زیرساخت پایدار برگزاری آزمون آنلاین
www.digiform.ir

آزمون درس چهارم، دوازدهم انسانی چهارم اسفند 1400 به صورت دیجی فرم

در پناه خدا و آرامش مطلق او باشید

در صورت استفاده از برنامه های دیگر و خارج شدن از صفحه امتحان و یا خاموش شدن صفحه گوشی  امکان ورود دوباره وجود ندارد و در صورت تکرار یا ثبت تقلب نمره صفر خواهد بود 

بارم آزمون از 21 و یک نمره تشویقی دارد . 

digiform

استفاده از اپلیکیشن ها و پیامرسان ها، پاسخ به تماس ها و استفاده از کلید های پایین موبایل مجاز نیست

زمان تکمیل این آزمون 40 دقیقه میباشد



تایید و ادامه
نام و نام خانوادگی خود را وارد نمایید *



تایید

ترجم الی الفارسیه: فقرّر المُزارعُ التخلّصَ منها و هکذا فعل. (1 نمره)



تایید

تَرجِم الأفعالَ التَّالیّةَ .

الف) ‏هُوَ الَّذِي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَى وَدِينِ الْحَقِّ . 

 ب) إِنَّمَا يَتَذَكَّرُ أُولُو الْأَلْبَابِ .

 ج) لَا تُجَادِلُوا أَهْلَ الْكِتَابِ إِلَّا بِالَّتِي هِيَ أَحْسَنُ .

د)‏ ‏ثُمَّ كَلَّا سَوْفَ تَعْلَمُونَ‏ .

  (2 نمره)



تایید

الف)اُکتب جمع الکلمة: الحیلة(جمع).....

ب) اکتب المفرد الکلمه: الطّیر 

(1 نمره)



تایید

ترجم الی الفارسیه: لا یُترَک الصّدیقُ بِسببِ زلّةٍ أو عیبٍ فیه لِأنّه لا یوجَد أحدٌ کاملٌ إلّا الله. (1.5 نمره)



تایید

 اِنتَخِب لِلفراغِ مَفعولاً مُطلقاً مُناسِبَاً:
تَنَاصَرُوا إخْوانَکُمْ .
الف)  مُنَاصَرَةً
ب) تَنَاصُراً
ج) نَصْرَاً
(1 نمره)



تایید

الإکثارُ فی استخدامِ المُبیداتِ
الف)زیاد شدن بکارگیری حشره کش ها
ب) زیاده روی در بکارگیری حشره کش 
ج)بکارگیری زیاد حشره کش ها
(1 نمره)



تایید

اَکمِلِ الفَراغَ بِالمفعولِ المُطلقِ المُناسبِ:
هُوَ یُؤَدِّبُ أولادَهُ مُنذُ صِغَرِهِم ....
الف) مَأدَبَةً
ب)  تَأدیباً
ج) أدَبَاً 
(1 نمره)



تایید

عین المفعول المطلق:

الف)أحسنتُ إلی ولديّ المُجتهدين مُُسناً!

ب)أحسِن إلی الآخرين کما أحسنوا إليک مُُحسنين!

ج)إنّا أحسنّا إلی المساکين إحسان الخالصين!

د)إنّ أحسن المؤمنين إيماناً يعیش و يموت مؤمناً! (1 نمره)



تایید

عین اعراب (عاقل و جاهل ) : (عَدوٌّ عاقلٌِ خَيرٌ مِن صَديقٍ جاهِلٍ.) الف)مبتدا- صفت ب)خبر- مضاف الیهج) صفت - صفتد) خبر- مجرور به حرف جر (1 نمره)



تایید


 انتخب الأصحّ فی الترجمة:
الف)لا شیءَ أحقُّ بالسّجن من الّلسان.
1-هیچ چیزی شایسته تر از زبان به زندان نیست.
2-چیزی لایق تر از زبان به زندان نیست.

ب) یتبَعُ الحیوانُ المفترسُ هذه الفریسةَ.
1-این شکار از حیوان درنده رنج می برد.
2-حیوان شکارچی این شکار را رنج می دهد.
3-حیوان درنده این شکار را دنبال می کند.


