زیرساخت پایدار برگزاری آزمون آنلاین
www.digiform.ir

آزمون کپی از سواد رسانه به صورت دیجی فرم



digiform

استفاده از اپلیکیشن ها و پیامرسان ها، پاسخ به تماس ها و استفاده از کلید های پایین موبایل مجاز نیست

زمان تکمیل این آزمون 50 دقیقه میباشد



تایید و ادامه
نام و نام خانوادگی خود را وارد نمایید *



تایید

شماره طلبگی خود را وارد نمایید *



تایید

نام استاد خود را وارد نمایید *



تایید

1- ابزار سلطه در استعمار مجازي چيست؟ و در استعمار مجازي چه چيزي مورد سلطه واقع مي شود؟  (1 نمره)



تایید

2- چرا مخاطب شناسي براي توليد پيام هاي رسانه اي از جايگاه مهمي برخوردار است؟ (1 نمره)



تایید

3- تصور كنيد فردي در شهر الف از مقبوليت اجتماعي بالايي برخوردار است، اين شخص را به طور اتفاقي در شهر 

جيم در حال انجام كاري مي بينيد كه موقعيت اجتماعي خود را در شهر الف زير سوال مي برد، (انجام كارهايي مثـل 

خوشگذراني، تفريح هاي لاكچري، رفت و امد با افراد غيـر صـالح و ...) آيـا بـا گـرفتن عكـس و ضـبط ويـديو از 

رفتارهاي اين شخص و رسانه اي كردن اين تصاوير براي مردم شهر الف پرده مي برداريد؟ يـا سـكوت مـي كنيـد؟ 

چرا؟  (1 نمره)



تایید

4- در حمله ي وحشيانه ي نيروهاي اشغالگر اسرائيلي به شمال غزه ده كودك به شهادت رسيدند» اين تيتر خبري 

را با استفاده از تكنيك «حسن تعبير» تعديل كنيد.  (1 نمره)



تایید

5-پيوند زدن يك موضوع يا يك ايده به نماد هاي منفي» ويژگي كدام از تكنيك هاي اقناعي مخاطـب مـي باشـد؟ 

الف) كانال انحرافي       ب) مرد پوشالي        ج) برچسب زدن          د) حسن تعبير (0.25 نمره)



تایید

6- در گير احساسات خود بودن» ويژگي كدام سطح مخاطبان است؟

الف) مخاطب سطح ساده                 ب) مخاطب سطح متوسط

 ج) مخاطب سطح پيشرفته              د) همه مخاطبان درگير احساسات خود هستند (0.25 نمره)



تایید

7-فیشینگ چیست؟ 

الف) درگاه پرداخت بانكي جعلي                ب) نوعي انتي ويروس است 

ج) قمار است و حرام مي باشد                    د) نوعي هك كه در فضاي مجازي اتفاق مي افتد (0.25 نمره)



تایید

8- شاخصه ي يك خريد اينترنتي امن چيست؟

الف) اعتماد كاربران         ب) ميزان فروش سايت        ج) تعداد پيام هاي رضايت مشتريان           د) نماد تجارت الكترونيك (0.25 نمره)



تایید

9- در يك پيام رسانه اي براي قانع كردن مخاطب از سخنان شهيد قاسم سليماني استفاده مي كند، از كدام تكنيك اقناعي استفاده شده است؟

الف) كاريزما           ب) گواهي دادن           ج) نخبگان            د) تكرار و بازگويي (0.25 نمره)



تایید

10- در كدام از تكنيك هاي اقناعي زير از اين ويژگي رسانه استفاده شده است « تاثير پيام بخاطر آنچه كه گفته شده نيست، بلكه بخاطر بخشي از داستان است كه براي شما بازگو نكرده اند»؟ 

الف) دروغ بزرگ          ب) استقراء           ج) زمانبندي              د) دسته بندي كارت ها (0.25 نمره)



تایید

11- در يك تبليغ بازرگاني نشان مي دهند كه تعداد زيادي از مردم از يك محصول استفاده مي كنند يا از يك قـانون يا ايده پيروي مي كنند، در اين تبليغ از چه تكنيكي استفاده شده است؟ 

الف) گواهي دادن         ب) همراهي با جماعت        ج) تداعي معاني          د) مردم ساده (0.25 نمره)



تایید

12- يكي از روساي جمهور كشورهاي همسايه به ايران سفر مي كند و سخنان مهمي را در ديدار بـا رهبـري انجـام مي دهند، در اين حين يكي از مسئولين دولتي استعفا مي دهد، رسانه ها از اين فرصت استفاده مي كنند و خبر ديدار با مقام معظم رهبري را به حاشيه مي رانند» در اين نوع بازتاب خبري، از چه تكنيكي استفاده شده است؟

الف) كاريزما           ب) قرباني كردن         ج) دسته بندي كارت ها          د) كانال انحرافي (0.25 نمره)



تایید

13- متن و زير متن تصوير زير را بيان كنيد.  (1 نمره)
دریافت سوال 13



تایید

14-تكنيك هاي نام برده شده را به تصاوير مناسب آن وصل كني (1 نمره)
دریافت سوال 14



تایید