زیرساخت پایدار برگزاری آزمون آنلاین
www.digiform.ir

آزمون نوبت دوم تفکر و سواد رسانه به صورت دیجی فرم

سلام 
دانش آموز عزیز لطفا با توکل به خداوند بلند مرتبه به سوالات با دقت پاسخ دهید .
 نمره ی شما در پایان آزمون نمایش داده میشود. 
لطفا کد پیگیری خود را نزد خود نگه دارید .
لازم به ذکر است که هر دانش آموز یک بار میتواند امتحان بدهد.
در صورت نشان ندادن نمره در پایان آزمون احتمالا تقلبی صورت گرفته است .
 موفق باشید. احمدپور 

digiform

استفاده از اپلیکیشن ها و پیامرسان ها، پاسخ به تماس ها و استفاده از کلید های پایین موبایل مجاز نیست

زمان تکمیل این آزمون 35 دقیقه میباشد

پس از پاسخ به هر سوال، امکان بازگشت و ویرایش پاسخ وجود ندارد



مرحله بعد
نام و نام خانوادگی خود را وارد نمایید *



تایید

نام پدر خود را وارد نمایید *



تایید

شماره موبایل خود را وارد نمایید *



تایید

کدام گزینه زیر میتواند جمله داده شده را تکمیل کند؟

 .................... فراتر از ساختار رسانه و خارج از خواست و اراده تولید کننده و مصرف کننده پیام بوده و به فرهنگ و وضعیت زمانی و مکانی و عناصر بیرونی پیام برمی‌گردد. (0.5 نمره)



تایید

به مجموعه تفاوت های ظاهری افراد با هم............... گفته می‌شود و یکی از عوامل تغییر در............. میباشد. (0.5 نمره)



تایید

نوعی بازنمایی که در آن هر بار به یاد یک مفهوم ,شخص یا گروه می‌افتیم ........... نام دارد. (0.5 نمره)



تایید

فردی از انتشار عکس‌های خصوصی‌اش در فضای مجازی به مراجع قانونی شکایت کرده است آیا این شکایت درست است ؟و در زمینه نقض کدام حق مخاطب می باشد؟ (0.5 نمره)



تایید

برای اینکه رسانه ها وسیله ی رشد و اعتلای ما شوند چه کاری باید انجام دهیم؟ (0.5 نمره)



تایید

این سوال که «از چه فنونی برای جلب توجه مخاطب باید استفاده شود »چه چیزی را نشان می دهد؟ (0.5 نمره)



تایید

کدام یک از کلمات زیر معرف تمام جریان هایی است که به کمک آن یک اندیشه یک اندیشه دیگری را تحت تاثیر قرار می دهد؟ (0.5 نمره)



تایید

جمله زیر تعریف مربوط به کدام اصطلاح در سواد رسانه‌ای است؟

(( تولید کننده در ساخت پیام‌رسانه ای همواره می کوشد که تفسیر و تحلیل خود را از واقعیت مورد نظر به صورت آشکار و یا پنهان به ذهن مخاطبان خود القا کند طوری که مخاطب تفاوت بین این دو را نفهمد.)) (0.5 نمره)



تایید

الگوی فرهنگی که دارای یک دوره زمانی کوتاه است و سپس فراموش میشود چه نام دارد؟ (0.5 نمره)



تایید

در کدام رسانه ها امکان تعامل مستقیم و فوری با مخاطب وجود ندارد؟ (0.5 نمره)



تایید

............و...............دلایل شناخت حقوق متقابل رسانه ها و مخاطبان و دولت‌ها است. (1 نمره)



تایید

کدام جمله درست تر درباره زمان و زمانه، در سواد رسانه‌ای به کار رفته است؟ (0.5 نمره)



تایید

ارسال پیام های زیاد در کمترین زمان و هزینه ،به صورت جهانی، باعث چه پدیده ای شده است؟ (0.5 نمره)



تایید

مضمون آیه زیر اشاره به کدام بحث رسانه‌ای دارد؟

(( پس بندگان مرا بشارت ده آنان که سخن را با دقت می شنوند و بهترین آن را پیروی می‌کنند. آنانند که خداوند هدایتشان کرده و آنان همان خردمندانند.)) (0.5 نمره)



تایید

یکی از نمونه های کلیشه سازی مثبت کدام است؟ (0.5 نمره)



تایید

مراحل دروازه بانی خبر در کدام گزینه ی زیر به ترتیب درست بیان شده است؟ (1 نمره)



تایید

شخصی ترجیح می دهد وقت خود را با رسانه بگذراند تا با دوستان و خانواده ی خود. این حالت یکی از نشانه‌های ...........است. (0.5 نمره)



تایید

کدام یک از رسانه های زیر همزمان انتقال صوت و تصویر را دارند و تعاملی نیز هستند؟ (0.5 نمره)



تایید

بافت تاریخی در کدام رکن پنجگانه ی سواد رسانه‌ای نهفته است؟ (0.5 نمره)



تایید

در یک پیام رسانه‌ای اگر مفهوم پنهان باشد و به کنایه گفته شود آن را ...........می گویند. (0.5 نمره)



تایید

نشان دادن واقعیت به شکل خاص را ........... می گویند؟ (0.5 نمره)



تایید

دیدن یک...…......... روش مهم و پرکاربردی برای انتقال پیام و دیدن آن نوعی ............. است. (1 نمره)



تایید

..........کلمات یا تصاویری هستند که مفاهیمی بزرگتر را به ذهن ما می آورند. (0.5 نمره)



تایید

پیام هایی که ارزش چندانی ندارند و به اطلاعات ما اضافه نمی کنند چه نامیده می شوند؟ (0.5 نمره)



تایید

صاحبان رسانه می‌کوشند که سبک زندگی مخاطبان را با ابزار........... تغییر دهند زیرا از این کار .............می برند. (0.5 نمره)



تایید

کدام یک از روشهای اقناع در ساخت یک پیام رسانه ای می‌تواند روشی قدرتمند محسوب شود؟ (0.5 نمره)



تایید

وقتی سعی میشود تا پیوندی بین یک فکر و نظر با آرزوها و امیال و غرائز مطلوب انسانی در ذهن مخاطب ایجاد شود، از فن ........... استفاده شده است. (0.5 نمره)



تایید