(1 نمره)



تایید

عین المحل الاعرابی مما تحتها خط: 

 

فَمَثَلَاً یُوجَدُ طائرٌ مِنْ أعْجَبِ الطّیورِ، هذا الطّائِرُ حینما یَرَی الحَیَوانَ المُفتَرِسَ، یَتَظَاهَرُأمَامَهُ بِأنَّ جَنَاحَهُ مَکسُورٌالف)فاعل- مفعول- صفتب) نائب فاعل- مفعول - خبرج)نائب فاعل- صفت- خبر د) فاعل- صفت- صفت
(1 نمره)



تایید

عین المفعول المطلق و نوعه
مَعَ الأسَف یَتَداخَل الإنسان في توازنِ الطبیعة تداخلاً بالغاً
الف) یتداخلُ- نوعی
ب) بالغاً- نوعی
ج) تداخلاً- تاکیدی 
د) تداخلاً- نوعی
(1 نمره)



تایید

أَمَّا بَعْدُ، یا ابْنَ حُنَیفٍ فَقَدْ بَلَغَنِی أَنَّ رَجُلًا مِنْ فِتْیةِ أَهْلِ الْبَصْرَةِ دَعَاكَ إِلَی مَأْدُبَةٍ فَأَسْرَعْتَ إِلَیهَا
 مَا ظَنَنْتُ أَنَّكَ تُجِیبُ إِلَی طَعَامِ قَوْمٍ عَائِلُهُمْ مَجْفُوٌّ
أَلَا وَ إِنَّ لِكُلِّ مَأْمُومٍ إِمَاماً یقْتَدِی بِهِ وَ یسْتَضِی‌ءُ بِنُورِ عِلْمِهِ أَلَا وَ إِنَّ إِمَامَكُمْ قَدِ اكْتَفَی مِنْ دُنْیاهُ بِطِمْرَیهِ وَ مِنْ طُعْمِهِ بِقُرْصَیهِأَلَا وَ إِنَّكُمْ لاتَقْدِرُونَ عَلَی ذَلِكَ وَ لَكِنْ أَعِینُونِی بِوَرَعٍ وَ اجْتِهَادٍ وَ عِفَّةٍ وَ سَدَادٍ.
أجب عن الاسئلة:
الف:الی أین أسرع ابن حنیف؟ ب: لمَن کانت المأدبة؟
ج: لماذا نحن نقتدی بإمامنا؟ د: بماذا کا ن یکتفی الامام علیّ(ع) فی هذه الدنیا؟

(1.5 نمره)



تایید

عَيِّنْ إعرابَ الْکَلِماتِ الَّتي أُشيرَ إلَيها بِخَطٍّ.



الف ) يحُْکیٰ أنََّ مزُارعِا کانَتْ لَهُ مَزرَعَةٌ. فيها خَضْراواتٌ وَ أَشجارٌ کَثيرَةٌ.



ب:)لاشَیءَ أَحَقُّ بِالسِّجْنِ مِنَ اللِّسانِ.



ج)قَرَّرَ المُْزارِعُ التخََّلصَُّ مِنْها ظالماً.



د)اللّهُ یَغفرُ الذُّنوبَ إ لَّا الشِّرْ كَ بِاللّهِ. (3 نمره)



تایید

عین ترجمة الصحیحة :( تجَْتهَِدُ الْامُُّ لِترَبيةَِ أوَْلادِها اجْتهِادا بالغِا.ً)

الف)مادر برای تربيت فرزندانش تلاش بسیاری می کند.

ب)مادر برای تربيت فرزندانش بسيار تلاش می کند.

ج)مادران برای آموزش فرزندانشان بسيار تلاش کردند.

د)مادر برای تربيت فرزندان او بسيار تلاش کرد (1 نمره)



تایید

انتخب الترجمة الصحیحة : ( لِنقَرْأَ هذِٰه القْصَِّة قرِاءةَ دقَيقةَ لكَِي نطَلَّعَِ عَلیٰ أَفْعالِ الْانسانِ الْمُخَرِّبَةِ لِلْبيئَةِ)

الف)باید این داستان را به دقت می خواندیم برای اینکه از کارهای تخریب کننده ی انسان برای طبیعت آگاه می شدیم .

ب)باید این داستان را به دقت بخوانیم تا اینکه از کارهای تخریب کننده ی انسان برای محیط زیست آگاه شویم.

ج)ما این داستان را خواندیم تا اینکه از کارهای تخریب کننده ی انسان برای محیط زیست آگاه شدیم .

د)این داستان را به دقت می خوانیم تا اینکه از کارهای تخریب کننده ی انسان برای طبیعت آگاه شویم. (1 نمره)



تایید

عین ترجمه الصحیحه:


عَلینا أنْ نُشَجِّعَ الناسَ عَلَی الإستفادةِ النافعةِ مِنَ الطبیعةِ والإبتعادِ عَنِ الأفعالِ المُخَرِّبَة.
 الف) لازم است که مردم را بر استفاده مفید از طبیعت و دور شدن از کارهای ویران کننده دعوت کنیم 
 ب) بر ما لازم است که مردم را بر استفاده مفید از طبیعت و دوری کردن از کارهای ویران کننده تشویق کنیم .
 ج) بر ما لازم است که مردم را بر استفاده از طبیعت و دوری کردن از کارهای ویران کننده تشویق کنیم .
(1 نمره)



تایید