زیرساخت پایدار برگزاری آزمون آنلاین
www.digiform.ir

آزمون تفکّر و سواد رسانه ای به صورت دیجی فرم

digiform

استفاده از اپلیکیشن ها و پیامرسان ها، پاسخ به تماس ها و استفاده از کلید های پایین موبایل مجاز نیست

زمان تکمیل این آزمون 15 دقیقه میباشد



تایید و ادامه
نام و نام خانوادگی خود را وارد نمایید *



تایید

1.مسئله ورود رسانه ها به حریم خصوصی افراد یا عدم رعایت حق نشر کپی رایت توسط افراد به کدام یک از مفاهیم رسانی زیر مربوط می شود (2 نمره)



تایید

2.مخاطب حق دارد که منابع رسانه ای متعدد و سالمی در دسترس داشته باشد تا بتواند آنچه را نیاز و متناسب با علائق و سلائق اوست انتخاب کند به کدام یک از حقوق مخاطب مربوط می شود؟  (2 نمره)



تایید

3.کدام یک از گزینه های زیر جزء حقوق رسانه افراد نیست؟  (2 نمره)



تایید

4.جمله زیر کدام مخاطب را به درستی تعریف کرده است.؟
مخاطبی که بی برنامه وبی قاعده و بیش از حد از یک رسانه استفاده کند به طوری که او اسیر رسانه باشد نه امیر رسانه 
(2 نمره)



تایید

5. مردم به آسانی به طور  مستقیم تحت رسانه قرار نمی‌گیرند  (2 نمره)



تایید

6.بین مخاطب فعال و منفعل فرقی وجود ندارد.  (2 نمره)



تایید

7.هر چقدر سواد رسانه ای مخاطب...... باشد می تواند پیام های..... و...... رسانه ای را درک و خنثی و حتی به ضد خودش بدل کند 


(2 نمره)



تایید

8.عبارت قرانی زیر در کدام و سوره و آیه بیان شده است؟
ای کسانی که ایمان آورده اید در خانه هایی غیر از خانه خدا وارد نشوید تا اجازه بگیرید و بر اهل آن خانه سلام کنید، این برای شما بهتر است شاید متذکر شوید. 
(2 نمره)



تایید

9.کدام گزینه از  ویژگی های مخاطب فعال  نیست؟ (2 نمره)



تایید

 10.پژوهشگران رسانه در ابتدا اعتقاد داشتند که رسانه ها مثل تفنگی که گلوله جادویی شلیک می کند بر مخاطب تاثیر قوی فوری و مستقیم دارند و مخاطب کاملا.... است  (2 نمره)



تایید