زیرساخت پایدار برگزاری آزمون آنلاین
www.digiform.ir

آزمون املاء پایه ششم به صورت دیجی فرم

موقع جواب دادن دقت شود

digiform

استفاده از اپلیکیشن ها و پیامرسان ها، پاسخ به تماس ها و استفاده از کلید های پایین موبایل مجاز نیست

زمان تکمیل این آزمون 60 دقیقه میباشد



تایید و ادامه
نام و نام خانوادگی خود را وارد نمایید *



تایید

کد ملی خود را وارد نمایید *



تایید

این همه خلق را که شما بینید، بدین چندین بسیاری این همه را خالقی است که آفریدگار ایشان است و نعمت بر ایشان از وی است. آفریدگار را بباید پرسطیدن و بر نعمت او صپاص داری باید کرد. فاطمه به نمایندگی از گروه خود برخواست و گفت: ما فکر می کنیم ارزش هر چیز به اندازه ی نقش و عملکرد مفید آن است؛ یعنی هر کسی شخثیط خود را در رفتار و عمل خویش نمایان می‌کند. اخلاق، ایمان، دانش و اندیشه ی ما در رفتار و گفتار ما آشکار می شود. اتفاقاً ملک، روزی آن باز را بر دست گرفته به شکار رفته بود. آهویی از پیش او گزشت و ملک از شدت خوشهالی به دنبال او تاخط و آهو را نیافت و از همراهان جدا افتاد و برخی از همراهان نیز در پی او می تاختند؛ اما ملک چنان تند می راند که باد به گرد او نمی رسید. او توانست، کوی ذوالفغاری تا شهر آبادان را در کوتاه‌ترین ظمان، رکاب بزند و خود را به صرعت به شهر برساند و با فریادهایش مردم و مدافعان شهر را از نفوض دشمن با خبر کند. در این هنگام، دو شاگرد، همکار ثمیمی و مهربانش، محمد معین و صیدجعفر شهیدی به دیدار وی آمدند. لحضاتی چند با سکوت سپری شد. استاد پیر، هر چند لحظه یک بار به حالت سستی و ظعف در می آمد و چشمانش را فرو می بست و باز به حالت عادی برمی گشت. در یکی از این لحظات دهخدا سکوت را شکست و گفت که ((مپرس)). و نیز یکی را خاتر تیزتر باشد و در کارها زودتر تواند دید و یکی کند فهم باشد و تدبیر ده تنه چون زور ده مرده باشد. همه ی جهانیان متّفغ اند که هیچ آفریده، داناتر از پیقامبر (ص) نبوده است و با این همه فظیلت و معجزات که او را بود خدای تعالی او را می فرماید:<<وَ شاوِر هم فی الامر>>. (20 نمره)



تایید