زیرساخت پایدار برگزاری آزمون آنلاین
www.digiform.ir

آزمون تفکر و سواد رسانه ای-آزمون پایانی ترم 2 به صورت دیجی فرم

digiform

استفاده از اپلیکیشن ها و پیامرسان ها، پاسخ به تماس ها و استفاده از کلید های پایین موبایل مجاز نیست

زمان تکمیل این آزمون 40 دقیقه میباشد

پس از پاسخ به هر سوال، امکان بازگشت و ویرایش پاسخ وجود ندارد



مرحله بعد
نام و نام خانوادگی خود را وارد نمایید *



تایید

رسانه ها ......................................... را تضعیف و افراد را در مقابل تبلیغات ....................، .................... و ................. آسیب پذیر میکند. (۱.۲۵ نمره)



تایید

برای انتخاب رسانه مناسب برای انتقال پیام چه باید کرد؟ (۱ نمره)



تایید

راز و شاخص خلاقیت و هنرمندی هر رسانه چیست؟ (۰.۵ نمره)



تایید

منظور از اقناع چیست؟ (۱ نمره)



تایید

................. تصادفات جاده ای در ایران به دلیل استفاده از تلفن همراه است؟ (۰.۲۵ نمره)



تایید

اثر تبلیغات از چه لحاظ مهم است؟ (۲.۵ نمره)



تایید

دو مورد از کاربردهای RFID را بیان کنید. (۰.۵ نمره)



تایید

برای اینکه رسانه ها وسیله رشد و اعتلای ما، و نه مانع شکوفایی استعدادها باشد، چه باید کرد؟ (۱ نمره)



تایید

از مصداق های حقوق مخاطب در برابر رسانه ها، مفهوم حق دسترسی به اطلاعات (حق انتخاب) را توضیح دهید. (۲.۵ نمره)



تایید

دو مورد از مزایای آموزش مجازی را نام ببرید. (۱ نمره)



تایید

منظور از سرریز اطلاعات چیست؟ و چه نتایجی دارد؟ (۳ نمره)



تایید

یکی از شرایط اصلی اعتیاد به اینترنت چیست؟ (۱.۵ نمره)



تایید

دروازه بانی خبر شامل تمام جنبه های ..................، ................... و ...................... پیام است. (۰.۷۵ نمره)



تایید

مهم ترین عامل افزایش فروش محصول، عنصر ................... در تولید، طراحی و تبلیغات است. (۰.۲۵ نمره)



تایید

چرا شناخت حقوق متقابل رسانه ها، مخاطبان و دولتها همواره از موضوعات مناقشه آمیز بوده است؟ با ذکر مثال شرح دهید. (۲ نمره)



تایید

آرمان ها درباره زیبایی بر اساس  ......................... ساخته میشود. (۰.۵ نمره)



تایید

باید صرف نظر از عناوین پیام ها بتوانیم ................................. آن را تشخیص دهیم. (۰.۵ نمره)



تایید