شما نیز میتوانیدبه سادگی نظرسنجی جامع برگزار کنید
www.digiform.ir

نظرسنجی پرسشنامه سوالات پایان نامه به صورت دیجی فرم

به نام خدا همکار گرامی با عرض سلام و احترام پرسشنامه ای که در اختیار شما قرار گرفته است به منظور یک کار پژوهشی در خصوص " آسیب شناسی اجرای برنامه درس پژوهی و راهکارهای رشد و توسعه درمدارس شهر قزوین " تنظیم شده است . از آنجایی که داده های جمع آوری شده تصویری از وضعیت اجرای طرح درس پژوهی و مشکلات اجرایی آن در سطح مدارس ارائه می دهد . استدعا دارد با دقت به سوالات مربوطه پاسخ دهید . ضمنا" پرسشنامه بدون نام بوده و پژوهشگر خود را متعهد به امانتداری داده های جمع آوری شده می داند . پیشاپیش از همکاری صمیمانه شما و فرصتی که برای پاسخگویی به سوالات در اختیار پژوهشگر قرار دادهاید سپاسگزارم . فاطمه زکی زاده دانشجوی کارشناسی ارشد رشته آموزش ریاضی



تایید و ادامه
جنسیت خود را انتخاب کنید *



تایید

نوع مدرسه خود را تعیین کنید *



تایید

مدرک تحصیلی خود را تعیین کنید *



تایید

سابقه کار شما چند سال است *



تایید

در چه مقاطعی تجربه تدریس دارید ؟



تایید

رشته تحصیلی شما چیست ؟ *



تایید

میزان آشنایی شما با برنامه درس پژوهی چقدر است *



تایید

آیا تاکنون تجربه انجام درس پژوهی داشته اید ؟ *



تایید

کتاب های جدید التالیف طبق سند تحول بنیادین پژوهش محور هستند . *



تایید

مطالب کتب جدید درسی در مقطع / مقاطعی که شما تدریس می کنید قابل فهم و شفاف هستند . *



تایید

جهت رفع ابهامات مطالب و محتوی کتب درسی ، می توان از درس پژوهی کمک گرفت . *



تایید

درس پژوهی راهکار مناسبی برای نقد کتب جدید التالیف است *



تایید

درس پژوهی راهکار مناسبی برای تحلیل کتب جدید التالیف است . *



تایید

اجرای برنامه درس پژوهی در مدرسه به خوبی انجام می گیرد *



تایید

در اجرای برنامه درس پژوهی مشکلات عدیده ای وجود دارد *



تایید

در اجرای پژوهش مشارکتی تجهیزات و امکانات لازم و کافی فراهم است *



تایید

مدیران مدراس حامی تام اجرای برنامه درس پژوهی هستند . *



تایید

همکاران در مدارس استان ( جامعه آماری ) طبق بخشنامه درس پژوهی ارسالی از ناحیه مقید به اجرای برنامه درس پژوهی اند . *



تایید

معلمان پژوهنده برای تصمیم گیری در مشکلات مربوط به تدریس ، استقلال کافی دارند . *



تایید

آنقدر برنامه های مدرسه به اتمام برنامه های درسی متمرکز است که معلمان فرصتی برای اجرای درس پژوهی برای اثربخش کردن تدریس ندارند . *



تایید

اجرای درس پژوهی در کلاس درس ، منجر به بی نظمی و عدم کنترل همزمان چند کلاس درس می شود . *



تایید

اجرای فعالیتهای درس پژوهی ، نیازمند زمان کافی است (حداقل 20 دقیقه برای هر جلسه تدریس) اما زمان اختصاص داده شده به فعالیتهای مدرسه ای به این منظور کافی نیست. *



تایید

معلمان علاقه ندارند که دیگر معلمان در کلاسشان حاضر شده و روش تدریس آنان را مورد مشاهده و انتقاد قرار دهند . *



تایید

درس پژوهی به صورت مستند و عادی در مدارس اجرا می شود لذا نمی تواند به بهبود کیفیت فرایند یاد دهی – یادگیری / توانمند سازی حرفه ای معلمان / و ......کمک کند . *



تایید

اداره آموزش و پرورش از فعالیتهای درس پژوهی حمایت می کند . *



تایید

خروجی کار پژوهشی دیبران ( نتایج حاصل از پژوهش به صورت یک سند علمی ) مورد ارزیابی و تقدیر قابل قبولی قرار می گیرد و انعکاس خوبی در مدارس دارد . *



تایید

همه نهادها ( سازمان ها ) علمی و آموزشی در جهت اجرای پژوهش مشارکتی از جمله ( درس پژوهی ) و تهیه ملزومات آن مانند کتاب و مدرس و ارزیاب با آموزش و پرورش همکاری دارند . از جمله گروه تحقیقات سازمان و دانشگاه فرهنگیان ، دانشگاه علوم پایه ، کانونهای فرهنگی ( برگزاری جلسات و همایش ها ) و.... *



تایید

پژوهش های معلمان مورد توجه و استفاده موسسات و دانشگاههای دیگر خارج از سازمان آموزش و پرورش قرار می گیرد . *



تایید

آموزش کافی ( به صورت ضمن خدمت ) برای کلیه مدارس استان جهت اجرای درس پژوهی ارائه می شود . *



تایید

کتب و مطالب مورد نیاز دبیران پژوهنده و علاقه مند در مدارس مهیا ست . *



تایید

مدرسان درس پژوهی کلاسهای ضمن خدمت در سطح استان از معلومات کافی و مفید برخوردار هستند . *



