .



تایید

اگر سواد رسانه ای را به دو مقوله خواندن و نوشتن یا دو سطح مصرف و تولید محصولات رسانه ها تقسیم بندی کنیم ، کدام گزینه نقش کلیدی دارد ؟ الف : نشر و باز نشر ب : قانون ج : فضای مجازی د :مخاطب



تایید

با ظهور .................. استفاده از شیوه های اقناعی به طور چشمگیری تغییر یافته است .



تایید

بیش ترین هدف از ارتباط با دیگران و فرستادن پیام ، تشویق گیرنده به تغییر رفتار ،نگرش ، باور ، ارزش یا دیدگاه ، مطابق با نظر فرستنده است که به آن ................. می گویند . الف : اقناع ب : باز نمایی ج : کلیشه سازی د : تداعی معانی



تایید

1-کدام گزینه جزو حقوق رسانه ای افراد نیست ؟ الف : رعایت بهداشت روانی ب: رعایت انصاف و بی طرفی ج: حفظ اخلاق عمومی د :رژیم مصرف رسانه



تایید

منظور ازاعتیاد رسانه ای چیست ؟



تایید

در رسانه ی.................. امکان تعامل مستقیم و فوری با مخاطب نیست . الف: تلوزیونی ب : چاپی ج : رادیویی د : شبکه مجازی



تایید

هنر مخاطب .......................این است که با هوشمندی و نقادی تفاوت میان واقعیت و باز نمایی های رسانه ای را کشف کند.



تایید

از فناوری Rfid (شناسایی اشیا با فرکانس رادیویی )در چه مکان هایی استفاده می شود ؟ الف : کتابخانه ها ب : فرود گاه ها ج :فروشگاه ها د :همه موارد



تایید

رسانه ها از کدام فن برای مهم جلوه دادن مطالب کم اهمیت استفاده می کنند ؟ الف : برجسته سازی ب : کلیشه ج : فن واگن د : هیچکدام



تایید

عمومی ترین رسانه جمعی ..................... نام دارد .



تایید

معیار های ارزشیابی اینتر نتی را بنویسید . 4 مورد



تایید

نحوه ی باز نمایی شخصیت ایرانی خشایار شاه در فیلم 300 را با نحوه ی باز نمایی شخصیت کیان ( کیسان ابو عمره ) در سریال تلوزیونی مختارنامه را مقایسه کنید .



تایید

2- موضوع ورود رسانه ها به حریم خصوصی افراد و عدم کپی رایت توسط افراد به کدام گزینه زیر مربوط است ؟ الف : مخاطب خاص ب : مخاطب بی مخاطب ج : اخلاق رسانه ای د : رژیم مصرف رسانه ای



تایید

کدام گزینه از تولیدات رسانه ای ممکن است هدف هر پیام را به ضد چیزی تبدیل کند که مد نظر تولید کننده اش بوده است ؟ الف: متن ب : فرا متن ج : زیر متن د : همه موارد



تایید

خواهی نشوی رسوا همرنگ جماعت شو .نشان دهنده کدام فن است ؟



تایید

در مواجه با رسانه ها چگونه باید عمل کنیم ؟ الف: بی تفاوت باشیم ب : خوشبین باشیم ج: واقع بین باشیم د: بدبین باشیم



تایید

سازنده یک قوطی محتوی ماده غذایی وقتی که اجزا و عناصر سازنده آن را با میزان دقیق کالری و درصد روی محصول خود مشخص می کند ، از کدام روش اقناع استفاده می کند ؟ الف : تطمیع ب : ادعای آشکار ج : شدت د : تداعی معانی



تایید

مزایا و چالش های آموزش مجازی را بطور مقایسه ای بنویسید .4مورد



تایید

به لایه بالایی تولیدات رسانه ای که خارج از متن پیام است و شامل شرایط محیطی ، فرهنگ و عوامل بیرونی حاکم بر درک و اثر گذاری پیام می شود ..................گویند . الف :مفهوم پیام ب : زیر متن ج : متن د : فرامتن



تایید