شما نیز میتوانیدبه سادگی نظرسنجی جامع برگزار کنید
www.digiform.ir

نظرسنجی اعتبار ی سنجی مولفه های برنامه در سی چند فرهنگی برای طرح در برنامه درسی دوره متوسطه به صورت دیجی فرم





همکار گرامی

با سلام و
احترام ؛


پرسشنامه حاضر
باهدف اعتبار سنجی مولفه های آموزش چند فرهنگی برای طرح در برنامه درسی دوره
متوسطه  (موضوع پایان نامه مقطع کارشناسی
ارشد ، رشته برنامه ریزی درسی  ) طراحی و
تدوین شده است . لطفا پرسش ها را با دقت مطالعه نموده و پاسخ خود را در محل
مربوط
مشخص
نمایید.پرسش ها به صورت پنج گزینه ای که از خیلی زیاد تا خیلی کم متغیر هستند ،
لطفا برای هر پرسش یک گزینه را انتخاب نمایید. پیشاپیش از صبر ، حوصله و همکاری
صمیمانه شما سپاسگزاریم .







تایید و ادامه
جنسیت خود را انتخاب کنید *



تایید

مدرک تحصیلی   *



تایید

رشته تحصیلی *



تایید

سابقه تدریس به سال *



تایید

پست سازمانی *



تایید

در کدام مقطع تحصیلی تدریس می کنید ؟ *



تایید

دیدگاه شما در مورد استفاده برنامه درسی چند فرهنگی چگونه است ؟   *



تایید

به نظر شما هر یک از گویه های زیر تا چه حد باید در آموزش چند فرهنگی مورد توجه قرار گیرد؟



تایید

معرفی فرهنگ های مختلف به دانش آموزان در محتوای کتب درسی *



تایید

توجه به رویدادهای مختلف تاریخی در جغرافیای فرهنگ های گوناگون در محتوای کتب درسی *



تایید

میزان ضرورت ، ایجاد زمینۀ درک متقابل از سیر تحول فرهنگ های مختلف در محتوای کتب درسی *



تایید

توجه به تفاوت های فرهنگی اقوام در محتوای کتب درسی *



تایید

کمک به درک و بهبود ارتباط های بین فرهنگی در محتوای کتب درسی *



تایید

گنجاندن تنوعی از تجارب و نظرات گروه های قومی و فرهنگی در محتوای کتب درسی *



تایید

کمک به درک و تحمل آراء متفاوت از فرهنگ های دیگر در محتوای کتب درسی *



تایید

گنجاندن مطالبی در خصوص نحوۀ روابط بین فرهنگی در محتوای کتب درسی *



تایید

توجه به ایجاد زمینۀ درک نقش همه فرهنگ ها در شکل گیری تمدن و تولید دانش در محتوای کتب درسی *



تایید

کمک به درک و احترام به ادیان و مذاهب گوناگون در محتوای کتب درسی *



تایید

انعکاس اعیاد، مناسک و آداب ورسوم مرتبط با اقلیت های فرهنگی در محتوای کتب درسی *



تایید

انعکاس نواحی جغرافیایی مربوط به اقوام مختلف در محتوای کتب درسی *



تایید

احترام به حق متفاوت بودن در راستای فرهنگ خاص خود در محتوای کتب درسی *



تایید

شرح نحوۀ همزیستی مسالمت آمیز با گروه های دیگر در محتوای کتب درسی *



تایید

کمک به رفع نگرش های نژادی در دانش آموزان در محتوای کتب درسی *



تایید

توجه به مفهوم صلح و دوستی در محتوای کتب درسی *



تایید

توجه به آموزش زبانهای قومی و محلی در محتوای کتب درسی *



تایید

کمک به پذیرش تنوع، تکثر و قبول آن به عنوان واقعیتی طبیعی از زندگی انسان را درمحتوای کتب درسی *



تایید

تعریف تکالیف چند فرهنگی برای دانش آموزان در محتوای کتب درسی *



تایید

توزیع برابر منابع و فرصتها برای دانش آموزان *



تایید

آموزش ضد تبعیض و تعصب در مدارس *



تایید

انعکاس تنوع قومی، محیطی، مذهبی و زبانی  در کتب درسی *



تایید

آگاهی از تأثیر فرهنگ بر احساسات و سلامت روان *



تایید

تحکیم وحدت و برقراري تعامل و همگرایی و ایجاد همدلی بین دانش آموزان *



تایید

تاکید بر عظمت معنوي همه انسانها فارغ از ویژگی هاي عرضی *



تایید

توجه به تفاوت های فردی از نظر ذهنی، جسمی و جنسیت. *



تایید

تقویت و اعطاي قدرت به فرهنگ مدارس *



تایید

عدالت و برابري آموزشی *



تایید

چگونگی خلق دانش و فهم تاثیر پذیري از ویژگی هاي قومی *



تایید

توجه به یادگیری ترکیبی و یکپارچه در یادگیری مطالب درسی *



تایید

پرداختن به حقوق اقلیت هاي دینی و قومی *



تایید