تایید

مدیران و دبیران پایلوت های درس پژوهی ( حلقه های درس پژوهی) در همایش های پژوهش آموزش و پرورش مورد توجه و تقدیر قرار می گیرند *



تایید

معلمان پژوهنده در مقایسه با دبیران دیگر از امتیازات خاصی برخوردار می شوند . *



تایید

اجرای برنامه درس پژوهی به صورت دستوری از طرف مدیر واحد آموزشی در جذب دبیران به درس پژوهی موثر است *



تایید

اجرای برنامه درس پژوهی به صورت بخشنامه از طرف مدیر ناحیه در جذب دبیران به درس پژوهی موثر است. *



تایید

اجرای برنامه درس پژوهی در سازماندهی و انتخاب دبیران نمونه (معلم نمونه ) موثر است . *



تایید

تشکیل حلقه های درس پژوهی در مدارس استان به خوبی و مستمر اجرا می شود . *



تایید

نتایج حاصل از درس پژوهی توسط کمیته خاصی در استان پیگیری می شود . *



تایید

نتایج فعالیت های حلقه های درس پژوهی جهت استفاده همکاران به مدارس اعلام و ارسال می گردد. *



تایید

برنامه تعالی مدیریت ( برنامه تعالی مدیریت مدرسه ) بر نحوه اجرای موثر پژوهش مشارکتی از جمله ( درس پژوهی ) نظارت دارد . *



تایید

آموزش های ویژه پژوهش های مشارکتی از جمله ( درس پژوهی ) ویژه مدیران آموزشی اجرا می شود . *



تایید

افزایش آگاهی مدیر از روند درس پژوهی ، عامل اجرای موفق آن توسط معلمان در کلاس درس می شود. *



تایید

درس پژوهی انگیزه و علاقه دانش آموزان را به یادگیری مفاهیم ریاضی بهبود می بخشد . *



تایید

درس پژوهی باعث غنی شدن طرح درس دبیران می شود . *



تایید

درس پژوهی موجب دستیابی معلمان به روش های نوین تدریس می شود . *



تایید

درس پژوهی به بهبود تدریس معلمان در دوره متوسطه اول کمک می کند . *



تایید

درس پژوهی برای تمام مباحث ریاضی مفید و قابل استفاده است . *



تایید

درس پژوهی موجب تغییرات مثبت در فعالیت های حل مساله دانش آموزان می شود . *



تایید

درس پژوهی بر توسعه توانایی و درک و استقلال دانش آموزان موثر است . *



تایید

درس پژوهی باعث افزایش تمرکز و درک دانش آموزان از مباحث اولیه در حل مساله است . *



تایید

درس پژوهی خود یک فرایند حل مساله است و در عملکرد دانش آموزان تاثیر خوبی دارد . *



تایید

درس پژوهی راههای جدیدی را به عنوان راهبردهای نو در حل مساله پیش روی دانش آموزان قرار می دهد . *



تایید

کاربرد درس پژوهی در کلاس ریاضی باعث افزایش قدرت تفکر ، خلاقیت ، ابتکار و همچنین واگرایی در حل تمرین و مساله می شود . *



تایید

درس پژوهی موجب ترویج گفتمان ریاضی دانش آموزان و معلم در کلاس درس می شود . *



تایید

درس پژوهی موجب ارتقای روحیه تعامل معلمان با یکدیگر و دانش آموزان و توسعه فعالیتهای گروهی دانش آموزی می شود . *



تایید

اجرای مداوم درس پژوهی باعث توسعه حرفه ای معلمان می شود . *



تایید

اجرای مداوم درس پژوهی باعث یادگیری عمیق تر دانش آموزان می شود . *



تایید

درس پژوهی راههای یادگیری ریاضیات را به صورت گسترده تر و پویاتری پیش روی دانش آموزان قرار می دهد. *



تایید

اجرای درس پژوهی در کلاس ریاضی به واسطه مثالهای متعدد دبیران ، کاربرد های آن را در زندگی ، صنعت ، علوم و... نشان داده و بر جذابیت موضوع درس می افزاید . *



تایید

میزان مشارکت دانش آموزان در انجام فعالیتهای درس پژوهی ، باعث انسجام برنامه پژوهش معلمان در مدرسه می شود . *



تایید

نگاه عامه جامعه به پژوهش و درس پژوهی ، نگاه مناسبی نیست . *



تایید

شخص استاندار، هر ساله در مراسمی باشکوه از معلمان پژوهنده تقدیر بعمل می آورند . *



تایید

کمبود آگاهی معلمان از برنامه درس پژوهی ، مانعی در جهت اجرای آن در کلاس درس است . *



تایید

اجرای برنامه درس پژوهی در امتداد برنامه غنی سازی درس ریاضی مورد توجه دبیران مجری غنی سازی قرار گرفت *



تایید

تراکم جمعیت در کلاسهای درس و حجیم بودن محتوی کتب درسی ریاضی مانعی در اجرای برنامه درس پژوهی است . *



تایید

برنامه درس پژوهی در اجرا نیازمند برگزاری جلسات مفید جهت توجیه معلم ، مدیر و دانش آموزان است . *



تایید

اجرای برنامه درس پژوهی بستگی به علایق و انگیزه دانش آموزان در پذیرش کار پژوهشی معلم و حضور دبیران دیگر در کلاس و حین درس دارد *



تایید

نگرش معلمان به نتایج حاصل از پژوهش در کلاس درس و اجرای برنامه درس پژوهی مورد توجه کارشناسان برنامه ریزی درسی بوده است . *



تایید